Goodyear i NASCAR przedłużają historyczną współpracę

– Goodyear pozostaje wyłącznym dostawcą opon dla wszystkich trzech krajowych serii wyścigów.

– Odnowiona, wieloletnia umowa kontynuuje sześćdziesięcioletnie partnerstwo.

Goodyear i NASCAR przedłużają historyczną współpracęgood

NASCAR i Goodyear Tire & Rubber Company przedłużyli wieloletnią umowy sponsorską, w ramach której amerykański koncern będzie wyłącznym dostawcą opon dla trzech najważniejszych serii krajowych wyścigów, a produkty marki pozostaną „Oficjalnymi Oponami NASCAR”. Przedłużona umowa kontynuuje rozpoczętą w 1954 roku, ponad sześćdziesięcioletnią nieprzerwaną współpracę. Co ciekawe, to jeden z najdłużej trwających programów sponsorskich w dużych dyscyplinach sportowych.

Z dumą dołączamy do Goodyear, aby wspólnie świętować nasze odnowione, wieloletnie partnerstwo.” – powiedział Brent Dewar, szef NASCAR. „Od ponad pół wieku, NASCAR i nasze zespoły ufają oponom Goodyear. Zaangażowanie naszego partnera w innowacje i najwyższą jakość produktów odgrywają kluczową rolę w  nieustannych dążeniach do oferowania najlepszych wyścigów na świecie.”

Od debiutu w 1972 roku opon wyścigowych typu slick, poprzez opony radialne w 1989 roku, aż po wielostrefowy wzór bieżnika z 2013 roku – Goodyear i NASCAR konsekwentnie wprowadzają innowacje, dzięki którym wyścigi są jeszcze bardziej ekscytujące. Tory zmagań NASCAR to także pole testów dla ogumienia, sprawdzające jego zachowanie w najtrudniejszych i najbardziej wymagających warunkach. Zastosowane w oponach technologie, zdolne sprostać wymaganiom wyścigów i  uzyskać w nich wysokie osiągi, pomagają amerykańskiemu producentowi rozwijać innowacyjne ogumienie tej marki dla konsumentów.

Jesteśmy niezwykle dumni z kluczowej roli, jaką Goodyear odgrywa w najlepszych wyścigach świata. Cieszymy się, że w kolejnych latach kierowcy NASCAR będą przekraczać linię mety na oponach naszej marki.” – powiedział Richard J. Kramer, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Goodyear. „Z nową umową świętujemy trwałą współpracę z NASCAR i podkreślamy wysoką wartość naszego partnera dla marki Goodyear.”

Co roku Goodyear wytwarza ponad 100 tysięcy opon dla trzech najważniejszych serii NASCAR. Każdy z produktów jest robiony ręcznie przez pełnych pasji pracowników zatrudnionych w zakładzie w Akron, w stanie Ohio – globalnej centrali firmy – i jest oznaczony ich imieniem i nazwiskiem. Głębokie partnerstwo opiera się na konkurencji, wspólnej pasji i perspektywach rozwoju marek obu organizacji. Współpraca z NASCAR przekłada się też na większą popularność Goodyear wśród licznych entuzjastów wyścigów, co potwierdzają wyniki z ankiety lojalności sponsorów, przeprowadzonej w 2016 roku dla czasopisma SportsBusiness Journal/Daily przez Turnkey Sports & Entertainment. Przez pięć kolejnych lat Goodyear był najlepiej rozpoznawalnym sponsorem NASCAR.

NASCAR

Narodowa Organizacja Wyścigów Samochodów Seryjnych (NASCAR) jest organizacją regulującą najważniejszą formułę sportu motorowego w Stanach Zjednoczonych. Na NASCAR składają się trzy krajowe serie (Monster Energy NASCAR Cup Series™, NASCAR XFINITY Series™, i NASCAR Camping World Truck Series™), cztery regionalne, jedna amatorska seria lokalna i trzy serie międzynarodowe. International Motor Sports Association™ (IMSA®) zarządza IMSA WeatherTech SportsCar Championship™, najważniejszą serią wyścigów samochodów sportowych w Stanach Zjednoczonych. NASCAR, z siedzibą w Daytona Beach na Florydzie, posiada biura w ośmiu miastach w Stanach Zjednoczonych i organizuje ponad 1200 wyścigów w ponad 30 stanach USA, a także w Kanadzie, Meksyku i Europie. Więcej informacji na stronie www.NASCAR.com i www.IMSA.com, oraz profilach społecznościowych NASCAR na Facebook, Twitter, Instagram i Snapchat (‘NASCAR’).

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 65 000 osób i wytwarza swoje produkty w 48 zakładach zlokalizowanych w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

inf.pras.