środa, 12 maja, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA...

Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC)

  • Najnowszej generacji opony wyścigowe Goodyear Eagle SuperSport będą dostarczane zespołom WEC i ELMS.

  • Umowa zacznie obowiązywać z początkiem sezonu 2020/2021 WEC, po powrocie Goodyeara do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

PROLOGUE WEC 2019
BARCELONA 23-24 JULY
Photo Clement MARIN

Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla kategorii LMP2 w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans. Wielosezonowa umowa pomiędzy Automobile Club de l’Ouest (ACO), FIA World Endurance Championship i Goodyearem została uzgodniona w następstwie decyzji ACO o wyznaczeniu jednego dostawcy ogumienia dla wysoce konkurencyjnej klasy prototypów Le Mans. Wzmacnia to relacje między 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, wiodącymi mistrzostwami świata i Europy w zawodach długodystansowych oraz jedną z najbardziej utytułowanych firm oponiarskich w historii sportów motorowych.

2019 FIA WEC World Endurance Championship, 6 Hours of Fuji from October 4 to 6 at Oyama, Japan – Photo Clement Marin

Tego lata Goodyear ogłosił powrót do europejskich i międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych, dostarczając opony wybranym partnerom w klasie LMP2 WEC. Producent zanotował już pierwsze imponujące zwycięstwo – zespół Jota wygrał trzecią rundę mistrzostw, 4-godzinny wyścig w Szanghaju. Nowy kontrakt na dostawę ogumienia dla wszystkich zespołów WEC startujących w klasie LMP2 zacznie obowiązywać od ośmiorundowego sezonu 2020/2021, który rozpocznie się we wrześniu przyszłego roku na torze Silverstone. Rywalizacja odbędzie się na czterech kontynentach, a serię zakończy 24-godzinny wyścig Le Mans w czerwcu 2021 r. – wyścig, który samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały 14 razy.

FILLON Pierre (fra), President of ACO, NEVEU Gerard (fra), General Manager of Le Mans Management, during the 2019 FIA WEC World Endurance Championship, 8 Hours of Bahrain from december 12 to 14 at International Circuit of Sakhir – Photo Clément Marin

Oficjalne partnerstwo w zakresie opon dla klasy LMP2 z ELMS, wiodącą na świecie serią wyścigów długodystansowych, rozpocznie się w kwietniu 2021 roku. W ramach ELMS kategoria LMP2 jest najwyższym poziomem wieloklasowych mistrzostw, które odbywają się na sześciu najlepszych torach Europy. Partnerstwo oznacza, że wszyscy uczestnicy LMP2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2021, w tym samochody spoza WEC i ELMS, skorzystają z najnowszych osiągnięć Goodyeara w dziedzinie opon wyścigowych. Ponadto amerykański producent zwiększy widoczność marki na torze i poza nim, aby wesprzeć wprowadzenie na rynek najnowszej gamy opon Eagle F1 SuperSport, wykorzystujących technologię zaczerpniętą ze sportów motorowych.

Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w regionie EMEA, tłumaczy: „Goodyear ma długą i niezwykłą historię w sporcie motorowym. Oprócz niepokonanego rekordu w postaci 368 zdobytych Grand Prix w Formule 1, mamy 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To partnerstwo pozwala zaprezentować naszą technologię, trwałość i wydajność w najsłynniejszej rywalizacji wytrzymałościowej na świecie. Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani do tego wyzwania”.

PROLOGUE WEC 2019
BARCELONA 23-24 JULY
Photo Clement MARIN

Pierre Fillon, prezes Automobile Club de l’Ouest, dodaje: „Dziedzictwo Goodyeara w Le Mans to najsłynniejsze zwycięstwa od lat 60. do 90. Cieszymy się, że tak znana światowa marka, zbudowana w oparciu o zwycięski rodowód, wybrała 24-godzinny wyścig Le Mans, WEC i ELMS, aby sprawdzić swoją technologię w najbardziej wymagających środowiskach. Ich zaangażowanie w przyszłość wyścigów wytrzymałościowych jest inspirujące i odzwierciedla etos ACO oraz wszystkich naszych mistrzostw w wyścigach wytrzymałościowych”.

Gerard Neveu, Dyrektor Generalny Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz Europejskiej Serii Le Mans, podsumowuje: „Od czasu ogłoszenia powrotu do wyścigów, zaangażowanie Goodyeara w osiąganie najwyższych wyników było bardzo imponujące. Zwycięstwo w Mistrzostwach Świata w klasie LMP2 w zaledwie trzecim podejściu świadczy o poziomie inwestycji, technologii i zaangażowania zespołu producenta. Jesteśmy dumni, że Goodyear jest partnerem WEC i ELMS, a nasze zespoły LMP2 skorzystają z profesjonalnego wsparcia na wysokim poziomie, aby zapewnić ciągłą konkurencję w tej kategorii”.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najgorętsze sytuacje z 2 rundy Mistrzostw Włoch w Rallycrossie

W materiale najciekawsze sytuacja na torze podczas 2 rundy Mistrzostw Włoch w Rallycrossie - Rallycross Italia Castelletto...

Platinum 5. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza dla Felixa i Adriana Mroszczyka!

W ubiegły weekend Paweł "Felix" Danilczuk i Adrian Mroszczyk wygrali Platinum 5. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i...

Pierwsze trofeum Gosi Rdest w Alpine Europa Cup

Podczas drugiej rundy sezonu europejskiego pucharu Alpine, Gosia Rdest zaliczyła swój najlepszy start do tej pory. W...

Biało-czerwona we włoskiej Adrii. Czepiel wygrywa

Karol Czepiel został zwycięzcą drugiej rundy Karting Campionato Italiano czyli Kartingowych Mistrzostw Włoch, którą rozegrano na torze...

Polskie BMW M2 wkracza na tory

Na najbliższej rundzie Paweł Melon zaprezentuje swoje nowe auto do startów w Rallycrossie. Kierowca zapowiedział je w...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....