piątek, 16 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Informacje prasowe GOSIA RDEST NA HUNGARORINGU

GOSIA RDEST NA HUNGARORINGU

Gosia Rdest wraca na tor po wakacyjnej przerwie. Już w najbliższy weekend (31 sierpnia – 2 września) na torze Hungaroring w Budapeszcie rozegra się piąta runda GT4 European Series.

Na liście startowej przedostatniej rundy tegorocznych mistrzostw GT4 European Series znalazło się 45 samochodów. Gosia Rdest reprezentuje barwy zespołu Phoenix Racing. O kolejne punkty powalczy za kierownicą Audi R8 LMS GT4, które dzieli ze swoim zmiennikiem Cedrikiem Freiburghausem. – Ostatnia runda w Spa pozostawiła niedosyt. Po wakacyjnej przerwie wracam ze zdwojoną siłą, głodna prędkości i adrenaliny. Nie mogę się doczekać weekendu, zwłaszcza, że Hungaroring należy do tych torów, o których zawsze myślę z sentymentem i chętnie tu wracam – zapowiada polska zawodniczka.

Wyścigi GT4 European Series będą relacjonowane na żywo na YouTube. Transmisje z obu startów można obejrzeć po poniższymi linkami na oficjalnym kanale mistrzostw:

Wyścig 1 – sobota godz. 12:20 – 13:20 – https://youtu.be/UE6M9qKKMHc
Wyścig 2 – niedziela godz. 11:15 – 12:15 – https://youtu.be/ONTM1zhoFlY

Hungaroring to tor Formuły 1 w klasycznym, starym stylu. Nitka o długości 4.381km znajduje się na obrzeżach Budapesztu. Tor jest wąski i kręty, a przez to trudny technicznie. Wyprzedzanie jest tu bardzo utrudnione, choć historia Grand Prix Węgier pamięta wyścig, który wygrał startujący z 12. pozycji Nigel Mansell. Hunagoring słynie z mało przyczepnej nawierzchni. Wyboista i nierówna, stawia przed zawodnikami duże wymagania. Ponadto, na tor codziennie nawiewany jest piasek, przez co jest jeszcze bardziej śliski.

Pierwsze Grand Prix Węgier odbyło się tutaj w 1986 roku. Węgierski tor był pierwszym obiektem Formuły 1 zbudowanym za żelazną kurtyną. Na początku lat 80. prezydent i szef Formula One Administration Bernie Ecclestone postanowił zorganizować Grand Prix w jednym z państw z bloku wschodniego. Po nieudanych negocjacjach ze Związkiem Radzieckim, Chinami i Jugosławią wybór padł na Budapeszt. I był to strzał w dziesiątkę. Konstrukcja powstała w rekordowym dla Formuły 1 tempie ośmiu miesięcy, a pierwsze zorganizowane tu zawody oglądało aż 200 tys. kibiców!

Ciekawostką dla polskich kibiców może być fakt, że w lutym 2009 roku oddano dodatkową trybunę, której patronem został Robert Kubica – Kubica Grandstand.

Rozkład jazdy:

Piątek 31.08.
10:00 – 11:00 wolny trening 1
13:15 – 14:15 wolny trening 2
16:55 – 17:45 kwalifikacje (20’/10’/20)

Sobota 1.09.
12:20 – 13:20 wyścig 1

Niedziela 2.09.
11:15 – 12:15 wyścig 2

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Duńska przygoda Hyundai Poland Racing

Polski zespół Kowax 2B Rally Team przy współpracy z Hyundai Denmark utworzy Hyundai Rally Team Denmark. Za...

Zdradliwa miejscówka podczas TARMAC MASTERS

Jedno z bardziej wymagających miejsc podczas 1 rundy TARMAC MASTERS Tech-Mol Rally 2021 na OS 5 (Cosmos)....

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczynają walkę o Mistrzostwo Świata

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Pierwszym startem w tym roku...

Rusza Time Attack Poland 2021

1 runda Time Attack Poland na torze Jastrząb odbędzie się zgodnie z planem. Już w sobotę 17...

Marczyk z Orlen Teamem ruszają na podbój Europy

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zaprezentowali swoje międzynarodowe plany oraz przede wszystkim barwy Skody Fabii Rally2 Evo! ,,To...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Pierwsza setka Time Attack Trophy

Bardzo dobra frekwencja, kapitalna atmosfera i nowy oficjalny rekord Toru Toruń. Tak w największym skrócie opisać można finałową rundę sezonu nowej ogólnopolskiej serii. Aż 100...

Jak zbudować profesjonalny samochód driftingowy?

Przedprodukcyjna Toyota GR Supra z silnikiem 2JZ, kompaktowa Corolla Hatchback czy bulwarowy roadster Opel GT - liberalne regulaminy techniczne w świecie driftu sprawiają, że...

Uwaga, Jastrząb atakuje!

Nagrody o łącznej wartości co najmniej 10 tysięcy złotych, znakomity tor i kapitalna atmosfera. Tym chcą przyciągnąć drifterów organizatorzy zawodów, które już 20. września...

Odlecieli na Jastrzębiu

To było prawdziwe święto driftingu. Powrót zawodów na Autodrom Jastrząb po przeszło pięciu latach przerwy odbył się z wielką pompą, o co zadbali nie...