czwartek, 22 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

GR Supra GT4 w Toyota Gazoo Racing Trophy 2020

Nowa Toyota GR Supra GT4 oraz rajdowe i wyścigowe odmiany Toyoty GT86 w rywalizacji 55 tys. euro z puli nagród. Trzeci sezon Toyota Gazoo Racing Trophy zapowiada jeszcze większe emocje.

Motorsport to ważna dziedzina biznesu dla koncernu Toyota. Marka od lat wspiera rywalizację na najwyższym poziomie, biorąc udział w rajdowych mistrzostwach świata, Rajdzie Dakar, czy mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, ale stara się też otwierać drzwi przed tymi, którzy przygodę z rajdami lub wyścigami dopiero zaczynają. W Europie coraz większą rolę odgrywa Toyota Gazoo Racing Trophy – wyjątkowy puchar dla posiadaczy sportowych Toyot wyprodukowanych przez Toyota Motorsport GmbH.

W dwóch pierwszych sezonach rywalizowano w modelu GT86 odmianach wyścigowych CS-V3 i CS-Cup oraz aucie w specyfikacji rajdowej CS-R3. Od sezonu 2020 do rywalizacji dołączą kierowcy w zupełnie nowych Toyotach GR Suprach GT4. To nowy samochód wyścigowy opracowany w oparciu o GR Suprę. Rasowa wyścigówka z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 430 KM została przygotowana zgodnie z regulaminem coraz popularniejszej kategorii GT4. Samochód w marcu trafi do pierwszych sześciu klientów w Europie.

Niecodzienna rywalizacja

Na czym polega wyjątkowość Toyota Gazoo Racing Trophy? Po pierwsze, o nagrodę główną rywalizują zarówno kierowcy wyścigowi jak i rajdowi. A po drugie, zawodnicy rzadko kiedy mierzą się między sobą w jednych zawodach. Wspólne wyścigi nie są organizowane, a punkty do pucharu zbiera się startując w różnych seriach wyścigowych w Europie – lokalnych lub międzynarodowych, oraz w rajdach między 1 marca a 30 listopada 2020 roku.

Punkty są istotne, bo rywalizacja w Toyota Gazoo Racing Trophy toczy się o dziesiątki tysięcy euro. W puli nagród jest dokładnie 55 tys. euro, z czego dla zwycięzcy cyklu przeznaczono 25 tys. euro, 15 tys. euro przypada drugiemu kierowcy, a 7,5 tys. euro trzeciemu. Na 5 tys. euro wyceniono czwarte miejsce, a piąte na 2,5 tys. euro.

Gdzie się ścigają?

Żeby zagwarantować w miarę sprawiedliwy podział punktów pod uwagę brana jest konkurencyjność danego rajdu bądź wyścigu (liczba aut w klasie) i poziom trudności danej rywalizacji. Rywalizując modelem GT86 najwięcej można zyskać startując w długich rajdach (powyżej 200 km odcinków specjalnych) oraz w wyścigach długodystansowych (np. 24h Nurburgring, VLN). Kierowcom GR Supry GT4 będą zaliczane wyścigi w seriach dla aut tej kategorii jak np. GT4 European Series. Dodatkowe punkty są przyznawane za zwycięstwo w całym sezonie w swoim cyklu, co powinno być gratką dla zawodników startujących w lokalnych cyklach.

W inauguracyjnym sezonie Toyota Gazoo Racing Trophy sklasyfikowano 17 kierowców, rok później zgłoszeń było już 22. Wśród nich Maciej Dreszer, który na koniec sezonu zajął siódme miejsce. Za kierownicą swojej Toyoty GT86 CS-V3 wywalczył też mistrzostwo Polski w klasie DN2.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Chorwacji 2021: Najlepsze akcje z odcinka testowego

Odcinek testowy o długości 4,6 km, przebiegający koło średniowiecznego zamku Medvedgrad wygrał ostatecznie Elfyn Evans. Tuż za...

BEST of – 1 runda Time Attack Poland

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 1 rundy Time Attack Poland na torze Jastrząb

Rajd Chorwacji: wrażenia Kajetanowicza przed porannymi odcinkami

Rajdowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zawitają na asfaltowe drogi Chorwacji. Właśnie od tej rundy swój sezon...

Avalon Extreme Racing rusza za granicę

Zespół Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Po raz pierwszy wyruszy poza granice...

McLaren sprzedał swoją siedzibę, ale nie wyprowadza się z Woking

Przeżywający kłopoty finansowe McLaren, kilka miesięcy temu wystawił na sprzedaż swoją ultranowoczesną siedzibę w Woking w Anglii....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...