niedziela, 28 maja, 2023
Strona głównaWyścigiGrand Prix Hiszpanii F1 zmieni lokalizację? Madryt zamiast Barcelony

Grand Prix Hiszpanii F1 zmieni lokalizację? Madryt zamiast Barcelony

Grand Prix Hiszpanii może trafić do Madrytu. Wskazują na to najnowsze doniesienia z Półwyspu Iberyjskiego. Czy F1 potrzebuje kolejnego toru ulicznego w kalendarzu?

Grand Prix Hiszpanii od 1991 roku odbywało się na torze Circuit de Barcelona-Catalunya i było stałym elementem kalendarza F1. Już niebawem wszystko może zmienić, gdy w 2026 roku wygaśnie obowiązująca umowa.

Burmistrz Madrytu, Jose Luiz Martinez-Almeida, już ostrzy sobie zęby na przejęcie imprezy. Zdradził hiszpańskiej prasie, że trwają rozmowy z FIA w tej sprawie. Włodarze stolicy mają nadzieję przyciągnąć zainteresowanie organizatorów.

Zobacz: Kalendarz F1 2023. Znamy miejsca, daty i godziny wyścigów

Martinez-Almeida powiedział, że negocjacje między miastem a FIA „idą całkiem dobrze”. Hiszpan podkreślił, że F1 to jedne z największych wydarzeń na świecie. Burmistrz zdradził, że negocjacje trwają od kilku miesięcy. Dodał też, że tor uliczny wydaje się być najbardziej prawdopodobną opcją, jeśli doszłoby do sfinalizowania rozmów.

Czy potrzebny jest kolejny tor uliczny?

To oznaczałoby kolejny tor uliczny w kalendarzu. Przez wiele lat Monako było klejnotem w koronie F1, jeśli chodzi o takie obiekty. Inne tory próbowały dotrzymać tego poziomu. Zakręty wymagające precyzji, trudne manewry wyprzedzania i czyste uczucie adrenaliny zarówno dla kierowców, jak i kibiców – to sprawia, że wyścigi rozgrywane w takich miejscach są wyjątkowe. W ostatnich latach w kalendarzu mieliśmy już nie tylko Monako, ale również Jeddah i Baku. Niedawno dołączyło Miami.

Więcej informacji ze świata motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl

Jednak wielu komentatorów F1 zastanawia się głośno, czy tory uliczne powinny zastępować tradycyjne obiekty, takie jak Circuit de Barcelona. W tej kwestii wypowiedział się w ubiegłym roku Max Verstappen podczas pobytu na torze Spa-Francorchamps.

Przeczytaj koniecznie: Kalendarz WRC 2023 już gotowy. FIA zaplanowało 13 rund

– Nie chciałbym widzieć siebie w 2028 roku lub kiedykolwiek indziej, jeżdżącego wyłącznie na torach ulicznych blisko miasta, żeby przyciągnąć kibiców, bo takie ikoniczne tory są potrzebne w kalendarzu. Rozumiem, że każdy chce zarabiać pieniądze, ale istnieje też pewne ograniczenie, bo ważne jest utrzymanie tych naprawdę ciekawych torów w kalendarzu, zamiast jeździć tylko na torach ulicznych. Nie sądzę, że bolidy są projektowane pod kątem takich obiektów. – podsumował Verstappen.

Jędrzej Stonerhttps://rallyandrace.pl/author/bboner/
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Marcinkiewicz i Zentner wygrywają wyścig długodystansowy

Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner przebili się z końca stawki, aby zwyciężyć w pierwszej rundzie sezonu 2023...

Ostałowski i Korpuliński prowadzą po kwalifikacjach w Słomczynie

Dzisiejsze kwalifikacje wyłoniły pierwszych liderów Driftingowych Mistrzostw Polski. Na lekko zmodyfikowanej trasie panowały idealne warunki do jazdy....

Verstappen rzutem na taśmę wygrywa genialne kwalifikacje do Grand Prix Monako

Max Verstappen
Max Verstappen zdobył swoje pierwsze pole position do niedzielnego Grand Prix Monako. Holender w trzymających w napięciu...

Miękoś wygrywa pierwszą rundę WSMP

Mariusz Miękoś odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski na Torze Poznań. Kierowca GT3...

Były mistrz wygrywa na inaugurację 318is Cup PL

Mistrz pucharu 318is Cup PL z 2020 roku Marcin Lempert odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu 2023,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here