wtorek, 5 lipca, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościGSMP: Sobotni podjazd dla Steca

GSMP: Sobotni podjazd dla Steca

Sebastian Stec jadący Forem Fiesta wygrał sobotnią odsłonę 9. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, czyli piątą rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Po dwóch podjazdach wyścigowych na liczącej 3610 metrów trasie wyprzedził o 3,191 sekundy Jakuba Ulanowskiego i trzeciego Szymona Piękosia o 3,850 sekundy.

W porannych podjazdach treningowych udział wzięło 52 kierowców. W pierwszym podjeździe najszybciej pojechał Karol Krupa – Skoda Fabia CT, który wyprzedził jadących Mistubishi Lancer, Roberta Sługockiego i Jakuba Ulanowskiego. W drugim treningu możliwości Lamborghini Huracan wykorzystał Jędrzej Szcześniak, wyprzedzając Krupę i Ulanowskiego.

Zobacz też: Dwa dzwony na GSMP – Magura Małastowska

O ile podjazdy treningowe przebiegały bez żadnych zdarzeń, to już w pierwszym podjeździe wyścigowym na trasie dwukrotnie pojawiła się czerwona flaga zatrzymująca wyścig. Najpierw z trasy wypadł Sługocki, chwilę później groźnie wyglądający kontakt z barierą zaliczył Szcześniak. Mechanikom udało się odbudować Lamborghini i kierowca wygrał drugi podjazd wyścigowy, ale w zawodach nie został sklasyfikowany ponieważ trzeba przejechać dwa podjazdy.

Najszybciej w podjeździe pojechał Stec, wyprzedzając Ulanowskiego i Krupę, który zaczął mieć kłopoty techniczne. Trzeci czas zaliczył Piękoś.

Zobacz też: 9. Wyścig Górski Magura Małastowska – harmonogram

Drugi podjazd wyścigowy to kolejne przerwy związane z drobnymi kolizjami i awariami aut na trasie. Do podjazdu nie przystąpił Krupa, a za Szcześniakiem znaleźli się Stec, Piękoś i Ulanowski. O drugim i trzecim miejscu zadecydowało 0,659 sekundy!

Zacięta rywalizacja odbyła się także w niższych klasach. W najliczniej obsadzonej Klasie 5B o wygranej Mateusza Drzyzgi – Honda Civic nad Arturem Gaściem – Honda Integra zadecydowało zaledwie 0,122 sekundy.

W Grupie E0, dedykowanej młodym kierowcom, różnica pomiędzy najszybszym Leonem Zardzewiałym – Honda Civic a Kamilem Handlem – BMW 318 IS to zaledwie 0,6 sekundy. Podobnie rzecz wyglądała w klasyfikacji kierowców aut napędzanych na przednią oś, bo zwycięzca Grzegorz Musz – Honda Integra wyprzedził drugiego Marcina Wilusza zaledwie o 0,7 sekundy. Na mecie sklasyfikowano 41 kierowców.

Marcin Maksymiuk
Miłośnik i wielki fan imprez amatorskich, w szczególności KJS/SKJS, rajdów regionalnych i rallycrossu. Zaczynał w KJSach na prawym fotelu. Fotograf i reporter wydarzeń motorsportowych.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Grudziądzki Mistrz Kierownicy 2022 runda 2 – 10.07.2022 – zapisy

Grudziądzki Mistrz Kierownicy 2022 runda 2
Grudziądzki Mistrz Kierownicy 2022 runda 2 odbędzie się 10 lipca 2022. To impreza w cyklu Grudziądzkiego Mistrza...

2. Super Sprint Ziemi Sanockiej – trwają zapisy

W niedzielę 10 lipca odbędzie się organizowany przez Koło Ziemi Sanockiej przy Automobilklubie Małopolskim Krosno, 2. Super...

Rajd Safari – tak było – czytała Krystyna Czubówna

Podsumowanie Sarafi Rally Kenya 2022 z tryumfem Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka ze specjalnym lektorem. zobacz także: Kajetan...

16-letni Hubert Laskowski wygrywa w Mistrzostwach Europy!

Hubert Laskowski, który coraz śmielej radzi sobie na odcinkach specjalnych całej Europy, ma za sobą najtrudniejszy start...

5 Runda SMT 2022 – Action by JVHD [wideo]

5 Runda SMT 2022 – Action by JVHD [wideo]
5 Runda SMT 2022 padła łupem Rafała Wlazłowskiego w Subaru Impreza. Zapraszamy na składankę video z tej...

NAJPOCZYTNIEJSZE