poniedziałek, 5 czerwca, 2023
Strona głównaAktualnościGSMP: Sobotni podjazd dla Steca

GSMP: Sobotni podjazd dla Steca

Sebastian Stec jadący Forem Fiesta wygrał sobotnią odsłonę 9. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, czyli piątą rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Po dwóch podjazdach wyścigowych na liczącej 3610 metrów trasie wyprzedził o 3,191 sekundy Jakuba Ulanowskiego i trzeciego Szymona Piękosia o 3,850 sekundy.

W porannych podjazdach treningowych udział wzięło 52 kierowców. W pierwszym podjeździe najszybciej pojechał Karol Krupa – Skoda Fabia CT, który wyprzedził jadących Mistubishi Lancer, Roberta Sługockiego i Jakuba Ulanowskiego. W drugim treningu możliwości Lamborghini Huracan wykorzystał Jędrzej Szcześniak, wyprzedzając Krupę i Ulanowskiego.

Zobacz też: Dwa dzwony na GSMP – Magura Małastowska

O ile podjazdy treningowe przebiegały bez żadnych zdarzeń, to już w pierwszym podjeździe wyścigowym na trasie dwukrotnie pojawiła się czerwona flaga zatrzymująca wyścig. Najpierw z trasy wypadł Sługocki, chwilę później groźnie wyglądający kontakt z barierą zaliczył Szcześniak. Mechanikom udało się odbudować Lamborghini i kierowca wygrał drugi podjazd wyścigowy, ale w zawodach nie został sklasyfikowany ponieważ trzeba przejechać dwa podjazdy.

Najszybciej w podjeździe pojechał Stec, wyprzedzając Ulanowskiego i Krupę, który zaczął mieć kłopoty techniczne. Trzeci czas zaliczył Piękoś.

Zobacz też: 9. Wyścig Górski Magura Małastowska – harmonogram

Drugi podjazd wyścigowy to kolejne przerwy związane z drobnymi kolizjami i awariami aut na trasie. Do podjazdu nie przystąpił Krupa, a za Szcześniakiem znaleźli się Stec, Piękoś i Ulanowski. O drugim i trzecim miejscu zadecydowało 0,659 sekundy!

Zacięta rywalizacja odbyła się także w niższych klasach. W najliczniej obsadzonej Klasie 5B o wygranej Mateusza Drzyzgi – Honda Civic nad Arturem Gaściem – Honda Integra zadecydowało zaledwie 0,122 sekundy.

W Grupie E0, dedykowanej młodym kierowcom, różnica pomiędzy najszybszym Leonem Zardzewiałym – Honda Civic a Kamilem Handlem – BMW 318 IS to zaledwie 0,6 sekundy. Podobnie rzecz wyglądała w klasyfikacji kierowców aut napędzanych na przednią oś, bo zwycięzca Grzegorz Musz – Honda Integra wyprzedził drugiego Marcina Wilusza zaledwie o 0,7 sekundy. Na mecie sklasyfikowano 41 kierowców.

Marcin Maksymiuk
Miłośnik i wielki fan imprez amatorskich, w szczególności KJS/SKJS, rajdów regionalnych i rallycrossu. Zaczynał w KJSach na prawym fotelu. Fotograf i reporter wydarzeń motorsportowych.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kajetanowicz i Szczepaniak stają na podium WRC2 w Rajdzie Sardynii

Świetny debiut w nowym samochodzie rajdowym zaliczyli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy rywalizowali w ostatnich dniach...

Damian Litwinowicz wygrywa 2 rundę ERX w Portugalii

Damian Litwinowicz zapisuje na swoje konto kolejną rundę Mistrzostw Europy Rallycross. Polak tryumfuje na Portugalskim torze Montalegre....

42 Rajd Podlaski 2023 | ACTION by MotoRecords.pl

Grzegorz Grzyb i Adam Binięda wygrywają 42. Rajd Podlaski
42. Rajd Podlaski wygrała załoga Grzegorz Grzyb i Adam Binięda. Zobaczcie jak rywalizacja podczas 3 rundy RSMP...

WRC Rajd Sardynii 2023! – „Jumps & max attack!!”

Rajd Sardynii 2023
Opada kurz po szutrach Rajdu Sardynii! Na włoskich odcinkach specjalnych najszybsi byli Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe....

Wielki szlem Verstappena w Grand Prix Hiszpanii

Verstappen_Grand Prix Hiszpanii
Max Verstappen odniósł bezapelacyjne zwycięstwo w Grand Prix Hiszpanii na torze Barcelona-Catalunya. Holender po starcie z pole...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here