niedziela, 14 sierpnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościHaas zasypuje dziurę w budżecie po Mazepinie

Haas zasypuje dziurę w budżecie po Mazepinie

Nikita Mazepin i pieniądze ojca-oligarchy to tylko przykre wspomnienie w Haas F1 Team. Amerykańska ekipa ma teraz problem z uzupełnieniem brakującego budżetu.

Rozwiązanie umowy z Mazepinem i firmą Uralkali spowodowało wielką dziurę w budżecie zespołu. Dmitrij Mazepin rozpoczął inwestycją w 2021 roku wykładając około 25-30 mln dolarów na występy swojego syna w barwach zespołu Haas.

Zobacz: Hass rozstaje się z Mazepinem

Jednak od momentu inwazji Rosji na Ukrainę włodarze amerykańskiego zespołu postanowili zerwać w trybie natychmiastowym kontrakt z rosyjskim kierowcą i głównym sponsorem z firmą Uralkali. Koncern wypłacił Haasowi część środków na sezon 2022 i zapowiedział batalię w sądzie o zwrot tej sumy oraz odszkodowanie.

Nikita Mazepin
Nikita Mazepin 2022

Amerykański zespół potrzebuje jednak dodatkowych pieniędzy, aby normalnie przetrwać do końca sezonu. Na szczęście zespołowi nie grozi bankructwo. Jak ustaliły zachodnie źródła, Gene Haas przekaże do budżetu zespołu własne środki, które zaspokoją bieżące potrzeby.

Zobacz: Nikita Mazepin wylatuje, Kevin Magnussen powraca

Milioner zaakceptował decyzję by w miejsce Mazepina zatrudnić Kevina Magnussena. Niewykluczone, że duński kierowca przyprowadzi sponsora w postaci firmy Jack&Jones. Zastrzyk gotówki na pewno pomógłby w rywalizacji. Niewykluczone, że firma 1&1 sponsorująca Micka Schumachera również zwiększy świadczenia na rzecz zespołu.

Kevin Magnussen
Kevin Magnussen

Wprawdzie rozważani wcześniej kierowcy tacy jak Pietro Fittipaldi czy Jehan Daruvala mieli zagwarantować jeszcze większe środki finansowe, ale szef zespołu podjął decyzję o zatrudnieniu kierowcy z doświadczeniem w F1, zamiast wielką walizką pieniędzy.

Zespół Haas cały czas prowadzi rozmowy ze sponsorami, ale większość potencjalnych partnerów jest sceptyczna i zamierza poczekać do rozpoczęcia sezonu 2022, który wprowadza wiele rewolucji. Ekipa Haasa zapowiada, że jest gotowa walczyć o czołowe lokaty. Tymczasem wyniki z ostatniego sezonu uplasowały ją na końcu stawki.

Jędrzej Stoner
Redaktor. Lubi wysokie obroty, sztywne zawieszenia, krótkie przełożenia, kosmiczne przyspieszenia.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Istny karambol na E-Prix Seulu w Formule E!

W ten weekend rozstrzygają się mistrzowskie losy elektrycznego odpowiednika Formuły 1, Formuły E. Podczas sobotniego wyścigu w...

Karol Krupa wygrywa 11. rundę GSMP w Trójmieście!

Deklasacja! Karol Krupa był bezkonkurencyjny nie tylko na porannych treningach, kierowca Skody Fabii CT wygrał również oba,...

Krupa wygrywa trening przed Grand Prix Sopot-Gdynia w GSMP

Karol Krupa okazał się najszybszy na podjazdach treningowych przed Grand Prix Sopot-Gdynia w GSMP. Czas 1:25:348 pozwolił...

Spece od gleby zabierają się za rajdowego klasyka – Gadanie kontrolne

Audi Quattro Stance works - gadanie kontrolne
Kojarzycie StanceWorks? Ekipa, która naprawdę wie co to znaczy dobrze zglebić auto rusza z nowym projektem! Jeśli...

Vlog Mikołaja Marczyka z Rajdu Finlandii WRC

Mikołaj Marczyk udostępnił w sieci swój kolejny vlog, tym razem aktualny mistrz Polski RSMP zabiera nas w...

NAJPOCZYTNIEJSZE