poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Hannu Mikkola 24.05.1942 - 26.02.2021

Hannu Mikkola 24.05.1942 – 26.02.2021

Mistrz Świata w Rajdach Samochodowych z 1983 roku i trzykrotny wicemistrz Świata, zwycięzca 18 rund WRC Hannu Mikkola zmarł w wieku 78 lat.

Hannu swoją rajdową przygodę i jak się później okazało znakomitą karierę rozpoczął w 1963 roku za kierownicą Volvo 444. Po to by już w 1968 zostać mistrzem Finlandii, sezon ten spędził za kierownicą różnych marek i modeli tj. Lancia Fulvia HF 1.6 , Volvo 142 czy Ford Escort Twin Cam. Najważniejsze lata Jego kariery przypadały na lata 70′ i  80′ był pierwszym zawodnikiem, który zwyciężył z lokalnymi kierowcami w najtrudniejszym w owym czacie („płaskim”) Rajdem Świata- Rajdzie Safari 1972.

1974 to rok w którym Mikkola zostaje po raz kolejny mistrzem Finlandii w Escorcie RS 1600 MK I a 4 lata później mistrzem Wielkiej Brytanii Ford Escort RS 1800 MK II. W roku 1981 Fin przesiadł się do Audi Quattro i dwa lata z rzędu stawał na najniższym stopniu podium w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata .

W roku 1983 Hannu Mikkola sięgną po Swój wymarzony, pierwszy i jedyny tytuł mistrza Świata, dokonał tego ze Swoim wieloletnim pilotem Arne Hertz za kierownicą Audi QuattroA2  w tym sezonie jednorazowo na prawym fotelu towarzyszyła mu Fabrizia Pons.

Kibice mieli okazje zobaczyć „latającego Fina” jeszcze w 2015 i 2017 roku na Eivel Rally Festival za kierownica różnych rajdówek z ery gr.B  czy  gr.A  tj. Toyota Celica 2000GT, Mercedes-Benz 450 SLC, Audi Quattro S1 czy Ford Escort RS 1800 MK II.

Bez wątpienia siedmiokrotny zwycięzca Rajdu Finlandii, mistrz Świata WRC był jednym z najlepszych i najszybszych Kierowców w historii Rajdów Samochodowych… i takiego Go zapamiętamy…

Kamil Kurowski
KOCHAMY RAJDY

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...