czwartek, 8 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościHiszpańska zima GT3 Poland

Hiszpańska zima GT3 Poland

Początek roku zapowiada się bardzo pracowicie dla kierowców zespołu GT3 Poland, który rozpoczął przygotowania do nowego sezonu Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe 2015, wizytą na dwóch hiszpańskich torach wyścigowych.

ASCARI-49

Po raz pierwszy wyścigowymi 991, którymi w tym roku dysponuje cały team GT3 Poland, kierowcy mieli okazję pojeździć po  Ascari oraz Circuito Monteblanco. Pierwszy z nich jest najdłuższym torem w Hiszpanii, o długości 5425 metrów, a  także jednym z najbardziej spektakularnych na świecie, ze względu na swoją górską lokalizację, zaledwie 90 km od Malagi. Jego nazwa pochodzi od dwukrotnego mistrza F1 Alberto Ascariego. Drugi z torów to istny raj do przeprowadzania testów, ze względu na niezliczone możliwości ustawienia konfiguracji toru jazdy. Zlokalizowany przy granicy z Portugalią na południu prowincji Huevla, jest świetnym ośrodkiem zimowego treningu, gdy w Polsce temperatury sięgają 0 stopni, na Monteblanco notowane jest około 18-20 stopni Celsjusza.

Pomysł testów w środku zimy był strzałem w dziesiątkę – komentuje manager zespołu Bartosz Opioła. Sam przelot dał nam dreszczyk emocji, który po wylądowaniu udało się upuścić na torze. Zabraliśmy ze sobą nowe 991, a za kierownicę wsiadali Marcin i Stanisław.

Pierwsze dwa dni to jazdy po torze Ascari. Kierowcy mieli okazję przetestować różne ustawienia ze względu na zmienną aurę pogodową.

Zarówno Marcin jak i Stanisław są bardzo zadowoleni z czasu jaki spędzili na torze Ascari – mówi Łukasz Strzelecki, Press Officer ekipy GT3 Poland. Obiekt zlokalizowany jest w bardzo malowniczym miejscu, a jego wyposażenie i obsługa zwaliło wszystkich z nóg. To idealny obiekt do testów, jak wypowiadali się o tym nasi zawodnicy.

Po dwóch dniach intensywnej jazdy od świtu do zmierzchu, kierowcy oraz mechanicy zrobili sobie dzień wolnego na zmianę lokalizacji i podróż 50 km od Sewilli. Na torze Monteblanco w prowincji Huevla zastali dużo lepszą pogodę oraz wymarzone warunki do trenowania.

11 różnych konfiguracji toru. Ciasne albo szybkie zakręty i 3 dni jazdy dało nam oczekiwany rezultat – stwierdza Opioła. Mieliśmy dwa dni jazdy po suchej nawierzchni oraz jeden dzień na mokrym, kiedy mogliśmy potrenować ustawienia i jazdę w niekorzystnych warunkach. Cały wyjazd to świetna sprawa. Kierowcy sporo pojeździli i rozpoczęli etap przygotowań do nowego sezonu. Wszyscy są zadowoleni i gotowi do kolejnych treningów.
ASCARI-135A

Wspólnie z ekipą GT3 Poland na hiszpańskich obiektach pojawił się Robert Lukas, który pomagał zarówno Marcinowi jak i Staszkowi przy telemetrii i doskonaleniu techniki jazdy.

Już na początku marca, zespół planuje kolejny wyjazd na południe Europy, gdzie odbędą się między innymi treningi do 12 godzinnego wyścigu w Mugello.

Inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Maserati odsłoniło Tipo Folgore – swój pierwszy, elektryczny bolid

Stało się. Maserati przeszło już na elektryczną, motorsportową stronę mocy. W Modenie pokazano światu malowanie elektrycznego bolidu...

Thierry Neuville przesiadł się do BMW M3 E30

Reprezentant Hyundaia nie może już doczekać się startu kolejnego sezonu WRC, więc aby nie wyjść z wprawy,...

60 Rajd Barbórka 2022 – action wideo

Zapraszamy na obszerne filmowe podsumowanie przejazdów podczas 60 Rajdu Barbórka 2022.

Oficjalnie, Ott Tanak wraca do M-Sportu

Ott
Białe plamy na mapie przyszłorocznego sezonu WRC zapełniają się coraz szybciej. M-Sport potwierdził, że Ott Tanak ponownie...

Finał sezonu Sakura Kazoku na torze Silesia Ring

Wielkimi krokami zbliża się ostatni, motorsportowy event sezonu 2022 spod szyldu Sakura Kazoku. Zwycięzców kampanii wyłoni edycja...

NAJPOCZYTNIEJSZE