niedziela, 3 grudnia, 2023
42 numer w sklepie online, dostawa GRATIS
Strona głównaAktualnościHiszpańska zima GT3 Poland

Hiszpańska zima GT3 Poland

Początek roku zapowiada się bardzo pracowicie dla kierowców zespołu GT3 Poland, który rozpoczął przygotowania do nowego sezonu Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe 2015, wizytą na dwóch hiszpańskich torach wyścigowych.

ASCARI-49

Po raz pierwszy wyścigowymi 991, którymi w tym roku dysponuje cały team GT3 Poland, kierowcy mieli okazję pojeździć po  Ascari oraz Circuito Monteblanco. Pierwszy z nich jest najdłuższym torem w Hiszpanii, o długości 5425 metrów, a  także jednym z najbardziej spektakularnych na świecie, ze względu na swoją górską lokalizację, zaledwie 90 km od Malagi. Jego nazwa pochodzi od dwukrotnego mistrza F1 Alberto Ascariego. Drugi z torów to istny raj do przeprowadzania testów, ze względu na niezliczone możliwości ustawienia konfiguracji toru jazdy. Zlokalizowany przy granicy z Portugalią na południu prowincji Huevla, jest świetnym ośrodkiem zimowego treningu, gdy w Polsce temperatury sięgają 0 stopni, na Monteblanco notowane jest około 18-20 stopni Celsjusza.

Pomysł testów w środku zimy był strzałem w dziesiątkę – komentuje manager zespołu Bartosz Opioła. Sam przelot dał nam dreszczyk emocji, który po wylądowaniu udało się upuścić na torze. Zabraliśmy ze sobą nowe 991, a za kierownicę wsiadali Marcin i Stanisław.

Pierwsze dwa dni to jazdy po torze Ascari. Kierowcy mieli okazję przetestować różne ustawienia ze względu na zmienną aurę pogodową.

Zarówno Marcin jak i Stanisław są bardzo zadowoleni z czasu jaki spędzili na torze Ascari – mówi Łukasz Strzelecki, Press Officer ekipy GT3 Poland. Obiekt zlokalizowany jest w bardzo malowniczym miejscu, a jego wyposażenie i obsługa zwaliło wszystkich z nóg. To idealny obiekt do testów, jak wypowiadali się o tym nasi zawodnicy.

Po dwóch dniach intensywnej jazdy od świtu do zmierzchu, kierowcy oraz mechanicy zrobili sobie dzień wolnego na zmianę lokalizacji i podróż 50 km od Sewilli. Na torze Monteblanco w prowincji Huevla zastali dużo lepszą pogodę oraz wymarzone warunki do trenowania.

11 różnych konfiguracji toru. Ciasne albo szybkie zakręty i 3 dni jazdy dało nam oczekiwany rezultat – stwierdza Opioła. Mieliśmy dwa dni jazdy po suchej nawierzchni oraz jeden dzień na mokrym, kiedy mogliśmy potrenować ustawienia i jazdę w niekorzystnych warunkach. Cały wyjazd to świetna sprawa. Kierowcy sporo pojeździli i rozpoczęli etap przygotowań do nowego sezonu. Wszyscy są zadowoleni i gotowi do kolejnych treningów.
ASCARI-135A

Wspólnie z ekipą GT3 Poland na hiszpańskich obiektach pojawił się Robert Lukas, który pomagał zarówno Marcinowi jak i Staszkowi przy telemetrii i doskonaleniu techniki jazdy.

Już na początku marca, zespół planuje kolejny wyjazd na południe Europy, gdzie odbędą się między innymi treningi do 12 godzinnego wyścigu w Mugello.

Inf.pras.

NOWOŚCI

Rally Monza 2023 – video

Rally Monza 2023 Włochy
Monza Rally 2023 to ostatnia, finałowa runda "Campionato Italiano Assoluto Rally Sparco" czyli Rajdowych Mistrzostw Włoch.Trasa w...

Pražský Rallysprint 2023 – action video

Pražský Rallysprint 2023! Temat naszej, rodzimej Barbórki będzie na ustach wszystkich jeszcze przez kilka dni, ale zobaczcie...

Marczyk i Gospodarczyk wygrywają Kryterium Asów!

Marczyk
Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk dopięli swego! Podopieczni Orlen Teamu zatriumfowali w tegorocznej edycji Kryterium Asów na...

5 godzin prac społecznych za przewinienia na Barbórce

Barbórka
Łukasz Nagraba i Grzegorz Gołda zostali ukarani dość nietypową karą za przewinienia na "dojazdówce'' między OS6 oraz...

Marczyk i Gospodarczyk wygrywają 61. Rajd Barbórka

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk drugi rok z rzędu zwyciężyli w Rajdzie Barbórka. Załoga Škody Fabii RS...

NAJPOCZYTNIEJSZE