środa, 22 września, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyCross CountryHołowczyc pierwszy na prologu i pierwszy na trasie

Hołowczyc pierwszy na prologu i pierwszy na trasie

Dziś rozpoczęła się rywalizacja w Wysoka Grzęda Baja Poland – polskiej rundzie pucharu świata FIA w rajdach Baja. Zmagania otworzył odcinek kwalifikacyjny w Szczecinie. Zgodnie z oczekiwaniami, najszybciej pokonali go Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja w Mini John Cooper Works Rally.Za nimi plasują się debiutujący w tych zawodach Yazeed Al-Rajhi i Michael Orr (Toyota Hilux Overdrive) oraz Michał i Julita Małuszyńscy (Mini John Cooper Works Rally).

Podczas Wysoka Grzęda Baja Poland zawodnicy będą się ścigać na dystansie blisko 430 km. Trasę wytyczono nie tylko w Szczecinie, lecz także na Poligonie Drawskim oraz w gminie Dobra.

Wysoka Grzęda Baja Poland to najdłuższy i najtrudniejszy rajd terenowy w Polsce, a także impreza, która od wielu lat przyciąga najlepszych zawodników z całego świata. Właśnie podczas Baja Poland fascynujące pojedynki toczyli kierowcy i piloci mający na swoim koncie triumfy w legendarnym Rajdzie Dakar czy też zdobywcy pucharu świata FIA.

Kluczowym punktem rywalizacji w Wysoka Grzęda Baja Poland jest sobotnie starcie na poligonie wojskowym w Drawsku Pomorskim, gdzie organizatorzy mają możliwość wytyczenia wymagającego odcinka specjalnego docenianego przez zawodników z całego świata.

W tym roku Baja Poland odbywa się już po raz trzynasty, a dziesiąty w randze rundy pucharu świata FIA. Co więcej, zawody włączono także do kalendarza pucharu Europy FIA. Tradycyjnie, w Baja Poland rywalizują także uczestnicy mistrzostw Polski, mistrzostw Czech, a także pucharu Polski oraz cykli dla kierowców quadów i motocykli.

Mocne otwarcie Hołka

Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja potwierdzili, że ich ambicją jest kolejny triumf w polskiej rundzie pucharu świata FIA w rajdach Baja. Zgodnie z oczekiwaniami, załoga jadąca Mini John Cooper Works Rally, nie miała sobie równych na odcinku kwalifikacyjnym w Szczecinie (7,33 km).

Za Hołkiem i Kurzeją uplasował się doświadczony duet Yazeed Al-Rajhi/Michael Orr (Toyota Hilux Overdrive, +14,1 s), który debiutuje w Wysoka Grzęda Baja Poland. Na trzecim miejscu – Michał i Julita Małuszyńscy (Mini John Cooper Works Rally, +17,8 s).

Wspomniane trzy załogi stanowią czołową trójkę zarówno w klasyfikacji pucharu świata FIA, jak i pucharu Europy FIA.W klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych Hołowczyca i Al Rajhi’ego przedzielili Tomasz Białkowski i Dariusz Baśkiewicz w Polarisie RZR PRO XP. Ten duet był zaledwie 9,9 s wolniejszy od Hołka i Kurzei, pokonując załogę Al-Rajhi/Orr o ponad 4 sekundy.

Najlepszy czas na odcinku kwalifikacyjnym dał Hołowczycowi pierwszeństwo wyboru pozycji startowej do jutrzejszych odcinków specjalnych. Wielokrotny triumfator Baja Poland zdecydował się jechać jako pierwszy. Za Hołkiem pojedzie Michał Małuszyński, a następnie Yazeed Al-Rajhi, Benediktas Vanagas oraz Yasir Seidan.

Giemza wykorzystuje dakarowe doświadczenie

W klasyfikacji Dacia Duster Motrio Cup pierwszymi liderami zostali Pietrzycki i Pietrzycka, którzy prowadzą także w grupie T2 (samochody produkcyjne). W grupie T3 na prowadzeniu jest załoga Koolen/Pol (Overdrive OT3), a w T4 najwyżej sklasyfikowani są Baciuska/Monleon Hernandez (BRP Can-Am Maverick).

Wśród motocyklistów najlepszym czasem popisał się Maciej Giemza (Husqvarna FR450 Rally). Autorem drugiego czasu był Maciej Majcher (KTM EXC 450F), a trzeci najlepszy rezultat wykręcił Bartłomiej Tabin (Yamaha WR 450F), jadący w ramach Pucharu Polski w Rajdach Baja.

W gronie zawodników na quadach najlepiej rywalizację w Wysoka Grzęda Baja Poland 2021 rozpoczął Rafał Jawień, jadący napędzanym na wszystkie koła Polarisem Scrambler S. 5,5 s dłużej trasę odcinka kwalifikacyjnego pokonywał Adam Krysiak, korzystający z Polarisa Scramblera 1000 S (również 4×4). Po zaciętej rywalizacji oesowe podium uzupełnił Ireneusz Ostafin na Polarisie Scrambler XP 1000S (+7 s).

W sobotę, 27 sierpnia kierowcy i piloci zmierzą się z poligonem w Drawsku Pomorskim, gdzie wytyczono odcinek specjalny o długości 184 kmktóry zawodnicy pokonają dwukrotnie. Sobotni serwis też będzie zlokalizowany w Drawsku Pomorskim, a do Szczecina załogi i ich serwisy wrócą na nocleg. W niedzielę rywalizacja odbędzie się na dystansie blisko 54 km na dwukrotnie przejeżdżanych odcinkach specjalnych Lubieszyn-Dobra oraz Dobra-Szczecin.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Lista zgłoszeń – 5 runda Driftingowe Mistrzostwa Polski w Słomczynie

Publikujemy listę zgłoszeń do 5 rundy DMP czyli Driftingowych Mistrzostw Polski, które odbędą się 25 i 26...

Wspieramy amatorskie ściganie!

Startujesz? Organizujesz? A może kibicujesz uczestnikom jakiejś amatorskiej imprezy? Daj nam znać! Chcemy wspierać amatorskie ściganie, dawać...

Porsche stawia na ekologię i biopaliwo

Porsche stawia na ekologię i ochronę środowiska. Przy współpracy z Siemensem powstaje fabryka produkująca eFuel - czystą...

Driftingowe Mistrzostwa Polski + CEZ ponownie w Słomczynie

Driftingowe Mistrzostwa Polski powracają na Autodrom Słomczyn. Kibice i zawodnicy musieli czekać dłużej niż planowali bo odwołano...

3 runda Interia DRIVE CUP – Tor Kielce

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 3 rundy Interia Drive Cup na Torze Kielce

NAJPOCZYTNIEJSZE