Honda Civic Type R Limited Edition z nowym rekordem okrążenia na torze F1 [on board z przejazdu]

Honda Civic Type R Limited Edition Suzuka Circuit/ Źródło: Honda
Honda Civic Type R Limited Edition na Suzuka Circuit

Civic Type R Limited Edition, ustanowił nowy rekord okrążenia dla samochodu z napędem na przednie koła na torze Suzuka, gdzie odbywa się japońskie Grand Prix Formyły 1. A teraz zła wiadomość – do Europy trafi tylko 100 sztuk najszybszej wersji Civica Type R.

Liczący 5,8 km Tor Suzuka słynie z szybkich odcinków z szykanami i trudnych zakrętów. Cały tor ma układ ósemki, z długą prostą o długości 1,2 km, która przebiega wiaduktem nad jego pierwszą częścią. To tu od wielu lat odbywa się Grand Prix F1. Od 1962 roku jest to także ważny poligon testowy, służący do analizowania i dopracowywania osiągów pojazdów i silników Hondy. Tor został zbudowany na polecenie założyciela i prezesa firmy, Soichiro Hondy, który stwierdził, że „samochodów nie da się udoskonalać, jeśli nie zostaną sprawdzone na torze wyścigowym”.

Nowy rekord okrążenia – oczywiście w kategorii przednionapędówek – od niedawna należy do Civic Type R Limited Edition w wersji przedprodukcyjnej. Nie różniła się ona specyfikacjami technicznymi od auta seryjnego, nie posiadała również żadnych dodatkowych modyfikacji podnoszących osiągi. Civic Type R Limited Edition trafił już do sprzedaży w całej Europie.

Honda Civic Type R Limited Edition – tylko dla wybranych szczęśliwców

Tylko 100 egzemplarzy modelu Civic Type R Limited Edition zostanie zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski, a każdy z tych samochodów pozwoli wykorzystać absolutnie do maksimum dynamikę i osiągi. Wersję Limited Edition wyposażono w lekkie 20-calowe kute obręcze kół firmy BBS z oponami torowymi Michelin Cup 2.

Honda Civic Type R Limited Edition Suzuka Circuit/ Źródło: Honda

Zmodyfikowano także amortyzatory i na nowo skalibrowano układ kierowniczy, a to wszystko po to, aby zapewnić maksymalną kontrolę i wyczucie drogi. Oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) ocenia teraz szybciej warunki drogowe, co przekłada się na lepszą reakcję amortyzatorów.

„Wprowadzenie w trakcie testów nowych dwuczęściowych, pływających tarcz hamulcowych w układzie hamulcowym, dały w rezultacie krótszy ogólny czas hamowania i wyjątkową szybkość pokonywania zakrętów, co w szczególności umożliwiło utrzymanie wysokiej prędkości na trudnym łuku „S ” i w drugim zakręcie „Spoon” toru Suzuka. Sportową dynamikę jazdy i kontrolę nad pojazdem – oprócz zwiększonej skuteczności hamowania – zapewniła wyjątkowa przyczepność nowych opon Michelin Cup2 oraz korekty w sterowaniu układem zawieszenia i amortyzatorów, dzięki czemu łatwej było dokonywać gwałtownych zmian kierunku, jadąc przez „esy” między trzecim, a siódmym zakrętem.” – powiedział Hideki Kakinuma, lider projektu Civica Type R Limited Edition.

Honda Civic Type R Limited Edition – 320 KM i 400 Nm

Wersja Limited Edition napędza ten sam 2,0-litrowy silnik VTEC Turbo, który znamy ze zwykłego modelu Type R. Maksymalna moc wynosi 320 KM przy 6500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/godz. jest osiągane w 5,7 sekundy.

Honda Civic Type R Limited Edition Suzuka Circuit/ Źródło: Honda

Efektowny Civic Type R Limited Edition będzie dostępny w ekskluzywnym nowym kolorze, „Sunlight Yellow”, z ciemną chromowaną plakietką Civic na tylnej klapie oraz kontrastującym lakierowanym na czarno dachem. Również czarne, błyszczące obudowy lusterek i podobny wlot powietrza na masce dopełniają drapieżnego wyglądu.

Honda Civic Type R Limited Edition – kubełki, alcanatara i numer seryjny

Wnętrze flagowego Civica Type R Limited Edition, z czerwonymi kubełkowymi fotelami i tabliczką z numerem seryjnym wersji limitowanej, nawiązuje do innych sportowych modeli Hondy. Kierownica obszyta Alcantarą i nowa gałka zmiany biegów w opływowym kształcie, dają kierowcy poczucie jedności z maszyną, istotne zwłaszcza na tak wymagającym torze, jak Suzuka. W samochodzie zorientowanym na wyniki uzyskiwane na torze, pominięto zbędne do ścigania się z czasem elementy wyposażenia, takie jak system informacyjno-rozrywkowy i klimatyzacja, aby zaoszczędzić na masie. Wersja Limited Edition zachowała jednak tylne siedzenia i codzienną użyteczność, z której zawsze słynął każdy Civic. Nowe opony i felgi oraz nowe lekkie komponenty i nieco „odchudzone” wnętrze, przyczyniają się do zmniejszenia masy pojazdu o 47 kg w porównaniu z wersją Type R GT.