Honda w F1 od 2026 roku? Są dwie opcje do wyboru

Honda w F1 od 2026 roku? Aston Martin czy McLaren?
Honda w F1 od 2026 roku? Aston Martin czy McLaren?

Honda w F1 od 2026 roku to nie plotki. Za trzy lata wejdą w życie nowe przepisy, które wprowadzą do padoku nowe technologie i silniki. Japońska marka dwie opcje do wyboru.

Honda wraca do F1 – taka informacja krąży po padoku od wielu miesięcy. Wprawdzie japoński producent podjął pochopną decyzję o wycofaniu się ze stawki w 2021 roku, gdy Max Verstappen przypieczętował sezon zdobyciem tytułu mistrzowskiego.

Zobacz: Hyundai, Ford i Honda zainteresowane F1. Z kim połączy się Red Bull?

Mimo szybkiej decyzji, azjatycka marka nie wycofała się całkowicie z rywalizacji. Na bolidach Red Bull Racing nadal można zobaczyć charakterystyczne logo w kształcie litery „H”. Honda produkuje silniki dla mistrzowskiego ekipy, ale na zupełnie nowych zasadach.

Honda i zmiana zasad w F1 od 2026 roku

W 2026 roku przyjdzie czas na nowe zasady W F1, a Honda nie będzie mogła kontynuować współpracy z Red Bullem na dotychczasowych warunkach. Zespół podpisał już porozumienie z Fordem. Dlatego zapowiadany powrót stawia wiele znaków zapytania. Jak donosi zagraniczny serwis grandprix.com, Honda sprawdza możliwości współpracy. Jedną z opcji jest mariaż z Astonem Martinem, a drugą McLarenem.

Przeczytaj koniecznie: Red Bull Racing opracuje nowe silniki z Fordem. A co z…

Oba zespoły korzystają obecnie z rozwiązań dostarczanych przez Mercedesa. Oba zespoły stawiają sobie coraz bardziej ambitne plany, które będą trudne do zrealizowania w sytuacji, gdy pozostaną zespołami klienckimi. Nie jest tajemnicą, że dla Mercedesa będzie ważniejszy fabryczny team.

Honda i Aston Martin połączą siły?

To ważna informacja, zwłaszcza z punktu widzenia ekipy należącej do Lawrence`a Strolla. Bardzo dobry początek sezonu w wykonaniu Fernando Alonso sprawił, że apetyt na sukces urósł bardzo szybko. Właściciel inwestuje ogromne pieniądze w zespół, a jeszcze w tym roku powstanie kolejna fabryka w Silverstone. Niewykluczone, że zielone bolidy będą się liczyć w walce o mistrzostwo w tym sezonie.

Kolejna kwestia to konkurencyjność oferowanej konstrukcji. Jeszcze kilka lat temu silniki projektowane przez Mercedesa zapewniały topowe osiągi i niezawodność, lecz dziś są już kilka kroków za Hondą czy Ferrari.

Więcej informacji ze świata motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl

Honda w F1. Czas na trzecie podejście z McLarenem?

Honda współpracowała w latach 1988-1992 z McLarenem, co zaowocowało czteroma tytułami mistrzowskimi wśród konstruktorów i jeden w klasyfikacji kierowców. Drugie podejście do kooperacji nastąpiło w 2017 roku, lecz nie wyglądało już tak optymistycznie. Strony rozstały się bardzo szybko, oskarżając się nawzajem o niepowodzenie.

Chcesz skomentować ten artykuł? Zapraszamy na profil Rally and Race na Facebooku