Po dłuższej, wakacyjnej eskapadzie po oesach Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Europy, Hubert Kowalczyk powraca do rywalizacji w Tarmac Masters. Zawodnik Zielonej Oliwki wystartuje w przedostatniej rundzie sezonu – 6. Turbojulita Rally.
Choć okres wakacji kojarzy nam się głównie z relaksem oraz urlopowymi wojażami, ekipa Zielonej Oliwki nie mogła pozwolić sobie na słodkie, letnie lenistwo… Kowalczyk i Hryniuk nie próżnowali, przemierzając odcinki specjalne Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Europy. Załoga Renault Clio Rally3 wybrała się najpierw w nie do końca udaną delegację do Koszyc, następnie zabłysnęła na europejskiej scenie debiutując w Rajdzie Rzymu, powrót do Polski zakończył się przekonującym zwycięstwem w Rzeszowie. Ostatnim aktem była legendarna „Barumka” – Polacy prowadzili w grupie ERC3, niestety zakończyli zawody po wypadku na ósmej próbie sportowej. Kowalczyk oddziela ostatnie niepowodzenie grubą kreską, stając na starcie 6. Turbojulita Rally, przedostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Dolnego Śląska.
Zobacz też: RSMP: Kowalczyk i Hryniuk o krok od triumfu w klasie 3.
Na prawy fotel czteronapędowego Clio wróci Dawid Potępa. Panowie stawią się w Jedlinie Zdrój z jasnym celem – podtrzymaniem zwycięskiej passy w Tarmac Masters. Podopieczni Zielonej Oliwki nie mogą spogląda na oponentów – żeby „odrobić” nieobecność w Mirsku i podtrzymać szanse na tytuł PRO1, będą musieli stanąć na… najwyższym stopniu podium!
Hubert Kowalczyk:
„Barum zostawiliśmy za sobą. Chcę zachować z tej imprezy tylko pozytywne wspomnienia, nie spodziewaliśmy się, że przyjdzie nam nawiązać równą walkę z Filipem Kohnem. Bić się na jego ziemi, a przede wszystkim na jego warunkach. To niezły prognostyk, w końcu był to dopiero nasz drugi, oficjalny występ w Mistrzostwach Europy. Mimo, że finalnie nie było nam dane pojawić się na ceremonii mety, to wyciągnąłem z tego rajdu mnóstwo wniosków.
Nie mogę doczekać się powrotu za kierownicę, cieszę się że w ten weekend pojawimy się na trasach Tarmac Masters 6. Turbojulita Rally. Wystartujemy w innym egzemplarzu Clio Rally3, odbudowa naszej maszyny nadal trwa. Pewnie zabraknie „oliwkowego” oklejenia, ale mogę obiecać, że samochód będzie równie szybki. Do Jedliny Zdrój nie wybieramy się tylko na niedzielną przejażdżkę, zamierzamy powalczyć o punkty i powrót na szczyt tabeli klasy PRO1. Na prawy fotel wskoczy Dawid Potępa – nasze ambicje są naprawdę wysokie.
Start w Tarmac Masters będzie częścią przygotowań do finałowej rundy Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy – Rajdu Śląska. Mamy wciąż wiele do udowodnienia, chciałbym przeciąć metę sezonu 2024 w dobrych nastrojach. Na koniec, bardzo dziękuję naszym kibicom – w ostatnim czasie dostaję od Was mnóstwo wiadomości, wiele ciepłych słów. Widziałem, że trzymaliście za nas kciuki w Czechach. To dla mnie wiele znaczy – dziękuję że jesteście!”.
Rally3, Subaru, M3
Do rywalizacji w 6. Turbojulita Rally zgłosiło się ponad sześćdziesiąt załóg, aż piętnaście z nich zawalczy o punkty w klasie PRO1. Kowalczyk i Potępa zmierzą się przede wszystkim z konstrukcjami Subaru, swój udział potwierdzili między innymi Grochocki/Rajca, Ćwikliński i Trzonkowski, Laska/Sompolski, Grygo/Jamroziak czy Dąbrowa/Gałysa. „Oliwkowe” Clio nie będzie jedyną konstrukcją Rally3, na starcie zobaczymy także Fiestę duetu Polok/Gwiazda. Wisienką na torcie jest zgłoszenie Macieja Lubiaka i Grzegorza Dachowskiego. Triumfatorzy 33. Marma Rajdu Rzeszowskiego w HRSMP przywiozą do Jedliny Zdrój nowe BMW M3 E30.
Przeczytaj również: Jarek Hryniuk: „Pilot to coś więcej, niż dyktafon z notatkami”
Przy okazji, zachęcamy Was do śledzenia kariery Huberta w mediach społecznościowych. Kowalczyk chętnie relacjonuje w nich swoje poszczególne starty, zapraszając kibiców za kulisy motorsportowej rywalizacji za sterami czteronapędowego Renault Clio Rally3. Po więcej informacji z rodzimych odcinków specjalnych zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!