Ile zapłacimy za nowego Mustanga? Ford podał cennik

129
Fot. Ford

O ofensywie modelowej Forda pisaliśmy już wielokrotnie na łamach internetowego wydania RALLY and RACE. Amerykański producent w krótkim czasie wypuścił kilka różnych wersji Mustanga przeznaczonego do sportu, a teraz przyszła pora na modele drogowe. Ile za nie zapłacimy?

Nowy Ford Mustang oficjalnie trafił już do sprzedaży w Polsce. Nasz krajowy oddział marki oferuje dwie różne wersje w sześciu konfiguracjach. Oprócz „zwykłego” modelu GT klienci będą mogli zakupić wyjątkową wersja Dark Horse, która wyróżnia się unikalnym designem i osiągami.

Ford Mustang GT w Polsce – ile kosztuje?

Standardem jest wersja GT z silnikiem 5.0 V8 o mocy 446 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przy 5100 obr./min. Ta wersja dostępna jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i 10-biegowym automatem. Samochód w tej wersji dostępny jest w dwóch rodzajach nadwozia: Fastback oraz Convertible.

Każda wersja dostępna w Polsce wyposażona jest w automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, sportowe przednie fotele, projekcyjne reflektory LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania i kamerę cofania.

Zobacz też: Ford Mustang Dark Horse R to pucharowa wyścigówka z ryczącym V8 i manualną skrzynią biegów

Standardem w układzie hamulcowym są przednie tarcze wentylowane z zaciskami 6-tłoczkowymi Brembo oraz tylne tarcze wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Drift oraz Auto Hold. Standardem jest też Line lock – system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych) oraz Launch control. W przeciwieństwie do amerykańskiej wersji, w standardzie dostaniemy także pakiet Performance, który dodaje m.in. przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy.

Najtańszy Mustang GT Fastback kosztuje 303 500 zł brutto, natomiast za nadwozie Convertible zapłacimy przynajmniej 323 500 zł.

Ford Mustang Dark Horse trafia do Polski

Dark Horse to pierwsza nowa wersja wyposażenia Mustanga od ponad 20 lat, dostępna tylko w nadwozi Fastback. Pod maską nadal drzemie 5-litrowy silnik V8, lecz o mocy 453 KM.

Standardowo jest on zestawiany wraz z manualną skrzynią biegów Tremec 3160, lecz można wybrać też przekładnię automatyczną. Dark Horse standardowo wyposażono także w aktywne zawieszenie o dynamicznej charakterystyce pracy MagneRide oraz chłodnicę tylnego mechanizmu różnicowego.

Zobacz też: Nowy Mustang Dark Horse także w NASCAR

Nowa wersja będzie wyróżniać się na drogach za sprawą wyglądu. Zaprojektowano nowy przedni i tylny zderzak, górną i dolną klatę wlotu powietrza, nakładki na progi, reflektory z czarnym tłem czy w końcu specjalny wzór 19-calowych felg. Dobrać możemy również pakiet stylizacyjny z takimi elementami jak czarny dach i pasy na masce w kolorze Gloss Black.

Cena Mustanga Dark Horse rozpoczyna się w Polsce od 358 500 zł. Za automatyczną skrzynię biegów dopłacimy 15 000 zł niezależnie od wersji.

Więcej w 2024 roku

Ford zapowiada, że w połowie przyszłego roku będzie miał w swojej ofercie dwa dodatkowe pakiety stylizacyjne. Dla Mustanga GT przewidziano pakiet Nite Pony z czarnymi kołami, dachem i obudowami lusterek oraz reflektorami z czarnym wykończeniem.

California Special to z kolei konfiguracja przewidziana tylko dla nadwozia Convertible, której elementami rozpoznawczymi będą chociażby felgi z wykończeniem maszynowym czy pasy wzdłuż boków nadwozia.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.