środa, 7 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościInauguracja sezonu na Torze "Poznań"

Inauguracja sezonu na Torze „Poznań”

Z udziałem ponad 120 zawodników na Torze „Poznań” – Automobilklub Wielkopolski w Przeźmierowie, odbyła się inaugurująca ten sezon wyścigowy w kraju,  1. i 2. runda wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski, 1. i 2. runda Wyścigowego Pucharu Polski oraz runda BRC/Green Hybrid Cup.

Andrzej Lewandowski (A. Wielkopolski – porsche 911 GT3) wygrał oba wyścigi Div 4. W pierwszym dniu zawodów Lewandowskiemu ubył groźny rywal Piotr Krawczyk (A. Polski – mercedes SLS AMG), który uczestniczył w karambolu z Jarosławem Budzyńskim (A. Rzeszowski – porsche 911 GT3) oraz Marcinem Jedlińskim (A. Rzeszowski – porsche 911 GT3). Następnego dnia ani Krawczyk, ani Jedliński już nie wystartowali.

W dywizji narodowej 4, w pierwszym dniu triumfował Rafał Mikrut (A. Rzeszowski – porsche 911 GT3), a w drugim najlepszy był wspomniany wyżej Jarosław Budzyński. W dywizji narodowej 5 dwukrotnie zwyciężył Mateusz Bartkowiak (A. Wielkopolski – bmw E30). Także dwukrotnie najlepszy, ale w dywizji narodowej 3 był Jakub Sudoł (A. Wielkopolski – honda S2000).

W dywizji narodowej 1N oba wyścigi wygrał Mikołaj Jóźwiak (A. Wielkopolski – fiat seicento). Inaczej było w dywizji narodowej 1A – pierwszego dnia najlepszy był Krzysztof Mencel (A. Wielkopolski – fiat cinquecento), a drugiego dnia – Karol Wyka (A. rzemieślnik – fiat seicento). Z kolei w rywalizacji Maluch Trophy, w klasie 8 dwa razy jako pierwszy mijał linie mety Konrad Tadla (A. Wielkopolski), natomiast w klasie 8-2 dwukrotnie triumfował Christophe Carion (A. Wielkopolski).

Sporego kolorytu poznańskim zawodom dostarczyła włoska runda BRC/Green Hybrid Cup, w której udział wzięło czternastu zawodników. Startowali oni autami z silnikami hybrydowymi Kia Venga. Pierwszy wyścig wygrał Paolo Palanti, natomiast drugi – Paolo Gnemmi. W tej rywalizacji na Torze „Poznań” pojawił prawdziwy weteran wyścigów Formuły 1 – Arturo Merzario. 71-letni dziś Merzario zadebiutował w F-1 w 1972 roku w bolidzie Ferrari. Potem jeżdził w barwach Williamsa. Warto przypomnieć, że to właśnie Merzario (wspólnie z Guy Edwardsem i Brettem Lungerem), wyciągnął Niki Laudę z palącego się bolidu Ferrari podczas Grand Prix Niemiec w 1976 roku.

A już w dniach 13-15 czerwca na Torze „Poznań”, kolejne rundy wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski (też runda FIA-CEZ) oraz runda Volkswagen Castrol Cup i runda Porsche GT3 Cup CCE.

inf. pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Best of rally 2022

Czas ogórkowy po zakończonych kluczowych rundach ma to do siebie, że można coś powspominać, aby odświeżyć swoją...

Nicolas Gilsoul wraca do WRC. Dołączy do ekipy M-Sport?

Nicolas Gilsoul
Nicolas Gilsoul zajmie miejsce Vincenta Landaisa, który przez ostatnie lata pilotował Loubeta. Niedawno przyjął ofertę Sebastiena Ogiera...

Robert Kubica nie dołączył do Lamborghini. Zamiast niego wybrali Grosjeana

Robert Kubica nie pojedzie w Lamborghini. Zamiast niego Romain Grosjean
Robert Kubica nie będzie kierowcą ekipy Lamborghini w wyścigach długodystansowych od 2024 roku. Zamiast polskiego kierowcy Włosi...

HOONIGAN Gymkhana 2022: Travis Pastrana w Subaru Wagon o mocy 862HP [wideo]

HOONIGAN Gymkhana 2022: Travis Pastrana w Subaru Wagon
HOONIGAN Gymkhana 2022 tym razem z prawdziwym, wściekłym samochodem spalinowym! Po elektrycznym Audi, przyszła pora na Subaru...

Kryterium Asów 2022 – Hołek show na ulicy Karowej [wideo]

Czym byłoby Kryterium Asów bez Krzysztofa Hołowczyca i Macieja Wisławskiego? Legendarny duet wykonał nie lada show na...

NAJPOCZYTNIEJSZE