piątek, 1 lipca, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościInter Europol Competition po raz czwarty w Le Mans

Inter Europol Competition po raz czwarty w Le Mans

Wyścig 24h Le Mans odbędzie się w tym roku już po raz dziewięćdziesiąty, a więc obchodzi mały jubileusz. Mały, bo wielki będzie za rok, gdy świętować będzie swoje stulecie. Pierwsza edycja odbyła się w roku 1923, a potem wyścig organizowany był corocznie, z wyjątkiem roku 1936 (strajk) i lat 1940 – 1948 (druga wojna światowa).

Jednak polskie tradycje związane z największym maratonem świata nie są bogate. W 2015 roku na starcie pojawił się po raz pierwszy polski kierowca – Kuba Giermaziak, który ukończył wyścig na siódmym miejscu w klasie GTE Am, a na następny akcent musieliśmy czekać kolejne 4 lata.

W 2019 roku na starcie stanął po raz pierwszy polski zespół Inter Europol Competition, który od tamtej pory co roku pojawia się w Le Mans. W dniach 11 – 12 czerwca zamelduje się na polach startowych po raz czwarty z rzędu. Pierwsze dwa występy były pechowe. Zawodny samochód Ligier nie pozwolił walczyć o czołowe miejsca. Gdy przed rokiem zmieniono konstrukcję na znacznie bardziej dopracowany i niezawodny prototyp marki Oreca, od razu pojawił się wynik na miarę oczekiwań i ambicji. Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande wywalczyli znakomite piąte miejsce w stawce 25 załóg, trzecie wśród zespołów zdobywających punkty do klasyfikacji mistrzostw świata.

fot. FIA WEC – oficjalny profil Facebook

Tym razem polski zespół robi kolejny krok naprzód i wystawia w Le Mans nie jeden, a dwa prototypy Oreca klasy LMP2 w charakterystycznych żółto-zielonych barwach. W kokpicie samochodu z numerem 34 zasiądą Polak Kuba Śmiechowski, Meksykanin Esteban Gutierrez oraz Brytyjczyk Alex Brundle.  Drugim samochodem z numerem 43 pojadą Brazylijczyk Pietro Fittipaldi,  Szwajcar Fabio Scherer oraz Duńczyk David Heinemeier Hansson.

 Oto, co na kilka dni przed startem powiedział specjalnie dla polskich kibiców Wojciech Śmiechowski, właściciel zespołu:

– Po raz pierwszy wystawiamy w tak dużym wyścigu dwa samochody, a dodatkowo jeszcze prototyp LMP3 w wyścigu towarzyszącym pod nazwą Road to Le Mans. Wyzwanie logistyczne dla naszego teamu jest zatem ogromne. Podobnie jak inne zespoły mamy problemy z otrzymywaniem na czas zamawianych części, co jest związane z sytuacją na świecie. Dlatego również z opóźnieniem otrzymaliśmy drugi samochód. Wszystko razem oznacza, że jest to ogromny wysiłek dla zespołu, tym bardziej, że trochę nie planowaliśmy tak szybkiego rozwoju.

– Jakby tego było mało, mamy kilka nowych osób w zespole na kluczowych stanowiskach, między innymi nowych inżynierów, bardzo dobrych i doświadczonych. Liczymy, że wniosą dużo swojej wiedzy i świeżego podejścia.

fot. Inter Europol Competition – oficjalny profil Facebook

 – Chcę podkreślić, że mamy bardzo dobre, wyrównane składy załóg. Obydwie stać na dobry, a nawet bardzo dobry wynik. Nie ma samochodu numer 1 czy numer 2. Obydwie załogi będą traktowane w identyczny sposób. Oczywiście, gdyby w trakcie wyścigu okazało się, że jedna z nich ma po drodze jakieś przygody i notuje straty, będziemy na bieżąco modyfikować strategię. Uważam, że pomimo trudności, o których wspomniałem jesteśmy dobrze przygotowani do wyścigu. Wykorzystamy całe swoje doświadczenie zdobyte w dotychczasowych trzech startach w Le Mans.

 – Ten sezon nie przebiegał do tej pory po naszej myśli. Szczęście nie było po naszej stronie, ale to motywuje nas jeszcze bardziej do walki. Marzymy o miejscu na podium w klasie LMP2, ale konkurencja jest niezwykle mocna, chyba najmocniejsza w najnowszej historii wyścigu Le Mans, jak sięgam pamięcią. W tej sytuacji, realnie patrząc powtórzenie ubiegłorocznego piątego miejsca byłoby sukcesem. Sam fakt, że jesteśmy w takim gronie, że walczymy o czołowe miejsca w Le Mans z najlepszymi na świecie, to coś, o czym nie śniło nam się jeszcze kilka lat temu. Trzymajcie za nas kciuki!

Na starcie wyścigu staną 62 samochody, najwięcej – aż 27 w klasie LMP2. Okrążenie toru liczy 13,626 km. Samochody jeżdżą w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

fot. Inter Europol Competition – oficjalny profil Facebook

Harmonogram weekendu (według czasu środkowoeuropejskiego CET)

 

Piątek, 3 czerwca – sobota 4 czerwca

Badanie kontrolne

 

Niedziela, 5 czerwca

9.00 – 13.00        Test

14.00 – 18.00     Test

 

Wtorek, 7 czerwca

14.00 – 15.00     Sesja autografów

 

Środa, 8 czerwca

14.00 – 17.00     Trening dowolny 1

19.00 – 20.00     Sesja kwalifikacyjna

22.00 – 00.00     Trening dowolny 2

 

Czwartek, 9 czerwca

15.00 – 18.00     Trening dowolny 3

20.00 – 20.30     Sesja Hyperpole

22.00 – 00.00     Trening dowolny 4

 

Piątek, 10 czerwca

17.00 – 19.30     Parada kierowców

 

Sobota, 11 czerwca

10.30 – 10.45     Sesja Warm Up

16.00                     Start wyścigu 24h Le Mans

 

Niedziela, 12 czerwca

16.00                     Meta wyścigu 24h Le Mans

 

 

Kalendarz WEC 2022 z udziałem zespołu Inter Europol Competition

18 marca                                             1000 mil Sebring

7 maja                                                 6h Spa-Francorchamps

11/12 czerwca                                  24h Le Mans

10 lipca                                                6h Monza

11 września                                       6h Fuji

12 listopada                                      8h Bahrain

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Polski zespół Subaru Historic Rally Team na trasach WRC

Już po raz siódmy zespół Subaru Historic Rally Team stanie na starcie Rajdu Mittelrhein (w randze WRC...

Szutrowych zmagań ciąg dalszy – trzecia runda Motul Gravel Cup 2022

W nadchodzący weekend (01-02.07) na terenie obiektu Atlas Ward Speed Academy w Kamieniu Śląskim odbędzie się trzecia...

Zobacz i usłysz P25 + wnętrze [wideo]

Najnowsze dziecko ze stajni prodrive czyli Subaru Impreza P25. W materiale nagranie z przejazdów oraz szczegółowa prezentacja...

Kaprzyk powalczy o podium w świątyni prędkości

Mateusz Kaprzyk gotowy na kolejny wyścig European Le Mans Series w sezonie 2022. Zawodnik ORLEN Team zapowiada...

Przełożona pierwsza runda World RX1e

W nadchodzący weekend miało odbyć się wielkie otwarcie nowego sezonu FIA World Rallycross Championship 2022 na powracającym...

NAJPOCZYTNIEJSZE