niedziela, 1 sierpnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności IRG Legends Reborn 2015 - pierwszy wyścig sezonu!

IRG Legends Reborn 2015 – pierwszy wyścig sezonu!

Wiatr, który osiągał prędkości 80 – 120 km/h rozpętał falę zniszczeń i niestety łącza internetowe do oficjalnego serwera również zostały uszkodzone. Na szczęście dzięki działaniom Piotra Śmigielskiego udało się uruchomić serwer zapasowy (podziękowania dla Wawrzyńca Litnera za udostępnienie infrastruktury) i z niewielkim opóźnieniem ruszyła machina sezonu.

Pierwszy wyścig odbył się na zachodnim wybrzeżu USA w słonecznej Kalifornii, gdzie zbudowany jest jeden z najsłynniejszych torów na świecie – Mazda Raceway Laguna Seca. Sławy temu obiektowi przynosi zestaw zakrętów 8 i 8A nazywanych „korkociągiem”. Zakręt ślepy z trudnym i krętym dohamowaniem na wzniesieniu oraz z potężnym stromym zjazdem przechodzącym w kolejne zakręty. Weekedn wyścigowy składa się z dwóch następujących po sobie 40 minutowych wyścigów. Kierowcy w wyścigu drugim startują według kolejności na mecie jaką uzyskali w wyścigu pierwszym. Na starcie pierwszego wyścigu stanęło 23 kierowców, w drugim 22. Oba wyścigi padły łupem Łukasza Krawczuka w Viperze. Drugie miejsce również w obu wyścigach zajął Szymon Półtorak w Ferrari F550. Podium dopełniali Paweł Rosiak i Krzysztof Pawlak. W obu wyścigach przy tak licznym gronie kierowców działo się bardzo dużo i nie sposób zrelacjonować pojedynków, przepychanek i pięknych manewrów wyprzedzania. Były sukcesy i dramaty, o których można poczytać we fragmentach z wypowiedzi kierowców: http://irg-world.pl/thread/369/1.

LegendsNews_1

Łukasz Krawczuk (LuuuuuKaS): „Wczorajszy wieczór okazał się być moim najlepszym występem w całej karierze simracingowej, rzadko kiedy wygrywam kwala a co dopiero 2 wyścigi tego samego dnia ! Pierwszy wyścig udało się pojechać od startu do mety na prowadzeniu (…). W drugim wyścigu działo się sporo (…) spinuje i ląduje poza torem (…) pościg za czołówką, dobre tempo i brak błędów pozwoliły mi przebić się na P1.”

 

Szymon Póltorak (TAZ): „Start wyszedł wysmienicie.Przesunalem sie na 2 pozycje i przez chwile blokowalem Pawła Rosiaka ktory wiedzialem ze ma inna taktyke odemnie i musze go przytrzymac jak najdluzej za sobą.Jednak sie to nie udalo i wyprzedzil mnie w korkociagu.caly czas liczylem na P1 ale jakos nie moglem zlapac odpowiedniego tempa.Jak sie pozniej okazalo mialem problem z kierownica ktora mialem wyprostowana a samochod i tak jechal w lewo. Start (do R2) juz nie wyszedł tak dobrze jak w 1 wyscigu i jeszcze do tego kontakt z Tomaszem Kaweckim na T1 i to zapowiadalo ciezki wyscig.Taktyke mialem ta samą bylem nawet przez chwile na 1 miejscu gdybym mial sprawna kierownice odjechalbym bo tracilem okolo 1 sec na okrazeniu do mojego normalnego tempa. (…) udalo mi sie po niesamowitej walce w ostatnim zakrecie ostatniego okrazenia wyprzedzic Krzystofa Pawlaka.Po tym manewrze cieszylem sie bardzo.”

 

Paweł Rosiak (Rosiu): „Spore rozczarowanie. Tempo wydawało się niezłe, 400 pomiarowych nawinięte na koła i … „dupa zbita”. Uczciwie należy jednak przyznać, że przy tej ilości błędów, makabrycznych startach i niedomaganiach sprzętu, uzyskany rezultat jest adekwatny do zaprezentowanej formy. Pocieszam się tym, że trochę zardzewiałem (pierwszy wyścig od prawie 20 miesięcy). Do tego tor należał do tych trudniejszych pod względem możliwości wyprzedzania”

 

Już 25 stycznia druga runda sezonu IRG Legends Reborn, czyli pierwsza runda rozegrana w prototypach LMP2. Zapraszamy!

Zapraszamy również do śledzenia nas na Facebooku.

Inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Maciej Manejkowski o nowym torze Rallycross Poznań

Rozpoczynamy serię materiałów od zawodników, aby zebrać opinię od kierowców z różnych klas na temat nowego toru...

Elektryczna Fabia wykluczona z rajdów!

Choć historia elektrycznej Fabii na rajdowych oesach dopiero się rozpoczęła, być może jesteśmy już świadkami pierwszych perturbacji....

Kultowy Drift Masters w Rydze wystartował!

It’s Riga Baby! Podobno są osoby na świecie, które traktują to powiedzenie jako jedno z najbardziej podniecających...

Renault 5 Turbo 3 – ikona w nowych szatach

Legende Automobiles to mariaż trzech francuskich pasjonatów motoryzacji i amerykańskiego klimatu Los Angeles. Efektem tego połączenia jest...

Ostatnie poprawki w Poznaniu przed MPRC

Dzisiaj w piątek odbyły się ostatnie treningi przed zawodami na nowym torze Rallycross Poznań. Mimo, że obiekt...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63