wtorek, 11 maja, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Jackie Chan DC Racing na oponach Goodyeara wychodzi na prowadzenie w mistrzostwach...

Jackie Chan DC Racing na oponach Goodyeara wychodzi na prowadzenie w mistrzostwach klasy LMP2

  • Dwa miejsca na podium dla Goodyeara w ośmiogodzinnym wyścigu w Bahrajnie.

  • Po ostrej walce zespół Jota Sport zajął drugie miejscu, tuż za nim uplasował się Jackie Chan DC Racing.

37 HO-PIN TUNG (CHN), GABRIEL AUBRY (FRA), WILL STEVENS (GBR), ORECA 07 – GIBSON JACKIE CHAN DC RACING ACTION during the 2019 FIA WEC World Endurance Championship 4 Hours of Silverstone, England, from august 30 to september 1- Photo Clement Marin / DPPI

– Międzynarodowy tor wyścigowy w Bahrajnie był gospodarzem czwartej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). Po historycznym zwycięstwie w Szanghaju zespół Goodyeara utrzymał dobrą passę. Jackie Chan DC Racing wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw.

Po emocjonującym ośmiogodzinnym wyścigu Jackie Chan DC Racing, w składzie: Ho-Pin Tungiem, Gabrielem Aubry i Willem Stevensem, miał powody do świętowania – wywalczył trzecie miejsce na podium i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce na podium przypadło innej ekipie Goodyeara – Jota Sport (Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa and Roberto Gonzalez).

38 GONZALES Roberto (mex), DA COSTA Antonio Felix (prt), DAVIDSON Anthony (gbr), Oreca 07 Gibson team JOTA, action during the 2019 FIA WEC World Endurance Championship, 8 Hours of Bahrain from december 12 to 14 at International Circuit of Sakhir – Photo Clément Marin

Chaos w pierwszym okrążeniu i szarża na podium

Dwa zespoły Goodyeara rozpoczęły wyścig od strat. Zderzenie dwóch samochodów LMP1 w pierwszej rundzie wywołało chaos w grupie. Davidson i Tung zostali w tyle, aby uniknąć uszkodzeń.

Obaj jednak szybko odzyskali pozycję i dotrzymywali tempa liderowi, ale z końcowych pozycji. Po pierwszym tankowaniu Davidson okazał się jednym z najszybszych na torze, ale najmocniej awansował Kenta Yamashita. Japoński gwiazdor korzystał z rewelacyjnej przyczepności opon Goodyeara zamontowanych na Oreca należącym do zespołu High-Class Racing, uzyskując o 2-3 sekundy szybsze czasy okrążeń niż samochody jadące przed nim. Podczas 33. okrążenia wyprzedził zwycięzców mistrzostw WEC i ELMS Alpine i Aurus i przesunął się na trzecią pozycję. W kolejnym okrążeniu wyprzedził jeszcze Oreca Racing for Nederland.

38 GONZALES Roberto (mex), DA COSTA Antonio Felix (prt), DAVIDSON Anthony (gbr), Oreca 07 Gibson team JOTA, action during the 2019 FIA WEC World Endurance Championship, 8 Hours of Bahrain from december 12 to 14 at International Circuit of Sakhir – Photo Clément Marin

Nocny wyścig

Po 90 minutach jazdy, gdy samochody zespołów Jota Sport i Jackie Chan DC Racing pilotowali Gonzalez i Stevens, słońce ustąpiło miejsca sztucznemu oświetleniu toru. Para kierowców utrzymała dobre tempo i wyszła na drugie i trzecie miejsce o pół dystansu.

Nocny spadek temperatury o zaledwie cztery stopnie Celsjusza, podczas gdy spodziewano się zmiany o dwadzieścia stopni, spotęgował zapotrzebowanie na wszechstronne osiągi opon. Goodyear dostarczył ogumienie specyfikacji A i C, które w dotychczasowych wyścigach sezonu wykazało się szerokim zakresem roboczym.

Davidson wrócił za kierownicę samochodu Jota Sport na dwie godziny przed końcem wyścigu i zaczął polowanie na lidera, byłego kolegę z F1 Paula Di Resta. Przed ostatnią godziną wyścigu Davidson przekazał kierownicę Antonio Felixowi Da Costa, który pomimo początkowego spadku utrzymał imponujące drugie miejsce. Samochód Jackie Chan DC zajął ostatecznie trzecie miejsce wprowadzając Tunga, Aubry’ego i Stevensa na czoło klasyfikacji generalnej mistrzostw.

Mike McGregor, Endurance Programme Manager, pochwalił osiągi zwycięskich zespołów: „Zajęcie dwóch miejsc na podium po chaosie w pierwszym okrążeniu świadczy o świetnej strategii, mocnym tempie i sprawnej pracy zespołowej. Bardzo cieszą nas stałe osiągi opon w długich wyścigach, szczególnie podczas ostrej walki w grupie. Po czterech rundach jesteśmy dumni z Jackie Chan DC Racing. Przed dwoma wyścigami w USA zespoły Goodyeara plasują się na szczycie mistrzostw.”

Kolejny wyścig w ramach cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (WEC) 2019/20 odbędzie się 23 lutego 2020 r. w Lone Star Le Mans w Austin w stanie Teksas.

Najlepsze zespoły FIA Endurance Trophy w klasie LMP2:

1) Jackie Chan DC Racing – Goodyear 72 punkty

2) United Autosports – 69 punktów

3) Racing Team Nederland – 66 punktów

4) Jota Sport – Goodyear – 62 punkty

5) Signatech Alpine – 56 punktów.

Pełne wyniki są dostępne na stronie: https://www.fiawec.com/en/season/result

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najgorętsze sytuacje z 2 rundy Mistrzostw Włoch w Rallycrossie

W materiale najciekawsze sytuacja na torze podczas 2 rundy Mistrzostw Włoch w Rallycrossie - Rallycross Italia Castelletto...

Platinum 5. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza dla Felixa i Adriana Mroszczyka!

W ubiegły weekend Paweł "Felix" Danilczuk i Adrian Mroszczyk wygrali Platinum 5. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i...

Pierwsze trofeum Gosi Rdest w Alpine Europa Cup

Podczas drugiej rundy sezonu europejskiego pucharu Alpine, Gosia Rdest zaliczyła swój najlepszy start do tej pory. W...

Biało-czerwona we włoskiej Adrii. Czepiel wygrywa

Karol Czepiel został zwycięzcą drugiej rundy Karting Campionato Italiano czyli Kartingowych Mistrzostw Włoch, którą rozegrano na torze...

Polskie BMW M2 wkracza na tory

Na najbliższej rundzie Paweł Melon zaprezentuje swoje nowe auto do startów w Rallycrossie. Kierowca zapowiedział je w...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...