Jakub Matulka i Daniel Dymurski treningowo w Rajdzie Arktycznym przed JWRC

Matulka
fot. Jakub Matulka - oficjalny profil Facebook

W połowie lutego Jakub Matulka i Daniel Dymurski rozpoczną swoje zmagania w Junior WRC. Rajd Szwecji poprzedzi jednak rozgrywany o dwa tygodnie wcześniej 59. Rajd Arktyczny, który załoga LOTTO Matulka Rally Team potraktuje treningowo, by jak najlepiej przygotować się do zmagań w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Jakub Matulka wraz ze swoim pilotem Danielem Dymurskim ruszają do dalekiej Laponii, by wśród śniegów i lodu rywalizować w 59. Rajdzie Arktycznym (1 – 3.02). Dla Polaków będzie to przetarcie przed Rajdem Szwecji (15 – 18.02), którym zainaugurują sezon na oesach Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii Junior WRC. Jakub Matulka w Laponii poprowadzi dobrze sobie znanego Forda Fiestę Rally3 obsługiwanego przez Grabowski Motorsport, a start w Rajdzie Arktycznym poprzedzą jeszcze dwudniowe testy w Rovaniemi.

Przede mną największe wyzwanie w dotychczasowej karierze, jakim będzie start w Junior WRC. Chcemy się z Danielem dobrze do tego przygotować, dlatego wyjeżdżamy całkiem daleko na północ. Muszę się dobrze „wjeździć” w rajdówkę i znaleźć najlepsze ustawienia pod zaśnieżone i oblodzone trasy, z którymi przyjdzie nam się mierzyć w Szwecji. Liczę, że te dwa dni testów, a później odrobina rywalizacji w Rajdzie Arktycznym zaprocentują – mówi Jakub Matulka Rajdowy Mistrz Polski 2023 w klasie 3.

Arctic Lapland Rally rozgrywany jest od 1966 roku i zawsze cieszy się ogromnym zainteresowaniem lokalnych kierowców i kibiców. Przed laty triumfowali w nim tacy zawodnicy jak Marcus Grönholm, Kalle Rovanperä, Esapekka Lappi czy Emil Lindholm. W tym roku organizatorzy przygotowali dla uczestników prawie 204 kilometry rywalizacji podzielonych na dwanaście odcinków specjalnych.

Rywalizacja na odcinkach specjalnych rozpocznie się w piątek 2.02 około godziny 10:43 [czasu polskiego] od ponad 24-kilometrowej próby OS1 Aittajärvi, a następnie załogi ruszą na OS2 Mäntyvaara (3,5 km), z którym ponownie zmierzą się również na koniec dnia. Po serwisie zawodnicy będą walczyć na najdłuższym, piątkowym odcinku specjalnym OS3 Siikakämä Kivalo o długości ponad 27 kilometrów. Pierwszy dzień zmagań zamkną OS4 Kaihuavaara (20,01 km) oraz OS5 Mäntyvaara. Łącznie tego dnia załogi pokonają ponad 78 kilometrów oesowych.

Sobota będzie zdecydowanie dłuższa, gdyż organizatorzy wytyczyli zawodnikom siedem odcinków specjalnych dających razem ponad 125 kilometrów rywalizacji. Na pierwszą próbę tego dnia załogi wyjadą około 7:43 [czasu polskiego]. Otwierająca, sobotnie zmagania, pętla to trzy oesy: OS6 Aittajärvi (24,18 km), OS7 Siikakämä (26,15 km) i OS8 Ounasvaara (1,65 km). Po serwisie na kierowców i ich pilotów czeka nie lada wyzwanie, bo najdłuższa w całym rajdzie próba, 32-kilometrowy OS9 Sarriojärvi, który załogi pokonają ponownie również na zakończenie zawodów. Pomiędzy nimi zawodnicy zmierzą się jeszcze z dwoma stosunkowo krótkimi odcinkami: OS10 Patovaara (7,28 km) i OS11 Kemijärvi (2,40). Nieoficjalne wyniki zmagań powinniśmy poznać około godziny 18:00 [czasu polskiego].

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 42. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.