„Kacper Wróblewski i Jacek Spentany mistrzami Polski w klasyfikacji generalnej 2WD i w klasie 4”

350

Kacper Wróblewski i Jacek Spentany już na przedostatniej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zapewnili sobie tytuły mistrzów Polski w klasyfikacji 2WD (auta napędzane na jedną oś) oraz w klasie 4! Co ciekawe jest to pierwszy pełny sezon Kacpra, który w poprzednich latach startował tylko jednorazowo w mistrzostwach Polski każdego roku.

Kacper Wróblewski: Zaliczyliśmy ciężki występ ale summa summarum bardzo udany.
Z pewnością chcieliśmy walczyć o zwycięstwo na Litwie jednak pierwszy prawdziwy sobotni odcinek trochę przespaliśmy. Na kolejnym złapaliśmy już odpowiednie tempo, które na trzecim zaowocowało wygraną w „ośkach”. Niestety na czwartej próbie złapaliśmy kapcia. Strata czasowa była już tak duża, że zepchnęła nas w klasyfikacji na bardzo odległe miejsce. Po tej przygodzie jedyne co nam pozostało to dowiezienie trzeciego miejsca w klasyfikacji 2WD, które już na Litwie dawało nam mistrzowski tytuł. Uwierzcie było to bardzo ciężkie zadanie! Jechaliśmy bardzo wolno i ostrożnie bo w głowie mieliśmy tylko jeden cel – tytuł! Zdaję sobie sprawę, że nasze tempo pozostawiało wiele do życzenia ale czasami sportowe ambicje trzeba schować do kieszeni. Po prostu tak trzeba było jechać i udało się! Jesteśmy mistrzami Polski i to jest najważniejsze! Pracowaliśmy na to cały sezon – zarówno my jak i cały zespół i wszystkie osoby, które nam pomagają! Bardzo, bardzo dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili. Teraz możemy pojawić się na Rajdzie Polski z luźną głową i nastawieniem tylko do szybkiej jazdy i walki z Juniorami ERC! Ogromne podziękowania dla naszych partnerów, dzięki którym mogliśmy wszyscy wspólnie sięgnąć po ten najważniejszy tytuł:
Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM.

Jacek Spentany: Pojechaliśmy na Litwę z nastawieniem aby być na mecie i zdobyć kolejne punkty w walce o tytuł. I osiągnęliśmy to! Jesteśmy mistrzami Polski w „ośce”, po wspaniałej i zaciętej walce przez cały sezon przede wszystkim z Jackiem Jureckim i Michałem Trelą. Będzie jeszcze okazja podsumować cały sezon bo w kilku zdaniach nie można opisać tego co się działo w tym roku w rywalizacji o tytuł w klasyfikacji 2WD. Wracając jednak do Rajdu Elektrenai to nie było to łatwe zadanie dla Kacpra, który drugi raz w swojej karierze startował na luźnej nawierzchni. Musiał opanować emocje związane z jazdą jaką lubi, myśleć o dojechaniu do mety i zapomnieć o walce za wszelką cenę o zwycięstwo. Gdy tylko pojawiło się tempo na dwóch odcinkach w pierwszej pętli to na kolejnym, najdłuższym dostaliśmy solidne ostrzeżenie. Uderzyliśmy w duży kamień na wyjściu z zakrętu, którego nie było szans ominąć. Mieliśmy jednak dużo szczęścia, że udało nam się z przebitą oponą dojechać do mety. Na serwisie zespół wyprostował i wymienił kilka solidnych podzespołów z nadzieją, że auto wytrzyma. Jak się okazało wytrzymało a nam przyszło studzić emocje, ambicje, podkręcania tempa i skupić się na szybkiej ale bezpiecznej jeździe co przyniosło efekt w postaci mety i zdobycia tytułu. Jesteśmy bardzo szczęśliwi! Dziękujemy sponsorom i partnerom za zaufanie, całemu zespołowi, włącznie z zapleczem, za pracę i atmosferę ;). Zjadłem najlepszego polskiego schabowego po mecie a uroczysty szampan o północy z całym zespołem Rallytechnology i jego załogami smakował wyśmienicie! Dziękujemy kibicom za doping, wsparcie, flagi i kciuki w górze. Wielkie Dzięki!!!!

Już za niespełna dwa tygodnie odbędzie się ostatnia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 75. Rajd Polski, który stanowi również rundę mistrzostw Europy (ERC). Kacper i Jacek potwierdzili już swój udział w imprezie, zgłaszając się również do Rajdowych Mistrzostw Europy w Juniorach. Zapraszamy do Mikołajek w dniach 21-23 września na prawdziwe rajdowe święto – 15 odcinków specjalnych i prawie 216 kilometrów ścigania! To już ostatni rajd w tym sezonie RSMP.

Więcej informacji:

Strona internetowa organizatora: 75. Rajd Polski: http://rajdpolski.pl

Wyniki i strona internetowa organizatora: Rajd Elektrenai: http://rallyelektrenai.lt/

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski

Jacek Spentany

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2018 r.

Rajd Elektrenai – 15. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 3. miejsce w klasie 4,

3. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

27. Rajd Rzeszowski – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

Rajd Śląski – 8. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 4,

2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec – 7. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.