niedziela, 1 sierpnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy WRC | ERC Kajetan Kajetanowicz: mamy rachunki do wyrównania

Kajetan Kajetanowicz: mamy rachunki do wyrównania

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ruszają na jeden z najszybszych i najbardziej zwariowanych rajdów w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata! Już 15 lipca rozpocznie się znany z wysokich prędkości i dalekich skoków Rajd Estonii, który stanowić będzie 7. rundę WRC. Kajetanowicz i Szczepaniak będą walczyć wśród lasów, małych wiosek i jezior. O ile okoliczności przyrody wprowadzają raczej sielankową atmosferę, to już samochody rajdowe, które będą pędzić przez lasy z prędkościami sięgającymi nawet 200 km/h, będą gwarantem niesamowitych emocji! 

Sezon 2021 jak na razie układa się wyśmienicie dla załogi Kajetanowicz / Szczepaniak. Jedyna polska załoga regularnie walcząca w mistrzostwach świata wygrała dwa z trzech rajdów, w których wystartowała: Rajd Chorwacji i Rajd Portugalii. W Sardynii, w walce o prowadzenie w rajdzie, zawodnicy LOTOS Rally Team mieli więcej pecha, jednak i tak zdołali opuścić włoską wyspę z cennymi punktami.
„Każdy, kto chce wygrać ten rajd, jest trochę szalony” – tak mówił Kajto na mecie z jednego oesów Rajdu Estonii w 2015 roku, kiedy debiutował w nim. Wtedy oraz rok później Kajto pokazał, że ma odwagę trzymać gaz w podłodze, dzięki czemu dwukrotnie zdobył drugie miejsce w tym rajdzie. Punkty wywalczone w Estonii były ważnym elementem jego drogi po tytuły Mistrza Europy.
Na estońskie oesy Kajto powrócił w ubiegłym roku, kiedy rajd ten rozgrywany był już w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata. Tempo Polaka zachwycało kibiców na całym świecie oraz jego najgroźniejszych rywali, również tych z fabrycznego WRC 2, nad którymi Kajto także górował. Do pełnego sukcesu zabrakło jednak trochę szczęścia, dlatego w tym roku Kajto na pewno będzie chciał wyrównać rachunki z tym rajdem.
Lista zgłoszeń zapowiada rywalizację na najwyższym możliwym poziomie. Na starcie stanie blisko 50 załóg, z czego 14  w kategorii WRC 3, a wśród nich lokalni kierowcy, tacy jak Egon Kaur, ale też znani z bardzo szybkiej jazdy Finowie, między innymi Emil Lindholm. Apetyt na zwycięstwo będzie miał również Hiszpan, Pepe López. Pikanterii doda obecność 2-krotnego mistrza Europy, Rosjanina Aleksieja Łukjaniuka. To właśnie z nim na trasach europejskiego czempionatu Kajetanowicz przez lata toczył elektryzujące pojedynki. Teraz panowie spotkają się ponownie, tym razem walcząc o zwycięstwo w rundzie mistrzostw świata.

– Rajd Estonii jest zupełnie innym rajdem nawet od tych szutrowych, które zaliczane są do mistrzostw świata. Jest wyjątkowy ze względu na naprawdę wysokie prędkości, dalekie skoki i specyfikę nawierzchni. Organizator zdecydował się dodatkowo stworzyć kilka sztucznych hop. Na pewno będzie sporo frajdy i radości z jazdy, ale trzeba też być maksymalnie skupionym i uważać na każdym zakręcie. Testy rozpoczęliśmy od tych samych odcinków specjalnych, co w zeszłym roku. Specjalnie wybrałem takie drogi, bo poprzednio dały nam dobre przygotowanie, jeśli chodzi o ustawienia samochodu. Jak zawsze, jestem bardzo zmotywowany do walki. Kiedy wsiadam do samochodu rajdowego staram się czerpać frajdę z jazdy, ale przede wszystkim z rywalizacji wśród najlepszych. Mam nadzieję, że osiągniemy tutaj tempo, które będzie satysfakcjonujące przede wszystkim dla mnie, bo jeśli to się uda, to nasi kibice też będą zadowoleni – powiedział Kajetan Kajetanowicz.

Rajdowe emocje rozpoczną się tradycyjnie w czwartek. Wtedy zawodnicy pokonają odcinek testowy oraz rozpoczną rywalizację na krótkim, wieczornym odcinku Tartu, który będzie liczył 2 kilometry. Od piątku natomiast prawdziwe ściganie po szutrowych i wymagających niezwykłej odwagi oesach. Areną zmagań będą odcinki, Arula (12,66 km), Otepää (18,25 km), Kanepi (16,51 km) oraz Kambja (17,85 km), które będą pokonywane dwukrotnie.
Sobota będzie najdłuższym, liczącym 132,86 km etapem rajdu. Na pierwszą pętlę złożą się odcinki Peipsiääre (23,56 km), Mustvee (12,39 km), Raanista (22,76 km) oraz Vastsemõisa (6,72 km). Na koniec drugiej pętli zawodnicy ponownie przejadą też 2-kilometrowy odcinek Tartu. Finał zmagań rozegra się w niedzielę na trzech, dwukrotnie pokonywanych oesach: Neeruti (7,80 km), Elva (11,72 km) oraz Tartu vald (7,47 km), który stanowić będzie także dodatkowo punktowany Power Stage. Łącznie na rajdowych kibiców z całego świata czeka 319,38 km najwyższych rajdowych emocji.
redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Maciej Manejkowski o nowym torze Rallycross Poznań

Rozpoczynamy serię materiałów od zawodników, aby zebrać opinię od kierowców z różnych klas na temat nowego toru...

Elektryczna Fabia wykluczona z rajdów!

Choć historia elektrycznej Fabii na rajdowych oesach dopiero się rozpoczęła, być może jesteśmy już świadkami pierwszych perturbacji....

Kultowy Drift Masters w Rydze wystartował!

It’s Riga Baby! Podobno są osoby na świecie, które traktują to powiedzenie jako jedno z najbardziej podniecających...

Renault 5 Turbo 3 – ikona w nowych szatach

Legende Automobiles to mariaż trzech francuskich pasjonatów motoryzacji i amerykańskiego klimatu Los Angeles. Efektem tego połączenia jest...

Ostatnie poprawki w Poznaniu przed MPRC

Dzisiaj w piątek odbyły się ostatnie treningi przed zawodami na nowym torze Rallycross Poznań. Mimo, że obiekt...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Pierwsze zdjęcia: Oto nowe malowanie Yarisów WRC na sezon 2021

Toyota Gazoo Racing zaprezentowała nowe malowanie swoich Yarisów WRC na sezon 2021. Jest zdecydowanie bardziej oryginalne niż dotychczasowe i... niesymetryczne. Czy to nowy trend...

Nowy puchar markowy w ERC, jeszcze w tym sezonie!

W sezonie 2021 do stawki Rajdowych Mistrzostw Europy dołączy zupełnie nowa klasa pod nazwą: Clio Trophy by Toksport WRT. Zawodnicy będą rywalizować za kierownicami...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na trzecie miejsce, a Ogier obudził się i...