niedziela, 24 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Kajetanowicz i Szczepaniak ukończyli Rajd Hiszpanii na doskonałym, czwartym miejscu!

Kajetanowicz i Szczepaniak ukończyli Rajd Hiszpanii na doskonałym, czwartym miejscu!

Przyjechał do Hiszpanii, nie mając żadnych doświadczeń związanych z tym rajdem, by zmierzyć się z dwudziestoma szybkimi konkurentami w WRC2. Po doskonałej i konsekwentnej jeździe Kajetan Kajetanowicz finiszuje w Rajdzie Hiszpanii na świetnej, czwartej pozycji, tuż za kierowcami zespołów fabrycznych. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy w fantastycznym stylu zakończył swój sezon Rajdowych Mistrzostw Świata, do końca walcząc o podium w rajdzie z Petterem Solbergiem, rajdowym mistrzem świata z roku 2003 i mistrzem świata rallycross z lat 2014-2015.
Rajd Hiszpanii to jedyne w kalendarzu zawody rozgrywane na mieszanych, szutrowych i asfaltowych drogach. Przez pierwsze dwa dni załogi korzystały z samochodów w specyfikacji na luźną nawierzchnię, by w piątek wieczorem przezbroić je i przystosować do rywalizacji na asfaltach. Wtedy, tuż po serwisie, do spektaklu dołączył jednak jeszcze jeden, nieprzewidywalny aktor – pogoda. Spadła temperatura i nadeszła ulewa, więc na felgi nałożono opony deszczowe. Utrudniło to zadanie Kajetanowiczowi, który debiutując, stale poznawał poziomy przyczepności asfaltu na wąskich i technicznych drogach prowincji Tarragona.
Załoga LOTOS Rally Team od samego początku notowała wysokie czasy, kończąc prawie wszystkie odcinki w czołowej dziesiątce WRC2. Na OS 14 Salou wywalczyła szósty czas w klasyfikacji generalnej, wbijając się pomiędzy mocniejsze samochody klasy WRC.
– Możliwość walki o najwyższe pozycje w tak trudnym rajdzie nie przychodzi za darmo. To efekt wytrwałej pracy całego zespołu. Dla mnie ten rajd był kolejnym debiutem i kolejnym krokiem w przygotowaniach do nadchodzącego sezonu. Choć mieliśmy w tym roku tylko cztery zaplanowane rajdy, mam nadzieję, że jesteście usatysfakcjonowani. Jak wiecie dawaliśmy z siebie wszystko, za każdym razem. To jednocześnie radość, spełnienie marzeń, ale także wyzwanie i odpowiedzialność. Za startami zespołu LOTOS Rally Team stoi wiele osób, które „napędzają” mój samochód. To partnerzy, nasze rodziny, przyjaciele, kibice. Każda z osób wierzących w nasz sukces, jest jego cząstką. W takich chwilach, jak te, chcę o wszystkich pamiętać. Dziękuję Wam za wsparcie – podsumowuje kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.
– Pogoda rozdawała karty. W Hiszpanii rzadko pada deszcz, ale trzeba pamiętać, że w tym roku rajd był bardzo późno. Cieszę się, że praktycznie bezbłędnie dokonywaliśmy wyborów oponiarskich, bo było to bardzo skomplikowane. Każdy rajd mistrzostw świata jest nieprzewidywalny i pisze swoją własną historię, dlatego bardzo cieszymy się z tego czwartego miejsca, zwłaszcza że przed nami są tylko samochody fabryczne. W skali niepełnego sezonu i tylko czterech startów Kajetan wykonał świetną pracę. Abstrahując od bardzo wysokich wyników w Niemczech, Turcji i tutaj w Hiszpanii, zaprezentował wysokie tempo, profesjonalne podejście i wielkie zaangażowanie w pracy. To wszystko pozwala bardzo optymistycznie patrzeć na to, co może się wydarzyć w przyszłości, jeśli będzie mieć możliwość kontynuacji startów w WRC2 – dodaje Maciej Szczepaniak, pilot Kajetanowicza.
Tegoroczny sezon był debiutanckim programem Kajetana Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dla Polaka każdy start był pierwszym w danych zawodach, dlatego głównym celem było zbieranie doświadczenia i poznawanie najtrudniejszej ligi rajdowej. Ustronianin rozpoczął rok od siódmego miejsca w czerwcowym Rajdzie Sardynii, następnie był piąty w sierpniowym Rajdzie Niemiec. W połowie września, mimo problemów technicznych z samochodem, wywalczył czwarte miejsce w Rajdzie Turcji.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelnawww.fb.com/KajetanKajetanowiczwww.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.
Rajd Hiszpanii 2018, kategoria WRC2 – nieoficjalne wyniki rajdu (TOP 10):
1. Rovanperä / Halttunen (Finlandia, Skoda Fabia R5) 3:20:47,6 s.
2. Kopecký / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) +8,5 s.
3. Solberg P. / Gulbæk (Norwegia, VW Polo GTI R5) +1:36,6 s.
4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Ford Fiesta R5) +1:59,6 s. 
5. Solans / Martí (Hiszpania, Ford Fiesta R5) +2:59,3 s.
6. Solberg H. / Minor-Petrasko (Norwegia, Skoda Fabia R5) +4:47,4 s.
7. Loubet / Landais (Francja, Hyundai i20 R5) +4:53,5 s.
8. Andolfi / Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +12:12,0 s.
9. Veiby / Skjærmoen (Norwegia, Citroen C3 R5) +12:32,9 s.
10. Tempestini / Itu (Rumunia, Citroen C3 R5) +16:55,3 s.
inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień trzeci: Tanak odpada, kara finansowa Ogiera

Toyota Yaris WRC
Mimo, że dzisiejszy etap był wyjątkowy krótki to nie zabrakło kilku ciekawych sytuacji zarówno tych na odcinkach...

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....