Kajetan Kajetanowicz ponownie wystartuje w Rajdowych Mistrzostw Świata – zobaczymy go już w Rajdzie Chorwacji w kategorii WRC 3! Kierowca Lotos Rally Team zdradził też kto będzie obsługiwał jego Skodę Fabie Rally2 Evo.
Kajetan Kajetanowicz, wbrew modnym ostatnio trendom, nie zmieni swojego pilota. W sezonie 2021 na jego prawym fotelu zasiądzie Maciej Szczepaniak. Obaj zaliczą pełny sezon w najliczniejszej kategorii WRC 3. Walkę o tytuł mistrzowski rozpoczną od debiutującego w kalendarzu asfaltowego Rajdu Chorwacji. Polacy ponownie połączą siły z hiszpańskim tunerem RaceSeven, który będzie odpowiadał za obsługę ich Skody Fabii Rally2 Evo w najnowszej specyfikacji.
„Cieszę się, że w końcu możemy ogłosić dobre wiadomości. W tym roku ponownie zobaczycie nas w mistrzostwach świata. Staniemy do walki w kategorii WRC 3 – to obecnie najsilniej i najliczniej obsadzona kategoria dla aut Rally2. Oprócz stałych rywali będą do nas dołączać lokalni zawodnicy, którzy znają swoje trasy jak własną kieszeń, a to szczególnie ważne podczas debiutujących rund, jak zeszłoroczna Estonia czy tegoroczna Chorwacja. Z każdym rokiem poszerzamy swoją wiedzę, doświadczenie, horyzonty. Paradoksalnie jednak im więcej wiemy, tym mocniej dostrzegamy, ile jeszcze przed nami” – podsumował swoje plany Kajetan Kajetanowicz.
Rajd Chorwacji, czyli wielka niewiadoma
Rajd Chorwacji to kolejna nowość w kalendarzu WRC. Malownicza stolica Chorwacji, Zagrzeb, który będzie bazą rajdu, ugości najlepszych kierowców świata między 22 a 25 kwietnia. Nowa runda oznacza wielkie wyzwanie dla większości załóg, które od białej kartki papieru będą musiały wykonać pełny opis trasy. Niewiadomą będzie dla nich także sama nawierzchnia, która podczas każdego rajdu asfaltowego mocno się od siebie różni. Warto też dodać, że będzie to pierwsza w pełni asfaltowa impreza w WRC od Rajdu Niemiec w 2019 roku.
Trzykrotny rajdowy mistrz Europy pojawi się na trasach WRC już czwarty rok z rzędu. W sezonie 2019 Kajetanowicz wywalczył tytuł Wicemistrza Świata, a w sezonie 2020 zdobył trzeci stopień podium. Dwukrotnie wygrywał także Rajd Turcji, który uważany jest za najtrudniejszą rundę w kalendarzu. Siedmiokrotnie meldował się na podium, często zostawiając za sobą fabryczne załogi z kategorii WRC 2, a nawet wchodząc do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej rajdów.