Podobnie, jak w przypadku załóg samochodowych, motocyklowo-quadowy Puchar Świata FIM w Rajdach Baja już się rozpoczął, choć znaczna część rozgrywek dopiero przed zawodnikami. Na swoją kolej czekają natomiast zawodnicy, którzy będą walczyć w Mistrzostwach i Pucharze Świata FIM w Rajdach Cross-Country. Zobaczmy, jak wyglądają – na tę chwilę – kalendarze Mistrzostw i Pucharów.
Mistrzostwa i Puchar Świata FIM w Rajdach Cross-Country
W tym roku motocykliści i quadowcy, którzy rywalizować będą w Mistrzostwach i Pucharze Świata FIM w Rajdach Cross-Country, zaczną swoje rozgrywki najpóźniej, bo dopiero w czerwcu. Ich pierwszym sprawdzianem będzie Kazakhstan Rally, który odbędzie się w dniach 7-13 czerwca. Stamtąd przeniosą się do Rosji, skąd 1 lipca wystartuje dwutygodniowy maraton – Silk Way Rally, którego trasa tym razem obejmuje Rosję i Mongolię. Kolejnym rajdem, jaki znalazł się w kalendarzu Mistrzostw i Pucharu Świata FIM, jest brazylijski Rally do Sertoes, który zaplanowany jest na 13-22 sierpnia. Wrzesień to z kolei starcie na portugalskich trasach. Zawodnicy spotkają się w dniach 16-21 września na przeniesionym z kwietnia BP Ultimate Portugal Rally. Ostatnie dwie rundy to pustynne klasyki. 8 października wystartuje tradycyjnie Rallye du Maroc, zaś tegoroczny sezon zakończy Abu Dhabi Desert Challenge, który tym razem odbędzie się w dniach 6-12 listopada.
Puchar Świata FIM w Rajdach Baja
W sezonie 2020 z całego Pucharu Świata FIM w Rajdach Baja udało się rozgerać zaledwie 3 rundy, a w tym roku zawodnicy mają już za sobą 2 rundy – Dubai International Baja i Jordan Baja. Odwołana już natomiast została brazylijska Baja Jalapao 500, która miała się odbyć w czerwcu. Przed nimi natomiast co najmniej 6 rajdów, jakie FIM w tym roku wpisał do kalendarza. Co najmniej, bo oprócz tych, które mają już terminy, na nową datę czeka przeniesiona z wiosny Qatar International Baja. Trzeba przyznać, że tegoroczny kalendarz Pucharu Baja jest bardzo ambitny, jednak można mieć wątpliwości, czy uda się go w całości zrealizować.
Raczej nie zagrożone są dwie najbliższe, europejskie rundy – hiszpańska Baja Aragon, która ma się odbyć w dniach 23-25 lipca oraz Hungarian Baja na Węgrzech, którą zaplanowano na termin 5-8 sierpnia. Bardziej ryzykowne są natomiast dwa kolejne rajdy, które mają się odbyć w Chile – Atacama Baja 1 (29 sierpnia – 1 września) i Atacama Baja 2 (2-4 września). Tradycyjnie w październiku motocykliści i quadowcy zmierzą się na portugalskich trasach, tym razem w dwóch rajdach – najpierw w Baja do Oeste, który jest nowością w kalendarzu FIM (15-17 października), a następnie w stałej pozycji w kalendarzu – Baja Portalegre 500, która zaplanowana jest na 28-30 października. Jeśli katarska runda dojdzie do skutku, to najprawdopodobniej będzie ona zamykała sezon w listopadzie lub grudniu.
Po dwóch rundach na prowadzeniu wśród motocyklistów jest Mohammed Al-Balooshi z Emiratów, a w quadach lideruje Saudyjczyk Haitham Altuwayjiri. Mamy tu także polskiego lidera – po wygranej w Dubaju na czele klasyfikacji Juniorów znajduje się nasz Konrad Dąbrowski.
Fot. RallyZone, FIM Bajas & Cross-Country Rallies