poniedziałek, 17 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyCross CountryKAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021

KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021

Rajd Dakar rozpoczął się 3 stycznia w Dżuddzie, w Arabii Saudyjskiej. Wyścig ten, zwany maratonem sportów motorowych, liczy ponad 7500 km i zakończy się 15 stycznia. Słynna rywalizacja uznawana jest za jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie. Na dobrej drodze do kolejnego sukcesu w tych zmaganiach są załogi KAMAZ-master wspierane przez Goodyeara, które obecnie zajmują pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji ogólnej.

Każdy kilometr tras specjalnych z edycji 2021 jest zupełnie nowy w stosunku do poprzedniego roku, a rajd po raz kolejny testuje nerwy zespołów i solidność ich sprzętu. Kolejna zmiana to ograniczenie przez organizatora liczby szybkich odcinków, aby wyeliminować potencjalną przewagę konkurencyjną niektórych mocniejszych pojazdów.

Pierwsza połowa wyścigu okazała się dla niektórych zespołów trudna, czego efektem była eliminacja pięciu teamów w segmencie samochodów ciężarowych podczas pierwszych sześciu etapów, w tym załogi z numerem 502 prowadzonej przez Siergieja Wiazowicza z MAZ Autosport, zdobywcę brązowego medalu w Dakarze 2020. Trudności nie ominęły też obrońcy tytułu mistrza i zwycięzcy Rajdu Dakar 2020, Andrieja Karginowa z KAMAZ-master, który podczas pierwszych dwóch dni rywalizacji zmagał się z problemami technicznymi, spadając na 10. pozycję w klasyfikacji generalnej, ale pokazał prawdziwego ducha walki i awansował na 8. miejsce w zestawieniu ogólnym tuż przed dniem odpoczynku w Ha’il 9 stycznia.

W tym roku drużyna KAMAZ-master po raz kolejny prezentuje się bardzo dobrze, zdobywając sześć z siedmiu zwycięstw etapowych i jak dotąd dwa do trzech miejsc na podium. Po siedmiu etapach ekipa fabryczna zajmuje pierwsze trzy miejsca w rankingu ogólnym. Prowadzi Dmitrij Sotnikow (załoga nr 507) z przewagą nad kolegami z drużyny Szibałowem (+00 45′ 46″) i Mardiejewem (+01 05′ 06″). Pierwszą piątkę uzupełniają zawodnicy Ales Loprais, INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+01 21′ 47″) i Martin Macik, BIG SHOCK RACING (+01 42′ 01″).

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

DARVIT 9 Walimska Zimówka 22-23.01.2022

DARVIT 9 Walimska Zimówka
DARVIT 9 Walimska Zimówka - przygotowaliśmy dla Was najważniejsze informacje dotyczące imprezy, która odbędzie się na odcinkach...

SuperOES Tor Poznań – runda 6 – wyniki i on-board

SuperOES Tor Poznańa
SuperOES na Torze Poznań kończy sezon 2021 szóstą rundą, 15 stycznia 2022. W klasyfikacji generalnej znalazło się...

Hyundai, Ford i Toyota zaprezentowały hybrydowe auta WRC Rally1

Podczas oficjalnej prezentacji w Salzburgu w futurystycznym budynku należącym do Red Bulla - Hangar 7 auta hybrydowe...

3 rotorowy silnik wankla i 11.000rpm w Peugeocie 205

Terenowy Peugeot 205 Proto z centralnie zamontowanym 3 rotorowym silnikiem wankla 20B. Kręci się do 11.000 obrotów....

Ford Puma Rally1 Hybrid – testy przed Monte Carlo

Zimowe testy Forda Pumy Rally1 Hybrid przed Rajdem Monte Carlo 2022. A poniżej część druga z nocnym...

NAJPOCZYTNIEJSZE