piątek, 22 stycznia, 2021
Strona główna Rajdy Cross Country KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021

KAMAZ-master dominuje w pierwszej połowie Rajdu DAKAR 2021

Rajd Dakar rozpoczął się 3 stycznia w Dżuddzie, w Arabii Saudyjskiej. Wyścig ten, zwany maratonem sportów motorowych, liczy ponad 7500 km i zakończy się 15 stycznia. Słynna rywalizacja uznawana jest za jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie. Na dobrej drodze do kolejnego sukcesu w tych zmaganiach są załogi KAMAZ-master wspierane przez Goodyeara, które obecnie zajmują pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji ogólnej.

Każdy kilometr tras specjalnych z edycji 2021 jest zupełnie nowy w stosunku do poprzedniego roku, a rajd po raz kolejny testuje nerwy zespołów i solidność ich sprzętu. Kolejna zmiana to ograniczenie przez organizatora liczby szybkich odcinków, aby wyeliminować potencjalną przewagę konkurencyjną niektórych mocniejszych pojazdów.

Pierwsza połowa wyścigu okazała się dla niektórych zespołów trudna, czego efektem była eliminacja pięciu teamów w segmencie samochodów ciężarowych podczas pierwszych sześciu etapów, w tym załogi z numerem 502 prowadzonej przez Siergieja Wiazowicza z MAZ Autosport, zdobywcę brązowego medalu w Dakarze 2020. Trudności nie ominęły też obrońcy tytułu mistrza i zwycięzcy Rajdu Dakar 2020, Andrieja Karginowa z KAMAZ-master, który podczas pierwszych dwóch dni rywalizacji zmagał się z problemami technicznymi, spadając na 10. pozycję w klasyfikacji generalnej, ale pokazał prawdziwego ducha walki i awansował na 8. miejsce w zestawieniu ogólnym tuż przed dniem odpoczynku w Ha’il 9 stycznia.

W tym roku drużyna KAMAZ-master po raz kolejny prezentuje się bardzo dobrze, zdobywając sześć z siedmiu zwycięstw etapowych i jak dotąd dwa do trzech miejsc na podium. Po siedmiu etapach ekipa fabryczna zajmuje pierwsze trzy miejsca w rankingu ogólnym. Prowadzi Dmitrij Sotnikow (załoga nr 507) z przewagą nad kolegami z drużyny Szibałowem (+00 45′ 46″) i Mardiejewem (+01 05′ 06″). Pierwszą piątkę uzupełniają zawodnicy Ales Loprais, INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA (+01 21′ 47″) i Martin Macik, BIG SHOCK RACING (+01 42′ 01″).

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

Pierwszy dzień Rajd Monte Carlo 2021: Hyundai górą, „rolka” Suninena [wideo]

Dziś w Rajdzie Monte Carlo kierowcy przejechali tylko dwa odcinki specjalne, ale i tak nie brakowało wrażeń,...

Maluch z motocyklowym silnikiem Hondy

Poczciwy Maluch na efektownej imprezie MEMORIAL PINO COMPARATO 2016. Fiacik wyposażony został w motocyklowy silnik Hondy

Rally vs Rallycross vs Electric

Zobaczcie porównanie zakrętu oraz odejścia auta Rajdowego R5, Rallycrossowego klasy SuperCar oraz auta elektrycznego. Jari Huttunen vs. Zbyszek...

5 powodów dla których trzeba obejrzeć Rajd Monte Carlo 2021

WRC.COM przypomniało nam, że przed nami spore zmiany, a tegoroczny Rajd Monte Carlo będzie jednocześnie ostatnim w...

NAJPOCZYTNIEJSZE

DAKAR 2021: ETAP 10 – problemy Polaków

Organizatorzy Rajdu Dakar w tej edycji tego supermaratonu nie oszczędzają zawodników nawet na ostatnich etapach. 10. etap, choć najkrótszy, wcale nie ustępował trudnością poprzednim,...

DAKAR 2021: ETAP 9

To był najtrudniejszy jak dotąd etap Rajdu Dakar 2021 – tak o 9. etapie mówiła zdecydowana większość zawodników. Niestety, potwierdziły to wypadki i awarie,...

DAKAR 2021: Meta i podsumowanie występu Polaków

Rajd Dakar 2021 dobiegł końca. Metę rajdu poprzedził 12. etap, na którym można jeszcze było zawalczyć o awans w generalce, ale można też było...

DAKAR 2021: ETAP 11 – etap sito!!

To był prawdziwy etap-sito! Na 11. etapie Rajdu Dakar 2021 organizatorzy postanowili ostatecznie przesiać stawkę zawodników, którzy będą mieli szansę dotrzeć do mety rajdu...