Kamil Bolek wsiada do Rally4!

Foto: Maciej Niechwiadowicz

Kamil Bolek, kierowcę APR Motorsport zobaczymy w tym sezonie za kierownicą Peugeota 208 w najnowszej specyfikacji Rally4. Porozmawialiśmy z nim o zmianie pilota i planach na rok 2021.

Bolek nadal będzie kontynuował współpracę z zespołem APR Motorsport, natomiast obsługą serwisową jego Peugeota zajmie się stajnia Kumiega Racing, która odpowiada za samochody, m.in. Łukasza Byśkiniewicza oraz Marcina Słobodziana. Właśnie wspólnie z nimi Kamil Bolek w sezonie 2020 zdobył tytuł wicemistrzowski w klasyfikacji zespołów cyklu RSMP. W środę Kamil wybrał się do belgijskiego Poperinge, z którego odebrał Peugeota 208 Rally4, który trafił w ręce jednej z czołowych stajni w Polsce. Dla jednego z najszybszych kierowców w ,,ośce” będzie to kolejne, nowe doświadczenia w samochodzie najnowszej specyfikacji utworzonej na podstawie nowej piramidy FIA. Niecałe dwa tygodnie temu Kamil zasiadł za kierownicą Forda Fiesty Rally3, którego sprawdził na asfaltowej nitce toru nieopodal Kamienia Śląskiego.

,,Auto bardzo precyzyjne, dobrze się prowadzi. Uważam, że nowej Fieście Rally3 jest bardzo blisko nawet do samochodu klasy Rally2. Sądzę, że w przyszłym roku może być to najciekawsza kategoria” – w ten sposób Kamil Bolek podzielił się wrażeniami z jazdy Fiestą Rally3

Natomiast plan startów na sezon 2021 obejmuje przede wszystkim RSMP. Przed sezonem rozważane są również opcje startu treningowego, który byłby jednym z elementów przygotowań do tegorocznej edycji zmagań w krajowym czempionacie oraz nauką zupełnie nowej konstrukcji, która jest zdecydowanie szybsza od starszego 208 R2.

,,Priorytetem będą starty w RSMP. Natomiast na przełomie marca, a kwietnia odbędą się dwie imprezy, w których możemy wystartować treningowo. Dylemat stoi pomiędzy Vaalaską Rally, a pierwszą rundą Marten Tarmac Masters, która odbywa się niecałe trzy tygodnie przed Rajdem Świdnickim Krause” – mówi Kamil Bolek

Niewykluczone jest także występ Kamila podczas OMV MAXXMOTION Rally SlovakiaRing, który po raz drugi w historii znalazł się w kalendarzu Mistrzostw Słowacji – tym razem będąc pierwszą z pięciu rund Mistrzostw tego kraju.

,,Wśród wszystkich opcji w granicach naszych możliwości jest także pierwsza runda Mistrzostw Słowacji odbywająca się w końcówce marca na torze SlovakiaRing, na którym idealnie moglibyśmy sprawdzić moc naszego Peugeota” – informuje Bolek

Zanim jednak Kamil po raz pierwszy przetestuje nowego Peugeota to musi dotrzeć pełny pakiet zawieszenia na szutry, który ma być przeznaczony na rundy odbywające się w Mikołajkach i Zemaitaiji. Do auta trafi także nowa zwężka, dzięki której podczas testów będzie można wykorzystać moc maksymalną auta. Mowa tu o testach, które najprawdopodobniej odbędą się w warunkach zimowych. Zmiany dotyczą również pilota:

,,W sezonie 2021 na prawym fotelu zasiądzie Łukasz Jastrzębski, który zastąpi w tym miejscu Marcina Gasia” – komentuję krótko zawodnik APR Motorsport