sobota, 6 marca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Kasperczyk i Syty pewnie wygrywają Rajd Nadwiślański

Kasperczyk i Syty pewnie wygrywają Rajd Nadwiślański

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty, jadący Fordem Fiestą R5, wygrali Rajd Nadwiślański – drugą rundę tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na mecie w Puławach załoga Tiger Energy Drink Rally Team zameldowała się z blisko półminutową przewagą nad rywalami.

Rajd Nadwiślański rozgrywany jest na specyficznych, asfaltowych trasach województwa lubelskiego. Na szybkich odcinkach specjalnych na południe od Puław zawodnicy musza się liczyć z zaskakująco zmienną przyczepnością. W wielu miejscach na drodze zalega pył, nanoszony z okolicznych pól i sadów, a na zakrętach samochody rajdowe wyrzucają piach i luźny szuter z poboczy. Tomek Kasperczyk i Damian Syty już w poprzednim sezonie udowodnili, że świetnie radzą sobie w tych warunkach. Wicemistrzowie Polski z 2017 roku prowadzili po pierwszym etapie Rajdu Nadwiślańskiego, ale w drugim dniu imprezy na drodze do zwycięstwa stanęła im awaria samochodu.

Dziś Kasperczyk i Syty powetowali sobie zeszłorocznego pecha i pewnie sięgnęli po zwycięstwo w tych zawodach. Reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team już od samego początku narzucili wysokie tempo rywalizacji. Wygrali otwierający zmagania oes Urzędów i objęli prowadzenie w klasyfikacji generalnej zawodów, którego nie oddali aż do samej mety. Po drodze do zwycięstwa w Rajdzie Nadwiślańskim Kasperczyk i Syty wygrali cztery z sześciu rozegranych odcinków specjalnych, a ich zwycięstwo nie było zagrożone ani przez chwilę.

Drugie miejsce zajęli Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5), tracąc do zwycięzców 26,6 s. Najniższy stopień podium zdobyli Marcin Słobodzian i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5), których od Kasperczyka i Sytego dzieliło 1:25,6 s.


Z Puław Tomek i Damian wyjeżdżają z dorobkiem 29 punktów. 25 wywalczyli za triumf w klasyfikacji generalnej, a kolejne cztery za drugi czas na Power Stage – finałowym, dodatkowo punktowanym finałowym oesie zawodów. Dzięki dzisiejszemu wynikowi Kasperczyk i Syty awansowali na drugą pozycję w punktacji mistrzostw Polski (45 pkt.). Prowadzą Marczyk i Gospodarczyk (52 pkt.), a trzecie miejsce należy do Słobodziana z Kozdroniem (41 pkt.)

Następnym startem Tomka Kasperczyka będzie PZM 76. Rajd Polski (28-30 czerwca) – trzecia runda RSMP, a także czwarte zawody w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy.

Tomasz Kasperczyk:
– Myślę, że dzisiejsze zwycięstwo to triumf konsekwencji. Rok temu jechaliśmy tu po zwycięstwo, a w tym roku dojechaliśmy do tego celu (śmiech). Nie będę ukrywał, że ten rajd mi odpowiada. Jest tu dużo chytrych miejsc, gdzie przyczepność się zmienia. Jest też wiele partii, w których kluczowe jest unikanie przygód i problemów. Ten plan realizowaliśmy dziś konsekwentnie, choć jazda na prowadzeniu nie jest taka łatwa, jakby się wydawało. Cieszymy się z wygranej, z dobrych punktów, ale także z tego, że walcząc o zwycięstwo wytrzymaliśmy ciśnienie i byliśmy w pełni skoncentrowani na celu aż do samej mety. Teraz czas na puszkę Tigera. Zasłużyliśmy!

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Nadwiślańskiego 2019 – II runda RSMP 2019

1. Tomasz Kasperczyk/Damian Syty (Ford Fiesta R5) 1:00:46,7 s
2. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) +26,6 s
3. Marcin Słobodzian/Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5) 1:25,0 s
4. Łukasz Byśkiniewicz/Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) +1:49,0 s
5. Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) +2:38,9 s
6. Daniel Chwist/Kamil Heller (Hyundai i20 R5) +3:53,3 s
7. Łukasz Kabaciński/Michał Kuśnierz (Ford Fiesta Proto) +4:16,5 s
8. Tomasz Zbroja/Jakub Wróbel (Citroen DS3) +4:54,6 s
9. Kacper Wróblewski/Marcin Szeja (Hyundai i20 R5) +5:04,1 s
10.Łukasz Kotarba/Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) +46:29,5 s


Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po 2. rundzie:

1. Marczyk/Gospodarczyk 52 pkt.
2. Kasperczyk/Syty 45 pkt.
3. Słobodzian/Kozdroń 41 pkt.
4. Byśkiniewicz/Cieślar 28 pkt.
5. Kołtun/Pleskot 18 pkt.
6. Płachytka/Nowaczewski 11 pkt.
7. Chwist/Heller 8 pkt.
8. Brzeziński/Burkat 7 pkt.
9. Jurecki/Trela 6 pkt.
=. Kabaciński/Kuśnierz 6 pkt.


Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk (ur. 25. 9. 1992 r.) zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. Sezon 2017 przyniósł pierwsze zwycięstwo w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomek z Damianem byli najszybsi w Rajdzie Śląska i przypieczętowali tytuł wicemistrzów kraju. W 2018 roku zespół rywalizował w wybranych rundach FIA ERC i RSMP, co dało mu czwarte miejsce w mistrzostwach Polski. W drodze do tego wyniku Kasperczyk i Syty powtórzyli sukces z sezonu 2017 i po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Śląska, ustanawiając jednocześnie nowy rekord w polskich rajdach. Na mecie wyprzedzili drugą załogę o 0,2 sekundy – to najmniejsza różnica w historii. W sezonie 2019 rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team ponownie jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.
inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Mocny skład Abt Sportsline w DTM

Aktualni mistrzowie w klasyfikacji zespołów Deutsche Tourenwagen Masters jasno wyrazili swoje intencje obrony tytułu. Ekipa Abt Sportsline...

Cais, Vogel i Polášek w składzie Orsák Rally Sport

Orsák Rally Sport w aktualnym sezonie będzie wystawiał załogi w wielu cyklach zarówno na poziomie krajowych mistrzostw,...

Williams w nowych barwach na sezon 2021

Brytyjski zespół Williams zaprezentował w piątek swój samochód na sezon 2021 Formuły 1. Model FW43B stanowi ewolucję...

Rally Turkey 2002 ERC

Ciekawa relacja z Rajdu Turcji w 2002 roku, kiedy to był on rundą Mistrzostw Europy, a zwycięstwo...

34 wydania magazynu Rally and Race już w sprzedaży!

Marcowe wydanie magazynu Rally And Race już dostępne w salonikach prasowych. Tematem numeru jest Toyota GR Yaris....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...