piątek, 22 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Katalonia kończy sezon VRC

Katalonia kończy sezon VRC

Po 11 długich miesiącach, 12 rundach i dziesiątkach tysięcy wirtualnych kilometrów, przyszedł czas by po raz ostatni ruszyć na trasy Virtual Rally Championship. Sezon 2019 kończył się pośród asfaltu i szutru słonecznej Katalonii. Zawodników czekało 17 odcinków specjalnych, zmienna nawierzchnia i twarda walka, bo w pożegnaniu sezonu nikt nie zamierzał odpuszczać. Mimo że, w większości kategorii wszystko było już jasne, to jak zwykle było na czym zawiesić oko.

W najmocniejszych samochodach, pod nieobecność Tylera Bucka, czyli jednego z najlepszych kierowców tego sezonu, sporo zawodników miało naprawdę dużą szansę, żeby zabłysnąć. Z początku wydawało się jednak, że tą okazję odbierze im nowo koronowany Mistrz VRC – Tomasz Wach. Jednak zawodnik Automobilklubu Polskiego musiał wycofać się już, na OS2, co sprawiło, że prowadzenie w rajdzie objął bohater lokalnych kibiców – Jorge Ortiz (Hyundai i20 WRC). Hiszpan pierwszej lokaty nie oddał aż do mety i w ten oto sposób zdobył swój pierwszy trumf w VRC. Zwycięstwo przed własną publicznością osłodziło Ortizowi, jak sam wspominał, dość przeciętny sezon. Powody do radości mieli też w obozie AK-Sport WRT. Fantastyczne zakończenie sezonu swojej ekipie zapewnił Mateusz Przyszlakowski (Hyundai i20 WRC), który dojechał na drugiej pozycji w generalce. Za jego plecami uplasował się jego kolega z drużyny – Maciej Folta (Ford Fiesta WRC). Świetne 4 miejsce dowiózł z kolei Adrian Klimas w barwach Killaz Motorsport za kierownicą Skody Fabii R5. Pierwszą piątkę zamknął Piotr Sajdak (Hyundai i20 WRC) z Killaza.

Najwięcej emocji przed startem paradoksalnie budziła klasa VRC 2. Tylko tam bowiem, walka o tytuł nie została jeszcze rozstrzygnięta. 4 punkty między pretendentami do tytuł: Adrianem Klimasem i Piotrem Walczakiem (Ford Fiesta R5) z Automobilklubu Polskiego WRT, dawały nadzieje na ostrą walkę do samego końca. To starcie było jednak mniej zacięte niż mogłoby się wydawać. Adrian nie popełniał błędów i wygrał klasę z przewagą ponad minuty nad Piotrem. Tytuł znów powędrował do Killaza, a Klimas miał finalnie 13 punktów przewagi na koniec sezonu. Trzecie miejsce podczas Rajdu Katalonii zdobył Wojciech Komorek (Skoda Fabia R5) z AK-Sport WRT.

Zwycięzca w VRC 3 mógł być trochę niespodziewany, bo został nim Wojciech Anusiewicz. Dla zawodnika 2BRally Team był to dopiero pierwszy start samochodem kategorii R3, ale zaprezentował się naprawdę imponująco, wygrywając z przewagą 46 sekund nad Tomaszem Moskałą z Killaza. Najniższy stopień podium należał do Emiliana Wiśniewskiego reprezentującego AK-Sport WRT. Wszyscy zawodnicy z top 3 korzystali z Hondy Civic R3

W VRC 4 mieliśmy kolejną udaną przesiadkę, bowiem zwycięzcą okazał się Janne Laahanen. Mistrz VRC 3 tym razem wsiadł do słabszej ośki i pewnie wygrał z Marcinem Piękosiem w barwach Automobilklubu Polskiego. Trzecie miejsce zajął kolejny z Finów – Jyrki Niemela. Cała trójka rajd pojechała w Oplach Adam R2

Tradycyjnie już mogliśmy oglądać też rywalizację w klasie Historic. Tam znów powody do radości mieli hiszpańscy i fińscy kibice. Rajd wygrał Miguel Lopez w Lancii Delta Integrale, a pozostałe dwa miejsca na podium powędrowały kolejno do Roniego Lotjonena (Ford Escort MK5) i Joony Karimaa (Lancia Delta Integrale).

Wśród zespołów w tym sezonie król był tylko jeden. Killaz Motorsport nie dało rywalom złudzeń i pewnie sięgnęło po pierwsze miejsce w klasyfikacji ekip. Za ich plecami sezon skończyli kierowcy Automobilklubu Polskiego WRT, którzy z kolei okazali się najlepsi w samym Rajdzie Katalonii. O najniższy stopień podium do końca bili się zawodnicy AK-Sport WRT i 2BRally Team, ale koniec końców to właśnie AK-Sport zajęło trzecie miejsce.

Mimo że sezon VRC oficjalnie już się skończył, to VirtualRally jeszcze pracy w tym roku nie kończy. Wszystkich zawodników zapraszamy na RallyMasters 2019, które oficjalnie zakończy bieżący rok. Do zobaczenia na starcie!

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

Rajd Monte Carlo 2021 – pierwszy dzień: Hyundai górą, „rolka” Suninena [wideo]

Dziś w Rajdzie Monte Carlo kierowcy przejechali tylko dwa odcinki specjalne, ale i tak nie brakowało wrażeń,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....