niedziela, 29 stycznia, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościKatarscy szejkowie zapłacą za problemy logistyczne w WEC

Katarscy szejkowie zapłacą za problemy logistyczne w WEC

Tor Losail w Katarze dołączy do kalendarza Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC w sezonie 2024. Decyzja włodarzy cyklu wzbudza jednak pewne kontrowersje oraz problemy logistyczne. Rozwiązaniem będą… nielimitowane fundusze szejków z Kataru.

Włodarze Wyścigowych Mistrzostw Świata Endurance wyraźnie skopiowali dobrze znane i lubiane w motorsportowym środowisku „przytulanie się” do szejków z bliskiego wschodu. Tak też w kalendarzu WEC na sezon 2024 znalazł się wyścig w Katarze. Batalia na torze Losail ma otworzyć harmonogram owej kampanii. Ten pomysł nie do końca spodobał się organizatorom wyścigu 1000 Mil Sebring. Dotychczas to właśnie na Florydzie odbywały się przedsezonowe testy oraz pierwszy wyścig. Według wstępnych zapowiedzi obie rundy dzielić będą jedynie trzy tygodnie, co stanowi nie lada wyzwanie logistyczne dla zespołów.

Zobacz też: Tor Poznań ugości stawkę FIA ETRC

Stawka FIA WEC mocno tnie koszty, dbając o każdego dolara w dostępnych budżetach. Z tego powodu transport maszyn i całej infrastruktury odbywa się zdecydowanie tańszą, a zwłaszcza dłuższą, drogą morską. Jeśli faktycznie starcia na Losail i Sebring dzielić będzie niecały miesiąc, pod uwagę brany będzie wyłącznie transport lotniczy. Pomysł nie przypadł do gustu samym zespołom, które nie chcą zgodzić się na zwiększone koszty logistyki. Swą pomoc zaproponowali więc… katarscy szejkowie. Według ich kuluarowych zapewnień, jeśli FIA zezwoli na inaugurację sezonu na Losail, Ci w pełni opłacą wszystkie koszty transportu do Stanów Zjednoczonych. A zespoły otrzymają rządowe wsparcie i liczne udogodnienia. Wydaje się, iż jeśli plotki zostaną potwierdzone, Katar może być spokojny o swoją pozycję.

Oficjalny komunikat prasowy o wyścigu na torze Losail znajdziecie na stronie FIA WEC.

Carlo Abarth
31 marca 1949 roku założyłem przedsiębiorstwo motoryzacyjne sygnowane własnym nazwiskiem. Stworzyłem dziesiątki świetnych, pełnych duszy samochodów... A dzisiaj piszę dla Rally and Race. Nie tylko o maszynach z emblematem skorpiona na masce.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

WOŚP MotoOrkiestra Zgierz 2023 – foto

Motoorkiestra WOŚP Zgierz 2023 drift
MotoOrkiestra Zgierz wróciła na pętlę autobusową Staffa/Parzęczewska! W dniu 29 stycznia 2023 Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra...

Marko wyczuwa niepokój w Mercedesie

Doradca Red Bulla Helmut Marko twierdzi, że odejście Jamesa Vowlesa z Mercedesa i objęcie przez niego stanowiska...

Kamery w kaskach u wszystkich kierowców w sezonie 2023 Formuły 1

Formuła 1 podpisała umowę na dostarczanie technologii kamer w kaskach kierowców z Racing Force Group. Przez cały...

Wielkie powroty do F1! Jak wygląda ranking TOP 10 i czy znalazło się miejsce dla Kubicy?

Robert Kubica
Na kanale F1 pojawił się film o kierowcach, którzy wracali do tego sportu z przysłowiowej „emerytury”. W...

Kalendarz 2023 – VTEC Cup Poland

VTEC Cup Poland
VTEC Cup Poland możecie zobaczyć u nas zarówno w papierowym wydaniu Rally and Race jak i regularnie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here