czwartek, 22 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Klasa historyczna w Tarmac Masters

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa.

Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale są już przecieki od organizatorów o nowościach w sezonie 2021. Ma pojawić się nowa klasa – samochodów historycznych. Póki co nie ma jeszcze oficjalnego komunikatu ze strony organizatora, ale sporo wskazuje, że ten pomysł zapewne już niedługo stanie się faktem.

Prawdopodobnie nowa klasa będzie częścią Rajdu Okręgowego, bowiem większość załóg startujących w historykach to duety znane przede wszystkim z tras Motul HRSMP. Ciekawe jest zarówno to, jaka będzie frekwencja, ale z pewnością o to nie trzeba będzie się martwić w przypadku takiego cyklu jakim jest Tarmac Masters.

Kilka rund tegorocznego kalendarza odbywa się przed rundami Motul HRSMP zatem jest spora szansa, że historyczne załogi zagoszczą na dolnośląskich trasach najpopularniejszych rajdów dla amatorów w Polsce.

Co prawda taka klasa po części już istniała, ale tworzono ją wyłącznie dla pojedynczych załóg, które startowały historykami. Podczas pierwszej rundy zeszłorocznej edycji w tej klasie rywalizowały dwie załogi. Marek Suder i Marcin Kowalik jadący Fordem Escortem WRC. Drugim duetem był – także startującym samochodem ze stajni Gazmot Motorsport – Michał Lusiak z Sylwią Zaborowską. Ta mieszana para jeździła Fordem Sierrą Cosworth. Do mety dojechał tylko Marek Suder z Marcinem Kowalikiem tym samym odnosząc samotne zwycięstwo w tej kategorii. Była to jedyna okazja, aby zobaczyć załogi rywalizujące w klasie HISTO, ponieważ już na kolejnych trzech rundach nie było nikogo chętnego na start historykiem.

Dominik Reda
Rajdy samochodowe są jego całym życiem. Interesuje go wszystko co z nimi jest związane – ciekawostki, statystyki, historia. W Rally and Race Dominik będzie Wam przybliżał wszystko co związane jest z tą dyscypliną motorsportu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Chorwacji 2021: Najlepsze akcje z odcinka testowego

Odcinek testowy o długości 4,6 km, przebiegający koło średniowiecznego zamku Medvedgrad wygrał ostatecznie Elfyn Evans. Tuż za...

BEST of – 1 runda Time Attack Poland

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 1 rundy Time Attack Poland na torze Jastrząb

Rajd Chorwacji: wrażenia Kajetanowicza przed porannymi odcinkami

Rajdowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zawitają na asfaltowe drogi Chorwacji. Właśnie od tej rundy swój sezon...

Avalon Extreme Racing rusza za granicę

Zespół Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Po raz pierwszy wyruszy poza granice...

McLaren sprzedał swoją siedzibę, ale nie wyprowadza się z Woking

Przeżywający kłopoty finansowe McLaren, kilka miesięcy temu wystawił na sprzedaż swoją ultranowoczesną siedzibę w Woking w Anglii....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...