Klasyczna Celica na szutrową część sezonu

Przed nami 41. Rajd Podlaski na luźnej nawierzchni. To ulubione przez publiczność odcinki specjalne. Widowiskowe trasy wymagają wyjątkowej oprawy. Klasyczna Toyota Celica załogi Paweł Wysocki i Oskar Tichanowicz będzie jednym z kilku klasycznych rodzynków na trasie Podlaskiego.

Impreza z bazą w Białymstoku rozpocznie szutrową część sezonu. Podczas dwóch dni zmagań zawodnicy będą mieli do pokonania 106,50 kilometrów oesowych. HRSMP będzie reprezentowane przez cztery klasyczne rajdówki z napędem na obie osie, w tym właśnie prezentowana Celica.

Pawła cześć kibiców rajdowych kojarzy ze startów w bardzo ciekawych i rzadkich historycznych autach. Zaczynał od Peugeota 205 1.9 GTi w rajdach okręgowych i wyścigach górskich. Później zaczął starty w HRSMP za kierownicą Renaulta 5 GT Turbo oraz tylnonapędowej Toyocie Corolli AE86. Aktualnie od czterech sezonów startuje Toyotą Celicą GT4 model st205. W zeszłym roku na koniec sezonu RSMP uplasował się na trzecim miejscu w klasie HR2. Paweł dziesięciokrotnie stawał także na starcie Rajdu Barbórka i często kończył je z sukcesami. Najbardziej nietypowe samochody którymi startował to rajdowy Datsun 280z z 1976r w wyżej wymienionej Barbórce czy Toyota Corolla te27 z 1971r.

Ciekawostką jest to że Paweł sam odpowiedzialny jest za przygotowanie samochodów którymi startuje. Zawsze jego rajdówki były na najwyższym poziomie co może świadczyć o tym że większość jego byłych samochodów startuje z powodzeniem w rajdach historycznych za granicą. Aktualnie pracuje nad kolejnym unikatowym projektem a jest nim rajdowa a-grupowa Toyota Celica GT4 ST165 z 88r.

Rajd Podlaski jest dopiero początkiem szutrowej przygody. Bowiem załoga szykuje się do startu w kluczowej imprezie sezonu czyli Rajdzie Polski.