niedziela, 5 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiKlasyczne Toyoty ruszają na tory i rajdowe trasy

Klasyczne Toyoty ruszają na tory i rajdowe trasy

Sezon motorsportu w Polsce nabiera tempa i czerwiec będzie miesiącem, który mocno podkręci temperaturę na rajdowych trasach oraz torach wyścigowych. Zespół TOYOTA Team Classic przygotował dla zawodników pracowity sezon. Gdzie w tym roku zobaczymy sportowe samochody spod znaku japońskiej marki?

Trzy mistrzowskie cykle

Toyota od zawsze była obecna w motorsporcie. Sportowe samochody tej marki odnoszą triumfy zarówno na torach, jak i rajdowych trasach, czego znakomitym przykładem są liczne sukcesy zespołu Toyota Gazoo Racing w 24h Le Mans, czy WRC. A jak wygląda sytuacja w polskim motorsporcie?

Japońskie niezawodne konstrukcje obecne są w praktycznie każdej konkurencji sportu samochodowego, ale ich najliczniejszą reprezentację zobaczymy w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych i Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Członkowie TOYOTA Team Classic mają już na swoim koncie wywalczone w nich mistrzowskie tytuły, ale nie zamierzają na tym poprzestać i w tym sezonie podnoszą stawkę, walcząc w trzech mistrzostwach na raz.

TOYOTA Racing Cup daje szansę na rozwój

Chyba każdy z nas chciałby pościgać się na torze, poczuć sportową adrenalinę i powalczyć z rywalami w równych warunkach. To właśnie oferuje markowy puchar TOYOTA Racing Cup, który pod opieką TOYOTA Team Classic będzie miał w tym roku swoją trzecią z rzędu odsłonę.

To bardzo przystępny cenowo puchar, ze sportowymi Celikami, które jak podkreślają zawodnicy, dają mnóstwo frajdy z jazdy. Specyfikacja aut jest tak skonfigurowana, że łączy w sobie dobre osiągi w trakcie wyścigu, niskie koszty startów i bardzo wysoką trwałość oraz niezawodność.

“Toyota Celika to auto, które świetnie radzi sobie na torze wyścigowym i rewelacyjnie nadaje się do rozwijania umiejętności sportowej jazdy, a TOYOTA Racing Cup, to wyścigi gdzie najwięcej zależy od kierowcy, umiejętności jego i rywali, a nie modyfikacji samochodu, czy budżetu” – podkreśla Bartłomiej Czwartosz, mistrz Polski TOYOTA Racing Cup 2020.

Formuła pucharu jest tak skonfigurowana, że pozwala jego uczestnikom spokojnie rywalizować na torze i nie przejmować się całym zapleczem, czy logistyką. “W TOYOTA Racing Cup, nie musicie się niczym przejmować. Przychodzicie, ubieracie kask i kombinezon, wsiadacie do samochodu i możecie skupić się tylko, i wyłącznie na czerpaniu radości z jazdy oraz walki na torze.” – mówi Arkadiusz Sałaciński z firmy Complex Motorsport, która przygotowuje wyścigowe Celiki i jest organizatorem pucharu.

Pierwsze dwie rundy w sezonie 2021 zostaną rozegrane na Torze Poznań w dniach 10-13 czerwca, a zespół jest cały czas otwarty na nowych zawodników, oferując im dogodne warunki do startów.

Najdłuższe i najtrudniejsze rajdowe trasy

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych to prawdziwy sprawdzian dla wytrzymałości i niezawodności, a takie rajdy jak Baja Poland, czy Baja Drawsko oferują odcinki specjalne, które trudnością i długością potrafią dorównywać tym z Rajdu Dakar. Toyota Land Cruiser to model, który ma na swoim koncie najwięcej zwycięstw wśród seryjnych samochodów, w tym najtrudniejszym rajdzie świata, więc jej starty w barwach TOYOTA Team Classic nie mogą dziwić.

W tym sezonie barwy zespołu ponownie reprezentują dwie załogi w składzie Michał Horodeński / Marcin Michalski i Piotr Sołtys / Piotr Brakowiecki w samochodach Toyota Land Cruiser 155 T2. Zawodnicy mają za sobą pierwszy udany start w sezonie podczas Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie, gdzie Sołtys wywalczył drugie miejsce w grupie T2, a Horodeński pomimo wypadku na trasie, pewnie dojechał do mety, dowożąc cenne punkty dla zespołu, który zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji producentów.

“Kolejny sezon możemy jechać ze wsparciem technicznym Toyoty i w tym roku także mamy apetyt na zwycięstwo. Będziemy chcieli wywalczyć trzecie z rzędu mistrzostwo Polski w klasyfikacji producentów oraz co najmniej utrzymać wicemistrzowski tytuł w grupie T2 z zeszłego roku” – mówi Michał Horodeński.

Kolejne wyzwanie dla załóg czeka podczas Baja Wysoka Grzęda, już 11-12 czerwca w Czarnem i Bornem Sulinowie, gdzie walka podobnie jak w Drawsku Pomorskim rozegra się na ponad 300 kilometrach odcinków specjalnych.

Powrót rajdowej legendy

Europejska i polska rajdowa czołówka powróci na malownicze szutrowe odcinki specjalne podczas 77. Rajdu Polski w dniach 17-20 czerwca. Nie może w niej oczywiście zabraknąć zespołu TOYOTA Team Classic.

W 100-lecie polskiego rajdowego klasyka na jego trasy powróci legenda WRC z lat 90-tych, czyli Toyota Celica GT-Four ST205, w barwach TOYOTA Team Classic. Za kierownicą tego czteronapędowego A-grupowego klasyka zasiądzie znany konstruktor rajdowych Toyot Paweł Wysocki, a pilotować go będzie Arkadiusz Sałaciński.

“Bardzo nas cieszy, że możemy zadebiutować podczas tak prestiżowej imprezy, jak Rajd Polski. Postaramy się nie zawieść kibiców i przypomnieć najlepsze momenty z rajdowej historii Celiki, kiedy GT-Fourem jeździli tacy kierowcy jak mistrz świata Didier Auriol, czy mistrz Polski Robert Gryczyński” – mówi Paweł Wysocki.

Zespół ma już za sobą rajdowe sukcesy w Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, a w tym sezonie postanowił walczyć youngtimerem w RSMP w klasie HR 2.

Celika ma za sobą długą historię startów w Polsce. Pierwszy raz można było oglądać model 1600 GT na polskich OS-ach w 1973 roku, a kulminacją sukcesów Toyoty były lata 90-te, gdy Celiki ST185 i ST205 wywalczyły 5 tytułów rajdowego mistrza Polski. Tegoroczne starty w RSMP będą nie tylko walką o mistrzostwo wśród youngtimerów, ale wspaniałym nawiązaniem do najbarwniejszego okresu polskich rajdów.

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Podium na dla Hołka i Kurzeji

W sobotę po południu zakończyła się pierwsza runda Pucharu Świata Cross Country. Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją...

Kalendarz FIA ERC 2023 – jeden debiut, jeden powrót

Tak jak w ubiegłym sezonie, kalendarz FIA ERC 2023 składa się z ośmiu rajdów. Doszło jednak do...

125Q czyli Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro

Fiat 125P quattro Audi A3 125Q
Fiat 125p nałożony na Audi A3 1.8T Quattro. Brzmi jak ciekawa i realna wizja sleepera, albo jak...

Mazda RX-7 – silnik Wankla na wolnych obrotach! „brap brap brap” [wideo z napisami]

Mazda RX-7 silnik wankla
Mazda RX-7 kojarzy się wszystkim z silnikiem Wankla. Nawet jeśli w Twoim sercu nie ma miłości do...

7. Rajd Memoriał Kuliga i Bublewicza już w marcu. Znamy datę

7. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza organizowany przez Automobilklub Krakowski odbędzie się w tym roku...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here