niedziela, 24 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Rajdy Klasyki ruszają na 56. Rajd Barbórka

Klasyki ruszają na 56. Rajd Barbórka

Już w najbliższy piątek i sobotę po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. Różnorodność samochodów na liście startowej naprawdę imponuje!

Prawdziwa legenda

Rajd Barbórka to jeden z najsłynniejszych i najstarszych rajdów samochodowych w historii polskiego motorsportu. Pierwszą edycję Barbórki zorganizowano na początku lat 60. ubiegłego wieku, a w tym roku ten słynny rajd będzie rozgrywany już po raz 56. Przez lata warszawska Barbórka gościła prawdziwe legendy kierownicy. Na odcinkach, w tym na słynnym OS-ie Karowa, zlokalizowanym niemalże w centrum Warszawy można było zobaczyć m.in. Mariana Bublewicza, Leszka Kuzaja, Bryana Bouffier, a nawet czterokrotnego Rajdowego Mistrza Świata Tommiego Makinnena, aktualnego szefa zespołu Toyota Gazoo Racing WRT. Prawdziwym królem Rajdu Barbórka jest natomiast Tomasz Kuchar, który słynny rajd wygrywał sześciokrotnie. Jednak tuż za nim z pięcioma zwycięstwami na koncie uplasował się Kajetan Kajetanowicz. Obaj kierowcy znaleźli się na liście startowej tegorocznej rywalizacji, więc będą mogli poprawić swój wynik.

Mistrzowie Polski w akcji

W tym roku do Rajdu Barbórka zgłosiło się w sumie aż 96 załóg. Wśród zawodników znajdziemy czołowych kierowców RSMP, a także Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na odcinki Rajdu Barbórka 2018 wyjadą Andrzej Wodziński (Mistrz Polski w kategorii FIA 1), Piotr Kiepura (Mistrz Polski w kategorii FIA 2), Elefant (Mistrz Polski w kategorii FIA 4) i Michał Horodeński (Mistrz Polski w kategorii PZM 6). Nie zabraknie również innych czołowych zawodników cyklu – kibice będą podziwiać w akcji Jacka i Michała Pryczków, Roberta Lutego, Marka Sudera czy Pawła Wysockiego.

Bardzo się cieszę, że znowu będę mógł wystartować w tak znanym i prestiżowym rajdzie, jakim jest Rajd Barbórka. Tym bardziej, że będzie on świetną okazją, żeby jeszcze raz w tym sezonie spotkać się kolegami z Motul HRSMP i pościgać się klasycznymi rajdówkami. Nie mogę się doczekać. To na pewno będzie świetne widowisko” – mówi Michał Horodeński, Mistrz Polski w kategorii PZM 6 i lider zespołu Toyota Team Classic.

Toyoty i inne niesamowite historyki

Najlepszym polskim kierowcom rajdowym będą towarzyszyć także ciekawe rajdówki. Będą to nie tylko zaawansowane konstrukcje oparte na nowoczesnych samochodach, ale także prawdziwe rajdowe klasyki. Na odcinkach zobaczymy historyczne Toyoty – Celicę GT-Four załogi Michał Horodeński/Arkadiusz Sałaciński, Corollę AE86 duetu Paweł Wysocki i Jakub Zalega, a także replikę Toyoty Corolli WRC Tomasza Rodziewicza i Tomasza Pszczółkowskiego.

Oczywiście na trasach nie zabraknie również historyków innych producentów. W Subaru Imprezie GC8 555 wzorowanej na aucie Colina McRae zaprezentuje się załoga Pryczek/Pryczek, Marek Suder wsiądzie do Forda Sierry Cosworth 4×4 inspirowanej oryginalnym autem Mariana Bublewicza, a Arkadiusz Kula wystartuje w Renault Megane Maxi. Właśnie taką rajdówką startował niegdyś Janusz Kulig. Na odcinkach będziemy mogli oglądać także rajdowe Lancie – Fulvię, Betę i Deltę, legendy polskiej motoryzacji, takie jak Fiaty 125p i 126p, a nawet Syrenę 104. W sumie w trzech kategoriach historycznych H1, H2 i H3 znalazło się aż 35 aut. Ponadto swoje słynne, dwudrzwiowe Subaru Impreza jako tzw. zerówkę poprowadzą do mety Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski.

W tym roku na Rajdzie Barbórka będziemy mieli naprawdę silną reprezentację zawodników i rajdówek z Motul HRSMP. Każdy będzie mógł zobaczyć, jaką różnorodnością cechuje się ten cykl, obserwując zmagania doświadczyć prawdziwej lekcji rajdowej historii i na własne oczy zobaczyć, jak samochody rajdowe zmieniały się na przestrzeni lat. Zapraszam wszystkich do kibicowania, niezależnie od wieku” – mówi Mirosław Miernik, kierowca rajdowy i koordynator cyklu Motul HRSMP.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień trzeci: Tanak odpada, kara finansowa Ogiera

Toyota Yaris WRC
Mimo, że dzisiejszy etap był wyjątkowy krótki to nie zabrakło kilku ciekawych sytuacji zarówno tych na odcinkach...

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....