niedziela, 25 lipca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Klaudia Temple i Radosław Ćwięczek na targach Moto Show Kraków

Klaudia Temple i Radosław Ćwięczek na targach Moto Show Kraków

Jutro w Krakowie startuje święto motoryzacji – Targi Moto Show Kraków. Częścią tego wielkiego projektu są pierwsze w Polsce targi poświęcone sportowi samochodowemu – Racing Show. Nie mogło na nich zabraknąć Radosława Ćwięczka startującego w wyścigach górskich oraz jedynej polskiej żeńskiej załogi rajdowej Klaudia Temple / Katarzyna Pytel-Majkowska.

Targi w tym roku zadebiutują w nowo wybudowanej hali wystawowej EXPO Kraków. Dla zwiedzających zostaną otwarte w najbliższą sobotę (24 maja) o godzinie 11:00.

W ramach Racing Show, w sobotę swoją broń rajdową wystawią Klaudia Temple z Katarzyną Pytel-Majkowską. Jest to świeżo przygotowane auto, specjalnie do startów w rajdów samochodowych w randze Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, bardzo mocna, 235-konna – Honda Civic Type-R FN-2!

Klaudia Temple swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczęła w 2009 roku od zdobycia licencji R2 upoważniającej do startów w tzw. 3 lidze, rajdowym debiucie. Po ukończeniu wymaganych 4 imprez do zdobycia licencji R1 w 2011 roku rozpoczyna swoje starty w Rajdowym Pucharze Polski. W początkowym etapie rajdowej kariery startowała Citroenem Saxo przygotowanym wg. specyfikacji klasy N2. Na sezon 2012 Stanlej Racing zbudował dla Klaudii Hondę Civic EK4 VTi do dalszych startów w klasie 9 (dawne N2) w Rajdowym Pucharze Polski. Do jej największych sukcesów należą m. in. 3 miejsce w klasie podczas Rajdu Karkonoskiego czy też 2 miejsce w klasie 9 na niedawno rozgrywanym 42 Rajdzie Świdnickim Krause. Zawodniczka ta od tego sezonu tworzy załogę z Katarzyną Pytel-Majkowską, co w obecnym momencie jest sporym ewenementem, stanowią one jedyną kobiecą załogę startującą na szczeblach Mistrzostw Polski, Rajdowego Pucharu czy też 3 ligi. Plan na najbliższą przyszłość zakłada wystartowanie tą bardzo mocną Hondą Civic Type-R FN2 podczas zbliżającego się Rajdu Rzeszowskiego już na poziomie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

W niedzielę targi startują od godziny 10:00 rano i w trakcie ośmiu godzin dla zwiedzających swoją broń wyścigową udostępni Radosław Ćwięczek, który chętnie odpowie na każde pytanie zwiedzających z dziedziny wyścigów i rajdów samochodowych prezentując jednocześnie swoje wyścigowe Renault Clio Sport 2.0. Auto przygotowane jest w sportowej specyfikacji auta seryjnego N-2000.

Krakowianin swoją przygodę ze sportem samochodowym rozpoczął w 2005 roku, kiedy to uczył się rzemiosła rajdowego pilotując m.in. Stefanowi Karnabalowi, Wojtkowi Włodkowi, Janowi Kasprzykowi czy Sebastianowi Mazurowi. 2007 roku przesiadł się z fotela „umysłowego” na fotel kierowcy rajdowego. Wówczas z sukcesami wystartował w ramach Rajdowego Pucharu Polski dysponując Peugeot’em 106 Rally. Radek startując w zaledwie sześciu rajdach zapewnił sobie tytuł v-ce Mistrza klasy N2.

Jednak jak sam mówi, samochodami i rajdami interesuje się od zawsze! Dzięki odwadze Taty, samodzielnie jeździ samochodem od 7 roku życia. Rajdami „zaraził” się od brata Rafała, to dzięki niemu pokochał ten sport bezgranicznie.

W sezonie 2008 powołany został nowy zespół wyścigowy TopRally Race Team, w którego barwach Radek wystartował w wybranych rundach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. To były Jego pierwsze kroki w tym cyklu wyścigowym. Po ponad dwóch latach przerwy przygoda z wyścigami rozpoczęła się na nowo. W sezonie 2011, rywalizując w najsilniej obsadzonej klasie, odbiera puchar zdobywając tytuł II vice Mistrza Polski w klasyfikacji samochodów seryjnych o pojemności do 2 litrów (N-2000). Były to pierwsze starty za kierownicą Renault Clio Sport 2.0. Ten sezon Radek rozpoczął od startu w wyścigu w Załużu za kierownicą Hondy Civic Type-R przygotowanej przez Stanlej Racing.

Patronat medialny nad żeńską załogą Klaudia Temple / Katarzyna Pytel-Majkowska oraz Radosławem Ćwięczkiem sprawuje redakcja TopRally.pl – Serwis Sportów Samochodowych, gdzie można znaleźć więcej szczegółowych informacji o zawodnikach i aktualne wiadomości ze świata rajdów i wyścigów samochodowych.

Specyfikacja Hondy Civic gr. A:

– 235 KM i 230 nM,

– kolektor wydechowy R3 Jas Motosport,

– układ wydechowy R3 Jas Motosport,

– chłodzenie hamulców Jas Motosport,

– z przodu duży hamulec homologowany w R3,

– klocki CarboneLorraine,

– hydrauliczny hamulec ręczny,

– skrzynia ze szperą płytkową + krótkie przełożenie główne 6.33,

– zawieszenie z 3 regulacjami, ExtremeShox homologowane przez Jas Motosport do modelu R3,

– klatka bezpieczeństwa wykonana zgodnie z załącznikiem J,

– pełne wyposażenie bezpieczeństwa, kubełkowe fotele OMP RSPT-2, pasy Schroth przystosowane do systemu HANS, elektroniczny system gaśniczy.

inf. pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy II runda – wyniki i pierwszy ON-BOARD

Time Attack Trophy
Time Attack Trophy runda II zakończona powodzeniem! Data 24 lipca 2021, miejsce Moto Park Toruń. Zwycięzca? Arkadiusz...

RX2e czyli elektryczne Mistrzostwa Świata Rallycross

Rallycross stoi przed widmem elektryfikacji nawet najmocniejszej klasie SuperCars. Obecnie w pełni elektryczna jest klasa RX2e. Zobaczcie...

Olbrzymi koszt odbudowy bolidu Verstappena

Szef stajni Red Bulla podzielił się swoimi przemyśleniami po kolizji Hamiltona i Verstappena na Silverstone. Przekazał też...

Mistrzostwa Świata Rallycross dzień 1

Filmowe podsumowanie pierwszego dnia zmagań Mistrzostw Świata Rallycross w Katalonii.

Najciekawsze przejazdy w RX3 z 1 dnia

Zapraszamy na krótkie podsumowanie najciekawszych przejazdów klasy RX czyli S1600 z pierwszego dnia Mistrzostw Świata Rallycross gdzie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63