piątek, 22 września, 2023
Strona głównaAktualnościKluza przypieczętował tytuł

Kluza przypieczętował tytuł

Pierwszy dzień rywalizacji w Magurskim Parku Narodowym podczas 15 rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski okazał się szczęśliwy dla Waldemara Kluzy, który mógł cieszyć się z wygranej, dopiero podczas drugiego podjazdu wyścigowego, zostawiając za sobą Dubaia i Andrzeja Szepieńca. Kluza tym samym przypieczętował zdobycie w tym roku tytułu Wicemistrza Polski.

Drugi w klasyfikacji generalnej 15 rundy Dubai, drugim miejscem zapewnił sobie na jedną rundę przed końcem rywalizacji GSMP 2014, tytuł Mistrza Polski, w swoim debiutanckim sezonie startów w wyścigach górskich.

Debiut nowej trasy w kalendarzu GSMP rozpoczął się od podjazdu zapoznawczego, który przerywany był dwukrotnie. Po raz pierwszy podjazd wstrzymany został po wpadnięciu Rafała Szumca w stojącego na nawrocie PO18 Daniela Szarka. Kilka chwil po wznowieniu w tym samym miejscu w bandę wbił się Andrzej Szepieniec.

W trudnych warunkach pogodowych w barierę wpadł również Tomek Myszkier swoim ferrari F430 podczas pierwszego treningu, a  podczas drugiego pobocze zwiedzał Przemek Ozimek w Alfie 156.

Opóźniony o godzinę start do podjazdu wyścigowego nr 1 odbywał się już na suchej nawierzchni. To właśnie w tym przejeździe, poważnie wyglądający wypadek zaliczył Wojciech Szulc swoim Lancerem Evo X grupy N, kończąc serię obrotów i rolek na dachu. Zawodnik został odwieziony do szpitala na obserwację, a jego samochód z wyrwanymi kołami trafił do serwisu.

– Postawiłem wszystko na jedną kartę i nie żałowałem Colta nic, żyłowałem obrotami co się dało, zaryzykowałem i jak widać świetny czas – mówił Waldemar Kluza.

Tuż poza pierwszą trójką sklasyfikowany został Marcin Słobodzian, który stracił do trzeciej pozycji tylko 0,677 tysięcznych. Słobodzian, podczas niedzielnych zawodów będzie musiał powalczyć o zdobycie punktów, które pozwolą mu na zdobycie tytułu drugiego Wicemistrza Polski. Piąte miejsce należało w sobotę do najlepszego kierowcy grupy samochodów historycznych Piotra Ostrowskiego, który po raz pierwszy zaprezentował nowego Lancera Evo VI.

Drugi w grupie HS tuż za Ostrowskim zameldował się Rafał Szumiec w Lancii Delta Integrale, a trzeci Jerzy Gołębiowski w Fordzie Eskorcie Cosworth.

W grupie A, zdecydowanie wygrał Krzysztof Maszczyk. Do pierwszego miejsca Rafał Serafinowicz stracił 4,559 sekundy. Na trzeciej pozycji zameldował się Szołek, zwycięzca klasy A-2000.

Najlepszym zawodnikiem grupy N okazał się Wicemistrz Polski Mateusz Gołek w Lancerze Evo. Drugi na mecie był debiutant w GSMP Dawid Dobrodziej, a trzeci kierowca seryjnej Hondy Civic Type-R Bartosz Bąk, zwycięzca klasy N-2000.

Najszybszym kierowca przednionapędowych samochodów na 3180 metrowej trasie okazał się Piotr Ruciński w Fiacie Seicento Proto, którego sklasyfikowano po dwóch podjazdach wyścigowych na 13 miejscu.

Niedzielna odsłona 1 Wyścigu Magura Małastowska rozpoczyna się o godzinie 9:00 dwoma podjazdami treningowymi 16 finałowej rundy sezonu GSMP 2014.

inf. pras.

NOWOŚCI

6 runda Rallycross MP i FIA CEZ – action wideo

Za nami wyścigowy weekend na Autodromie Słomczyn z Mistrzostwami Polski i FIA CEZ w Rallycrossie. Emocji na...

Verstappen najszybszy w skróconym FP2 na Suzuce

Verstappen Grand Prix Japonii FP2
Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii. Kierowca Red Bulla...

Verstappen wraca na pierwsze miejsce

Grand Prix Singapuru było bardzo niecharakterystyczne dla Maxa Verstappena, który nie był najszybszy w żadnej sesji rozegranej...

Hubert Laskowski wraca za kierownicę rajdówki

Hubert Laskowski powraca za kierownicę Fiesty Rally3! Młodemu zawodnikowi z Dolnego Śląska udało się przełamać finansowy marazm,...

Simracing na wielkim ekranie dzięki ekipie Pitlane Esports

Pitlane
Jedna z największych galerii handlowych w Polsce. Dziesiątki tysięcy klientów i spacerowiczów, a w samym centrum uwagi......

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here