Skoda Fabia to auto, które z niepozornego hatchbacka stało się powszechną bazą do budowy idealnego auta sportowego. Fabie podbijając oesy na całym świecie, z sukcesami walczą też w rallycrossie. A w Czechach to już wariacji na bazie tego auta ciężko zliczyć. Ale w Polsce powstało coś nowego. To udomowiony potwór, można pojechać na track day i na poranną mszę.
Nie jest to sliper bo potężne poszerzenia ze skody R5 od razu pokazują że coś z tym autem jest nie tak. Zawrót głowy pojawia się dopiero jak zajrzymy do środka.
Pierwszy szok to środek. We wnętrzu poczujemy się jak w aucie dziadka, który jeździ Fabią 1,4 mpi. Środek bowiem został całkowicie seryjny. Można więc zabrać rodzinę na wycieczkę czy skoczyć na zakupu. Ale za to w jakim stylu. Wsiadamy i wysiadamy w kilka sekund bez szamotania się w kubełki i paski szelkowe. Można włączyć klimę jak trafi się gorący dzień. Niech to nie uśpi waszej czujności, bo zabawa zaczyna się tam gdzie wzrok na początku nie sięga.
Auto powstało w garażu Osmański Motorsport. To ekipa z dużym doświadczeniem w rallycrossie do którego szykują właśnie różne ewolucje Skody Fabii. Wykorzystali więc swoje doświadczenie i powstał szalony projekt, który gdzieś tam odkładał się z tyłu głowy i miał szansę na realizację kiedy pojawiło się wolne nadwozie Skody Fabii.
Konkrety
Body kit pochodzi z Fabii R5 Rally 2 evo. Nadmuchane nadwozie nie pozostawia żadnych wątpliwości odnośnie swojego potencjału. Pod maskę wjechał motor z grupy VW o pojemności 1.8 gdzie zastosowano turbinę z silnika 2.0 TFSI. Ten zestaw został wystrojony w bezpiecznej mocy 300 KM i 415 Nm przy doładowaniu 1,6 bara, aby cieszyć się jak najdłużej z jego możliwości.
Dla pewności jego trwałości silnik został zakuty. Skrzynia biegów oraz zawieszenie przednie i tylne pochodzi z Audi S3 (P8). Amortyzatory przód i tył to Bilstein B16.
Napęd jest oczywiście 4×4, sterowany Haldexem 4 generacji z pełną regulacją. Także można jeździć z napędem na sam przód, albo z pełnym napędem na cztery koła 4×4. Sterowaniem silnika i napędu zajmuje się Ecu Master EMU BLACK z dodatkowym wyświetlaczem ADU7 Ecu Master. Ręczny hydrauliczny rozłączający automatycznie tylny napęd.
Fabia ma możliwość regulacji doładowania turbo (manometrem). Jest też oczywiście Lunch Control i podtrzymanie turbo czyli ALS.
Auto stoi na kołach z felgami OZ racing 18 cali, które skrywają hamulce z Audi S3.
Ten ciekawy projekt powstał w Osmański Motorsport (Łukasz Osmański), część prac przy wsparciu NO REV LIMIT. Auto jest w pełni jeżdżące i działające. Momentalnie znalazło nowego właściciela. Trafiło oczywiście do Czech, bo tam kochają wszelkie wariacje na bazie Skody. Więc po zobaczeniu tego projektu nabywca długo się nie zastanawiał.
To jednak nie koniec, jest plan na co najmniej 2 kolejne sztuki. Więc jest szansa, że pojawią się także na krajowych drogach i wydarzeniach.