poniedziałek, 17 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIECzy zbliża się koniec tanich klatek bezpieczeństwa w Polsce?

Czy zbliża się koniec tanich klatek bezpieczeństwa w Polsce?

Od 2021 roku producenci klatek bezpieczeństwa przy budowie nowo homologowanych aut oraz takich, które tej homologacji wcześniej nie miały będą musieli posiadać homologację FIA lub certyfikat wydany przez ASN. Zgodność z załącznikiem J nie będzie już wystarczająca. Tyczy się to nowych i nowo homologowanych pojazdów (po 1.1.2021) i klatek do imprez rangi krajowej czyli Mistrzostw Polski oraz wyższych.


UPDATE z godz. 13:40

W związku z pojawieniem się różnych interpretacji po konsultacji przedstawiamy jasne wyjaśnienie. Pojazdy, które już są wybudowane nadal będą zgodne z przepisami. Auta homologowane dotychczas, mogą być budowane z klatką bezpieczeństwa zgodną z załącznikiem J do imprez Mistrzostw Polski. Problem zaczyna się w momencie aut współczesnych czyli homologowanych po 1 stycznia 2021 roku będą już musiałby być wyposażone w homologowane klatki bezpieczeństwa.


Dla pozostałych firm wdrożona będzie procedura Certyfikacji Klatek Bezpieczeństwa PZM zgodnie z wytycznymi FIA. Każdy nowy typ klatki dla danego modelu nowego pojazdu musi być jednorazowo przebadany i musi być wydany certyfikat, który kosztuje łącznie od 2200zł! Jest to koszt, który poniosą oczywiście klienci, a najgorszej sytuacji będą osoby, które będą chciały „oklatkować” nietypowe auto. Wzrośnie również czas oczekiwania ponieważ wszyscy producenci będą na początku drogi o certyfikat.

Kolejnym ważnym punktem będzie w przyszłości postawienie grubej nie przekraczalnej linii pomiędzy autami do imprez amatorskich, a imprez rangi krajowej. Ponieważ kiedy sami zamontujemy klatkę zgodnie z załącznikiem J do auta homologowanego po 1 stycznia 2021, zakupioną od profesjonalne firmy, to auto już na zawsze zostanie w randze amatorskiej. Klatka homologowana musi być zamontowana w specjalnym zakładzie.

Na pocieszenie zostaje wprowadzony okres przejściowy czyli dla samochodów grup krajowych, na które Książka Samochodu Sportowego PZM zostanie wydana od 01.01.2021 r., i przed 01.01.2022 r., wprowadza się okres przejściowy i możliwość zastosowania przepisów Zał. J z 2020 roku.

Link do komunikatu PZM:

https://pzm.pl/news/2020/fia-cez-rajdy-rajdy-terenowe-rallycross-wyscigi-gorskie-wyscigi-samochodowe-autocross-10

Autor: KS

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

DARVIT 9 Walimska Zimówka 22-23.01.2022

DARVIT 9 Walimska Zimówka
DARVIT 9 Walimska Zimówka - przygotowaliśmy dla Was najważniejsze informacje dotyczące imprezy, która odbędzie się na odcinkach...

SuperOES Tor Poznań – runda 6 – wyniki i on-board

SuperOES Tor Poznańa
SuperOES na Torze Poznań kończy sezon 2021 szóstą rundą, 15 stycznia 2022. W klasyfikacji generalnej znalazło się...

Hyundai, Ford i Toyota zaprezentowały hybrydowe auta WRC Rally1

Podczas oficjalnej prezentacji w Salzburgu w futurystycznym budynku należącym do Red Bulla - Hangar 7 auta hybrydowe...

3 rotorowy silnik wankla i 11.000rpm w Peugeocie 205

Terenowy Peugeot 205 Proto z centralnie zamontowanym 3 rotorowym silnikiem wankla 20B. Kręci się do 11.000 obrotów....

Ford Puma Rally1 Hybrid – testy przed Monte Carlo

Zimowe testy Forda Pumy Rally1 Hybrid przed Rajdem Monte Carlo 2022. A poniżej część druga z nocnym...

NAJPOCZYTNIEJSZE