czwartek, 13 maja, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna NA TOPIE Czy zbliża się koniec tanich klatek bezpieczeństwa w Polsce?

Czy zbliża się koniec tanich klatek bezpieczeństwa w Polsce?

Od 2021 roku producenci klatek bezpieczeństwa przy budowie nowo homologowanych aut oraz takich, które tej homologacji wcześniej nie miały będą musieli posiadać homologację FIA lub certyfikat wydany przez ASN. Zgodność z załącznikiem J nie będzie już wystarczająca. Tyczy się to nowych i nowo homologowanych pojazdów (po 1.1.2021) i klatek do imprez rangi krajowej czyli Mistrzostw Polski oraz wyższych.


UPDATE z godz. 13:40

W związku z pojawieniem się różnych interpretacji po konsultacji przedstawiamy jasne wyjaśnienie. Pojazdy, które już są wybudowane nadal będą zgodne z przepisami. Auta homologowane dotychczas, mogą być budowane z klatką bezpieczeństwa zgodną z załącznikiem J do imprez Mistrzostw Polski. Problem zaczyna się w momencie aut współczesnych czyli homologowanych po 1 stycznia 2021 roku będą już musiałby być wyposażone w homologowane klatki bezpieczeństwa.


Dla pozostałych firm wdrożona będzie procedura Certyfikacji Klatek Bezpieczeństwa PZM zgodnie z wytycznymi FIA. Każdy nowy typ klatki dla danego modelu nowego pojazdu musi być jednorazowo przebadany i musi być wydany certyfikat, który kosztuje łącznie od 2200zł! Jest to koszt, który poniosą oczywiście klienci, a najgorszej sytuacji będą osoby, które będą chciały „oklatkować” nietypowe auto. Wzrośnie również czas oczekiwania ponieważ wszyscy producenci będą na początku drogi o certyfikat.

Kolejnym ważnym punktem będzie w przyszłości postawienie grubej nie przekraczalnej linii pomiędzy autami do imprez amatorskich, a imprez rangi krajowej. Ponieważ kiedy sami zamontujemy klatkę zgodnie z załącznikiem J do auta homologowanego po 1 stycznia 2021, zakupioną od profesjonalne firmy, to auto już na zawsze zostanie w randze amatorskiej. Klatka homologowana musi być zamontowana w specjalnym zakładzie.

Na pocieszenie zostaje wprowadzony okres przejściowy czyli dla samochodów grup krajowych, na które Książka Samochodu Sportowego PZM zostanie wydana od 01.01.2021 r., i przed 01.01.2022 r., wprowadza się okres przejściowy i możliwość zastosowania przepisów Zał. J z 2020 roku.

Link do komunikatu PZM:

https://pzm.pl/news/2020/fia-cez-rajdy-rajdy-terenowe-rallycross-wyscigi-gorskie-wyscigi-samochodowe-autocross-10

Autor: KS

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Urbaniak najszybszy na Slovakiaring

Szymon Urbaniak pojawił się na torze Slovakiaring podczas inauguracyjnej w tym roku odsłony międzynarodowego pucharu Carbonia Cup....

Pierwsze rallycrossowe testy PROTO i Maneykowskiego

1 runda Mistrzostw Polski Rallycross coraz bliżej. Pierwsze testy w szutrowo asfaltowych warunkach odbył także Maciej Maneykowski...

Ponad 120 aut na Mistrzostwa Polski Rallycross i CEZ – lista zgłoszeń

Przed nami wyścigowy weekend na Autodromie Słomczyn. Ruszają Mistrzostwa Polski Rallycross z Pucharem Polski Autocross oraz FIA...

Startuje Rajd Andaluzji – Polacy ruszają na podbój Hiszpanii

8-kilometrowy prolog rozpocznie dziś długo wyczekiwany Rajd Andaluzji. Na rekordowej i pełnej znakomitych nazwisk liście startowej nie...

Rotax: Powrót na tor po 6 tygodniach

Kierowcy Rotax Max Challenge wrócili na tor po sześciu tygodniach przerwy. W miniony weekend w Słomczynie zaroiło...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...