Konkurencyjni i skuteczni – bracia Szejowie zdobywają 18 punktów w Czeskim Krumlovie

  • Po 171 km zaciętej rywalizacji Jarek i Marcin kończą Rajd Czeski Krumlov na 7. miejscu w stawce 48 sklasyfikowanych załóg;
  • 18 punktów wywalczonych w Krumlovie umacnia braci Szejów na 5. miejscu klasyfikacji czeskiego czempionatu;
  • Kolejne oesowe podium potwierdzeniem dobrego i konkurencyjnego tempa braci Szejów;
  • 5. miejsce w sobotnim etapie zawodów – bracia Szejowie zrealizowali cel i przyspieszyli w drugim dniu rajdu.

2a2d6c67-19bd-467f-a590-0fd336281818

Dziś w Czeskim Krumlovie zakończyła się rywalizacja w trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Czech. Zawody na krętych i szybkich asfaltowych drogach kraju południowoczeskiego ukończyło 48 załóg. W tej stawce Jarek i Marcin Szejowie wywalczyli siódme miejsce w klasyfikacji generalnej. W sobotę Polacy podkręcili tempo i w klasyfikacji drugiego dnia rajdu uplasowali się na piątej pozycji, a od czwartej lokaty dzieliło ich zaledwie 10 sekund. Tym samym Szejowie wyjeżdżają z Czeskiego Krumlova bogatsi o 18 punktów – dziewięć zdobytych za wynik w całych zawodach oraz trzy i sześć, po które sięgnęli odpowiednio w pierwszym i drugim etapie zmagań.
0c590a37-854f-4cb2-8246-8a9a69ab5119

Początek rajdu nie był zbyt fortunny dla braci z Ustronia. Po problemach z ustawieniami samochodu i drobnym błędzie na pierwszej pętli rajdu, Jarek i Marcin zaatakowali na kończących piątkową rywalizację nocnych oesach i awansowali o dwie pozycje w klasyfikacji zawodów. Tę dobrą passę utrzymali przez cały dzisiejszy dzień. Od rana prezentowali konkurencyjne i równe tempo, które pozwoliło im skutecznie włączać się do walki z czeską czołówką na poszczególnych odcinkach. Potwierdzeniem dobrej formy polskiej załogi było ich kolejne oesowe podium w klasyfikacji rundy Mistrzostw Czech. Na odcinku numer 11. bracia Szejowie wywalczyli trzeci czas zostawiając za sobą m.in. Jana Cernego w Skodzie Fabii R5 oraz Jana Dohnala w Fordzie Focusie WRC. Przed finałową pętlą Jarek i Marcin zbliżyli się na 5 sekund do drugiego z wymienionych zawodników. Na dwóch ostatnich oesach Szejowie toczyli emocjonujący pojedynek o szóstą lokatę właśnie z załogą Dohnal/Ernst. Ostatecznie do pokonania kierowcy Forda Focusa WRC zabrakło zaledwie 5,2 sekundy. W tym sezonie reprezentanci GK Forge Metkom Rally Team zdobywali punkty we wszystkich trzech rozegranych do tej pory rundach Mistrzostw Czech. Łącznie Szejowie zgromadzili 64 punkty i w klasyfikacji cyklu plasują się na piątym miejscu.

aa97871c-911c-433f-b0aa-05473275e368

Rajd Czeski Krumlov wygrali, niepokonani w tym roku, Jan Kopecky i Pavel Dresler. Reprezentanci ekipy Skoda Motorsport po trzech rajdach mają na swoim koncie komplet punktów. Vaclav Pech i Petr Uhel (Ford Fiesta R5) zajęli drugą lokatę, a na trzecim miejscu uplasowali się Miroslav Jakes i Marcela Ehlova (Ford Fiesta R5), wielcy pechowcy Rajdu Valasska, dla których są to pierwsze punkty w sezonie. Metę w Krumlovie osiągnęło zaledwie 48 z 78 zgłoszonych załóg. Kolejne rajdowe emocje i walka o punkty rozegra się za niecałe cztery tygodnie na trasach 13. edycji Agrotec Rally Hustopece.

Jarek Szeja: – Powodów do zadowolenia po tym rajdzie jest wiele. Najważniejszym jest tempo, szczególnie to, jakie prezentowaliśmy drugiego dnia rajdu. Na odcinkach wywalczyliśmy kilka naprawdę dobrych czasów. Jeżeli na oesie od wielokrotnego Mistrza Czech Vaclava Pecha dzielą nas 2-3 sekundy, to jest to nie tylko powód do radości, ale także dobry prognostyk na przyszłość. Jestem także zadowolony z tego, że praca całego zespołu przynosi efekty, zwłaszcza że w tym sezonie nie skupiamy się na konkretnych wynikach, lecz na systematycznym poprawianiu naszej jazdy w pierwszym sezonie w nowym aucie. Na odcinkach wokół Krumlova najtrudniejsze były długie i szybkie zakręty. Wjeżdżaliśmy w nie z prędkościami rzędu 140 km/h, a nagle, w połowie zakrętu okazywało się, że na drodze leży mnóstwo piachu i błota. Przyznam, że w takich momentach w samochodzie robi się gorąco, ale z drugiej strony jest to element tej gry. Cieszę się, że z wielu takich prób wyszliśmy obronną ręką.

Marcin Szeja: – Drugi dzień rajdu był znacznie trudniejszy niż pierwszy. Asfalt na oesach był zdecydowanie mniej równy, a prędkości – wyższe. Musieliśmy być bardzo mocno skoncentrowani, by jechać skutecznie zachowując właściwy kompromis między ryzykiem, a skuteczną jazdą po punkty. Dlatego tym bardziej cieszy, że w tych warunkach byliśmy w stanie notować czasy porównywalne ze ścisłą czeską czołówką. 

c7bf546d-2a85-45e6-b1b1-0510d750eb93

Klasyfikacja Rajdu Cesky Krumlov 2017:

1. Kopecky/Dresler (Skoda Fabia R5) 1:33:09.3 s.
2. Pech/Uhel (Ford Fiesta R5) +1:42.4 s.
3. Jakes/Ehlova (Ford Fiesta R5) +2:21.4 s.
4. Cerny/Cernohorsky (Skoda Fabia R5) +2:42.6 s.
5. Stajf/Rajnoha (Skoda Fabia R5) +3:14.4 s.
6. Dohnal/Ernst (Ford Focus WRC) +3:23.1 s.
7. Szeja/Szeja (Ford Fiesta R5) +3:28.3 s.
8. Tarabus/Machu (Skoda Fabia S2000) +4:22.7 s.
9. Vlcek/Zakova (Ford Fiesta R5) +4:58.5 s.
10. Brezik/Omelka (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:14.4 s.
11. Bisaha/Hovorka (Ford Fiesta R5) +09:55.9 s.
12. Sikl/Vilimek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +10:24.6 s.
13. Pesl/Pesek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +10:25.8 s.
14. Kahle/Doerr (Skoda Fabia R5) +10:37.7 s.

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Czech 2017 po Rajdzie Czeski Krumlov:

1. Jan Kopecky 180 pkt.
2. Vaclav Pech 140 pkt.
3. Jan Cerny 111 pkt.
4. Jan Dohnal 77 pkt.
5. Jarek Szeja 64 pkt.
6. Martin Vlcek 49 pkt.
=. Vojtech Stajf 43 pkt.
8. Jaromir Tarabus 43 pkt.
9. Miroslav Jakes 37 pkt.
10. Roman Odlozilik 29 pkt.
11. Vaclav Kopacek 17 pkt.
12. Karel Trneny 17 pkt.
13. Antonin Tlustak 13 pkt.
14. Karel Trojan 12 pkt.
15. Vaclav Kopacek 11 pkt.
=. Martin Brezik 11 pkt.

W sezonie 2017 Jarosława i Marcina Szejów wspierają: GK Forge Grelowski Obróbka Plastyczna MetaliGrupa MetkomSatjamDarmaDeco-CarMinimaxViralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patroni medialni Motowizja i portal OX.pl.
 d24098a9-7ba5-4f7e-ae32-88b71dba540a

JAROSŁAW SZEJA / MARCIN SZEJA – INFORMACJE O ZAŁODZE:

Ambitni sportowcy, zawsze stawiający sobie wysoka zawieszone i wymagające cele. Na co dzień to mężowie i ojcowie bezgranicznie oddani swoim rodzinom i mocno zaangażowani w rozwój własnych firm. W chwili, gdy wsiadają do samochodu rajdowego stają się jedną z najbardziej dopasowanych i zgranych polskich załóg. Czerpią ogromną satysfakcję z każdego wyzwania i zawsze starają się rozwijać swoje umiejętności. Jak sami twierdzą w rajdówce doskonale się dogadują i jak to wśród braci, zawsze błyskawicznie rozwiązują wszystkie nieporozumienia. Rajdowy duet braci z Ustronia po raz pierwszy pojawił się wspólnie na odcinkach specjalnych 53. Rajdu Wisły 2006. Sezon 2016 jako Mistrzowie Grupy N w Rajdowych Mistrzostwach Czech zakończyli z dorobkiem 91 wspólnych startów. Marcin pod względem startów wyprzedza swojego starszego brata, o cztery rajdy. Jarek i Marcin swoją przygodę rozpoczęli od Peugeota 106, ale lista samochodów, w których rywalizowali na odcinkach specjalnych jest naprawdę długa: Peugeot 206 RC, Honda Civic Type-R, Renault Clio Sport, Opel Astra GSi, Citroen C2 R2 Max czy Ford Fiesta R2, a od 2015 czteronapędowe Subaru Impreza. Bracia Szeja mocnym akcentem zadebiutowali w Grupie N Mistrzostw Czech, wygrywając w tej klasyfikacji swój pierwszy start- Rally Sumava – Klatovy 2015. Przez dwa ostatnie sezony to łącznie 19 startów i cztery wygrane w Grupie N. Sam sezon 2016 to 9 startów i 90 odcinków specjalnych, a łącznie z testami przejechane ponad 1600 km, zużyte prawie 200 opon i spalone blisko 2000 litrów sportowego paliwa. W drodze po tytuł Mistrzów Czech Grupy N sięgnęli po trzy zwycięstwa – w Rajdach Sumava, Barum i Pribram. Najwięcej satysfakcji dał jednak najwyższy stopień podium w Barum Rally Zlin, legendarnym i najbardziej prestiżowym czeskim rajdzie, a jednocześnie jedną z najtrudniejszych asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy.

SUKCESY I WYNIKI:

  • 2016 – Mistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
  • 2016 – zwycięzcy Barum Czech Rally Zlin w Klasyfikacji Grupy N
  • 2015 – II Wicemistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
  • 2014 – II Wicemistrzowie Grupy 2WD / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)
  • 2014 – Mistrzowie Pucharu Fiesty / Klasy 6F / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)
  • 2013 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Citroen C2 R2 Max)
  • 2012 – zwycięzcy Klasy 5 / Rajdowy Puchar Polski (Opel Astra GSi)
  • 2010 – Wicemistrzowie Pucharu Clio Cup / Rajdowe Mistrzostwa Polski (Renault Clio Sport)
  • 2009 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Honda Civic Type-R)

inf.pras.