niedziela, 28 maja, 2023
Strona głównaAktualnościKrótsze strefy DRS podczas Grand Prix Miami

Krótsze strefy DRS podczas Grand Prix Miami

Międzynarodowa Federacja Samochodowa poinformowała o zmianach, jakie zostały poczynione na torze w Miami przed tegorocznym Grand Prix. Podobnie, jak w Azerbejdżanie kierowcy będą musieli sobie radzić z krótszymi strefami.

Podczas ubiegłotygodniowego weekendu Grand Prix w Azerbejdżanie na głównej prostej start/meta aktywacja systemu DRS odbywała się o 100 metrów dalej, niż miało to zwykle miejsce. Część kierowców w negatywnym tonie wypowiadała się o tej zmianie, w tym George Russell i Carlos Sainz: „Myślę, że wszyscy nie do końca rozumiemy, dlaczego zostały skrócone” – powiedział w czwartek w Miami kierowca Mercedesa. „Nikt z nas [kierowców] nie konsultował się, ani nie był pytany o naszą opinię w tej sprawie. Myślę, że wyścig w Baku mówi sam za siebie. Jasne jest, że w Baku [strefa DRS] była za krótka”.

W podobnym tonie wypowiedział się kierowca Ferrari, który również jest zdania, że krótsze strefy DRS nie pomagają kierowcom, a na dodatek wpływa to mniej korzystniej na zachowanie samochodu: „Jeśli zapytasz kierowców o opinię, cóż, odpowiedzą na podstawie tego, co jest najlepsze dla samochodu, którym jeżdżą, wszyscy tacy jesteśmy” – powiedział Sainz. „Gdybym odłożył ten aspekt na bok, zapominając o zespole, dla którego jeżdżę, i myśląc tylko o ogólnej przewadze Formuły 1 – nie skracałbym ich. Mówię to, biorąc pod uwagę rosnące trudności w podążaniu za tymi przed tobą”.

„Mam na myśli przegrzanie powierzchni opony, a w konsekwencji utratę trakcji i przyczepności podczas hamowania. Oznacza to, że przy mniejszej przyczepności mniej więcej po dwóch okrążeniach trzeba się wycofać i zostawić więcej miejsca [przed sobą]”.

Przed weekendem Grand Prix Miami swoje słowo dołożył również Charles Leclerc: „Nie wydaje mi się, żeby to był właściwy kierunek. Przy obecnych samochodach wciąż trudno jest utrzymać się za kimś. Jest lepiej, niż z samochodami poprzedniej generacji, ale wciąż niewystarczająco dobrze, aby mieć mniej systemu DRS. Więc miejmy nadzieję, że w przyszłych wyścigach nie będziemy ich skracać”.

Zmiany w strefach DRS na torze w Miami w sezonie 2023

Weekend F1 w Miami nieopodal stadionu Hard Rock będzie uboższy o 150 metrów stref DRS. Strefa nr 1 między zakrętami 9 i 10 została skrócona o 75 metrów. Tyle samo metrów uboższa będzie strefa na najdłuższej prostej na torze w porównaniu do poprzedniego roku. Uruchomienie systemu redukcji oporu powietrza będzie dostępne 525 metry za 16. zakrętem.

Dariusz Szymczak
Sensei na macie i senpai w środowisku Formuły 1. Nikt mnie nie przekona, że czerwony nie jest najszybszym kolorem na świecie.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Marcinkiewicz i Zentner wygrywają wyścig długodystansowy

Maciej Marcinkiewicz i Adam Zentner przebili się z końca stawki, aby zwyciężyć w pierwszej rundzie sezonu 2023...

Ostałowski i Korpuliński prowadzą po kwalifikacjach w Słomczynie

Dzisiejsze kwalifikacje wyłoniły pierwszych liderów Driftingowych Mistrzostw Polski. Na lekko zmodyfikowanej trasie panowały idealne warunki do jazdy....

Verstappen rzutem na taśmę wygrywa genialne kwalifikacje do Grand Prix Monako

Max Verstappen
Max Verstappen zdobył swoje pierwsze pole position do niedzielnego Grand Prix Monako. Holender w trzymających w napięciu...

Miękoś wygrywa pierwszą rundę WSMP

Mariusz Miękoś odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski na Torze Poznań. Kierowca GT3...

Były mistrz wygrywa na inaugurację 318is Cup PL

Mistrz pucharu 318is Cup PL z 2020 roku Marcin Lempert odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu sezonu 2023,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here