piątek, 16 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Kto będzie bronił barw M-Sportu w 2021?

Kto będzie bronił barw M-Sportu w 2021?

Już na nieco ponad półtora miesiąca ruszy kolejny sezon WRC. Składy w zespołach Toyoty i Hyundaia są już znane, a w ekipie Malcoma Wilsona (M-Sport) nadal same niewiadome. Póki co żaden nowy kierowca nie został jeszcze potwierdzony, ale wiemy na pewno, że z M-Sportem żegna się Esapeka Lappi, a w kolejce jest już kilku bardzo prawdopodobnych kandydatów.

Esapeka Lappi dał wyraźni znak, że był to jego ostatni sezon nie tylko w M – Sporcie, ale i w WRC ! Fina najprawdopodobniej nie zobaczymy w przyszłorocznej stawce kierowców WRC. Tutaj automatycznie zwalnia się jedno miejsce. Na miejsce Lappiego z pewnością jest wielu chętnych. Na razie możemy tylko spekulować, ale kilku kierowców z chęcią było by otwartych na ofertę M-Sportu. Mogą to być zawodnicy z czołówki WRC 2, np: Mads Ostberg.

Problemy finansowe M – Sportu

Od dłuższego czasu zespół ten boryka się z problemami budżetowymi, a kolejne poważne wydatki już czekają, bo oprócz budżetu na dwóch kierowców M-Sport musi przeznaczyć spore sumy na budowę nowego samochodu w hybrydowej specyfikacji na 2022. Do tego dochodzą testy nowej konstrukcji.

Kto odejdzie z M-Sportu?

Odejście Lappiego jest już potwierdzone. Zatem zostają nam Temmu Suninen i Gus Greensmith. Jednak o ile można przypuszczać, że w przyszym sezonie na fotelu Forda prawdopodobnie zobaczymy Suninena, to już co do Gusa można mieć wątpliwości. Brytyjczyk zaliczył słaby sezon, a jego najlepszym wynikiem było 5 miejsce zdobyte w Rajdzie Turcji. Jego tempo zdecydowanie odstawało od reszty stawki. Słabe wyniki mogą się przyczynić do końca kariery Gusa w M-Sporcie. Chyba, że Greensmith wystartuję w pojedyńczych rundach jako czwarty kierowca. Zatem idealnym rozwiązaniem na miejsce Lappiego lub Gusa byłby np: Adrien Fourmaux. Francuz świetne czuje się w nowej Fieście Rally2 i można przypuszczać, że szybko by się odnalazł w samochodzie klasy WRC.

Autor: Dominik Reda
redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Duńska przygoda Hyundai Poland Racing

Polski zespół Kowax 2B Rally Team przy współpracy z Hyundai Denmark utworzy Hyundai Rally Team Denmark. Za...

Zdradliwa miejscówka podczas TARMAC MASTERS

Jedno z bardziej wymagających miejsc podczas 1 rundy TARMAC MASTERS Tech-Mol Rally 2021 na OS 5 (Cosmos)....

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczynają walkę o Mistrzostwo Świata

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Pierwszym startem w tym roku...

Rusza Time Attack Poland 2021

1 runda Time Attack Poland na torze Jastrząb odbędzie się zgodnie z planem. Już w sobotę 17...

Marczyk z Orlen Teamem ruszają na podbój Europy

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zaprezentowali swoje międzynarodowe plany oraz przede wszystkim barwy Skody Fabii Rally2 Evo! ,,To...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...