Kubica i Orlen zostają w F1 w sezonie 2022

1102
fot. sauber-group.com

Orlen i Robert Kubica w sezonie 2022 będą kontynuować współpracę z Alfa Romeo Racing w Formule 1. 

PKN Orlen potwierdził dzisiaj, że w kolejnym sezonie Formuły 1 będzie wspierał finansowo szwajcarski zespół, a polski koncern nadal będzie sponsorem tytularnym Alfa Romeo Racing ORLEN. Z kolei Robert Kubica pozostanie kierowcą rezerwowym i testowym. 36-letni kierowca będzie łączył obowiązki w F1 z wyścigami długodystansowymi w serii wyścigów wytrzymałościowych w kategorii LMP2. W sezonie 2022 Polak weźmie udział w czterech sesjach treningowych poprzedzających zmagania najlepszych kierowców na świecie oraz w testach przedsezonowych F1. Jednak jak zapowiedział Kubica, w nadchodzącym sezonie jego priorytetem będzie seria wyścigów długodystansowych.

Przeczytaj także nasz felieton: hipokryzja włodarzy F1 na torze Jeddah?

fot. orlen.pl

W sezonie 2022 wystąpi fińsko-chiński duet

Kierowcami Alfa Romeo Racing ORLEN w sezonie 2022 będą Fin Valtteri Bottas oraz Chińczyk Guanyu Zhou. Fiński kierowca w tym sezonie jeździł u boku Lewisa Hamiltona, a Chińczyk to debiutant. Poprzez zatrudnienie pierwszego chińskiego kierowcy w Formule 1, Orlen widzi szansę na znaczne umocnienie rozpoznawalności marki ORLEN i wsparcie działań biznesowych spółki ORLEN China. Ta współpraca ma przełożyć się na wymierne korzyści biznesowe oraz umocnić globalną rozpoznawalność marki ORLEN.

fot. sauber-group.com

Przeczytaj też czy Porsche wróci do Formuły 1?

– Cieszę się, że Orlen pozostaje partnerem zespołu Alfa Romeo Racing Orlen na kolejny sezon. Dzięki temu Polska jest obecna w królowej motorsportu. Nadchodzący rok będzie dużym wyzwaniem dla zespołu i mam nadzieję, że dostarczy wielu emocji kibicom Formuły 1 – mówi Robert Kubica, zawodnik ORLEN Team.

W kolejnym sezonie wyścigów F1 marka ORLEN nadal będzie eksponowana na sekcjach bocznych bolidów, tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo i lusterkach. Będzie także widoczna na kombinezonach – na klatce piersiowej i plecach oraz w trzech miejscach na kaskach kierowców. Logo znajdzie się również na odzieży mechaników i personelu zespołu, a także na transporterach, we wnętrzu garażu i motorhome.

fot. sauber-group.com

– Działamy globalnie i tak musimy prowadzić aktywność we wszystkich obszarach, również planując inicjatywy marketingowe i sponsoringowe. Rywalizację na torze F1 transmituje 99 telewizji, a łączna widownia według badań przeprowadzonych przez pracownię Nielsen sięga aż 400 mln widzów. Ekwiwalent mediowy dla marki ORLEN z transmisji telewizyjnej tylko do listopada 2021 roku wyniósł ponad 550 mln zł. Dlatego zaangażowanie we współpracę z Robertem Kubicą i zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN to dla nas strategiczna inwestycja. Jako firma o międzynarodowym zasięgu z sukcesem zbudowaliśmy wspólną platformę do prowadzenia działań marketingowych na wielu rynkach, na których prowadzimy swój biznes. To zaprocentowało, Grupa ORLEN w trzecim kwartale 2021 roku odnotowała 2,9 mld zł zysku netto i zwiększyła udziały rynkowe na Słowacji oraz w Czechach – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN