O powrocie Lancii do rajdów samochodowych pisaliśmy wielokrotnie na łamach internetowego wydania RALLY and RACE. Włoska firma kilkukrotnie zapowiadała, że coś w tym temacie nastąpi i w końcu zobaczyliśmy pierwszą współczesną rajdówkę.
Jest nią Lancia Ypsilon Rally 4 HF, która została zaprezentowana jednocześnie z modelem drogowym – pierwszym z reaktywowanym logo HF. Rajdówka z napędem na cztery koła jest wyposażona w 1,2-litrowy trzycylindrowy silnik czterozaworowy o mocy 212 koni mechanicznych, zespolony z 5-biegową skrzynią biegów.
W oficjalnej komunikacji Lancia nazwała grupę Rally4 „bijącym sercem rajdów”, wspominając o pasji, jaka towarzyszy młodym kierowcom, dopiero rozpoczynających swoje sportowe kariery, marząc o byciu profesjonalistami.
„Ten model o wysokich osiągach jest idealny dla entuzjastów rajdów, którzy chcą cieszyć się jazdą, ale również poważny kandydat dla kierowców aspirujących do zwycięstwa w klasie R4 i mistrzostwach samochodów z napędem na jedną oś” – czytamy w komunikacie prasowym.
Nie jest wykluczone, że to dopiero pierwszy krok szerzej zakrojonego planu Lancii na podbicie rajdowych odcinków specjalnych. Marka realizuje bowiem swoją 10-letnią strategię Renaissance i pojawiły się już pierwsze sugestie co do tego, że zastąpi Citroëna – inną markę koncernu Stellantis – w kategorii Rally2.
Trwają również prace nad nowym zestawem przepisów czołowej grupy Rally1, która może przyciągnąć nowych producentów na szczyt rajdowej piramidy w 2027 roku. Lancia jest dumna z bycia najbardziej utytułowanym producentem w historii WRC i może mieć ambicje powiększenia swojego rekordu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.