środa, 22 września, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościLempart zadebiutował w RCN na Nordschleife

Lempart zadebiutował w RCN na Nordschleife

Lider tabeli wyścigowych mistrzostw Polski w klasie Super S Cup zadebiutował za granicą. Zgodnie z zapowiedziami, Damian Lempart wystartował na Nordschleife w niemieckiej serii wyścigów endurance – Rundstrecken Challenge Nürburgring.

Ponoć pierwszego razu się nie zapomina. Z tą tezą na pewno zgodzi się Damian Lempart, który po raz pierwszy w karierze wystartował za granicą. Debiuty potrafią być niezwykłe ważne w karierze każdego zawodnika, często więc wybiera się relatywnie proste imprezy, aby choć odrobinę zwiększyć swoją pewność siebie i pokazać się ewentualnym sponsorom z jak najlepszej strony. Takiej taktyki nie obrał kierowca ze Świdnicy, który na swój pierwszy zagraniczny występ wybrał start w niemieckiej serii endurance RCN na nitce… Nordschleife.

Damian zapowiadał swój start u naszych zachodnich sąsiadów jeszcze w zeszłym miesiącu. Zachęcamy Was do sprawdzenia tego artykułu, w którym szczegółowo opisujemy czym jest seria Rundstrecken Challenge Nürburgring i dlaczego start w niej jest tak istotny dla dalszej kariery w wyścigach endurance na Nordschleife. Lempart obiecywał nam mocny występ i… słowa dotrzymał. Samo ukończenie zawodów można uznać za wielki sukces. Zwłaszcza, że warunki pogodowe nie odbiegały od ulewy, z jaką walczyli kierowcy F1 na belgijskim Spa.

fot. www.eifelblitzer.de

Na głęboką wodę…

Świdniczanin stworzył duet z innym debiutantem, Kevinem Fringsem. Ostatecznie udało im się zająć siódme miejsce na 12 startujących załóg. Końcowa lokata byłaby znacznie wyższa, czasy Lemparta mogłyby nawet pozwolić na walkę o podium. Problemem była jednak przyznana zespołowi kara czasowa. Wynikała ona głównie z problemów związanych z komunikacją i systemem radiowym. Niemożliwe było uzyskanie informacji o prawidłowym czasie okrążenia formującego, Lempart wykonał je o dwie minuty za szybko. Mimo tego, Damian nie kryje swojego zadowolenia z trudnego, ale udanego, zagranicznego debiutu:

Z jednej strony czuję niesmak, bo zawsze oczekuję od siebie jak najwięcej pod kątem wyników jak tylko widzę cień możliwości. Aczkolwiek najważniejsze jest to, że to co sobie wyznaczyłem od początku, zostało zrealizowane bez kłopotów. Auto prowadziło się fantastycznie nawet w pełnym deszczu na tak trudnym torze. Nie mając możliwości wcześniejszego treningu, na bieżąco uczyłem się tego jak pracują opony, które mieliśmy do dyspozycji. Wcześniejsza możliwość treningu i znajomość charakterystyki opon niezwykle dużo by mi ułatwiła, ale tempo mojego stintu i tak było pod okolice podium, z czego bardzo się cieszę. Udało się łapać w deszczu znacznie mocniejsze auta – pucharowe BMW M2 czy Audi RS3 TCR, gdzie za kierownicą starszego E36, mającego przynajmniej 150 KM mniej, nie jest to łatwe.

Szkoda trochę kary czasowej i problemów z radiem. Bez tego może byśmy zajęli nawet 5. pozycję w klasie. Dziękuję zespołowi JS Competition za przygotowanie auta, które świetnie się spisywało podczas zawodów. Miło było usłyszeć od mechaników, że sami byli zaskoczeni tempem jak na pierwsze zawody i od razu pytali się kiedy wezmę udział w kolejnych. Dziękuję także moim aktualnym partnerom na sezon 2021: Delta-Tech Świdnica, Sparco, Race Arena Wrocław, simracing.shop, Rallypl.com, Motohigh.pl oraz Rally&Race. Czas teraz skupić się na Mistrzostwach Polski, zwłaszcza, że mamy zaledwie punkt przewagi w klasyfikacji. Trzymajcie kciuki!”.

fot. www.eifelblitzer.de

Ani chwili odpoczynku…

Damian nie może sobie pozwolić na chwilę oddechu. Po zagranicznym debiucie czas na walkę na rodzimym polu. Lemparta czeka start w kolejnej rundzie cyklu WSMP na torze Poznań, początek zawodów już w najbliższy weekend. Choć asfalt w Przeźmierowie nie jest aż tak wymagający jak ten w „zielonym piekle”, dla 26 latka nie będzie to jednak spokojne popołudnie. Damian wciąż walczy o tytuł mistrzowski, różnice w klasyfikacji są minimalne.

Zachęcamy Was do sprawdzania i polubienia mediów społecznościowych tego zawodnika. Na jego kanale YouTube znajdziecie też wiele ciekawych materiałów ze świata wyścigów, nauki jazdy, motorsportu i simracingu. Jeśli chodzi o tę ostatnią kwestię, już niebawem Damian podzieli się z nami swoimi przeżyciami i historią tego, jak ze zwykłego gracza konsolowego udało mu się wkroczyć do świata wyścigów i zamienić pada na kierownicę.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka. Ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki samochodów podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby spełnić marzenia i przenieść umiejętności z symulatora na tory i oesy. Kontakt: jakub.socha@rallyandrace.pl

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Lista zgłoszeń – 5 runda Driftingowe Mistrzostwa Polski w Słomczynie

Publikujemy listę zgłoszeń do 5 rundy DMP czyli Driftingowych Mistrzostw Polski, które odbędą się 25 i 26...

Wspieramy amatorskie ściganie!

Startujesz? Organizujesz? A może kibicujesz uczestnikom jakiejś amatorskiej imprezy? Daj nam znać! Chcemy wspierać amatorskie ściganie, dawać...

Porsche stawia na ekologię i biopaliwo

Porsche stawia na ekologię i ochronę środowiska. Przy współpracy z Siemensem powstaje fabryka produkująca eFuel - czystą...

Driftingowe Mistrzostwa Polski + CEZ ponownie w Słomczynie

Driftingowe Mistrzostwa Polski powracają na Autodrom Słomczyn. Kibice i zawodnicy musieli czekać dłużej niż planowali bo odwołano...

3 runda Interia DRIVE CUP – Tor Kielce

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 3 rundy Interia Drive Cup na Torze Kielce

NAJPOCZYTNIEJSZE