Lexus LC ma szanse na tegoroczne mistrzostwo Super GT

Podczas przedostatniej, siódmej rundy wyścigów japońskiej serii Super GT, którą rozegrano 7 i 8 października na torze Chang International w Tajlandii, Lexusy LC GT500 zajęły pierwsze i drugie miejsce, a także miejsca czwarte, piąte i szóste. To nie przypadek, bo flagowe coupe japońskiego producenta aut klasy premium wygrały także pod rząd pierwsze cztery wyścigi serii.

lc_gt500_0001 lc_gt500_001

W niedzielnym wyścigu na szczycie podium stanęła załoga KeePer TOM’S, a tuż za nią zespół WAKO’S 4CR. Za podium uplasowały się kolejno załogi Zent Cerumo, au TOM’S i Denso Kobelco SARD.

lc_gt500_0002 lc_gt500_009

Przed finałową rundą serii Super GT w klasyfikacji zespołów pierwsze dwa miejsca zajmują załogi Lexusów LC GT500 KeePer TOM’S i LeMans WAKO’S, a miejsca 4, 5 i 6 kolejno au TOM’S, Zent Cerumo i SARD.

lc_gt500_015 lc_gt500_019

Taka konfiguracja daje załogom wyścigowych Lexusów zupełnie poważne szanse na triumf w całym sezonie – wyścigowa wersja wielokrotnie nagradzanego za design luksusowego coupe ma na koncie imponujące sukcesy, które trudno tłumaczyć przypadkiem. Przypomnijmy, że w wyścigu rozegranym na początku maja na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć egzemplarzy startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc.

lc_gt500_048 lc_gt500_049

Decydująca, ósma runda Super GT odbędzie się 11 i 12 listopada na torze Motegi.

lc_gt500_051 lc_gt500_071

Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w sezonie 2017 nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.

lc_gt500_072 lc_gt500_075

Auto o rozstawie osi 2750 mm waży nieco ponad 1020 kg. Mimo znacznych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.

lc_gt500_080 lc_gt500_082 lc_gt500_093 lc_gt500_094 lexus_lc_gt500_001_1

inf.pras.