sobota, 16 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Lexus LFA jak jednorożec

Lexus LFA jak jednorożec

Amerykański dom aukcyjny Gooding & Company, którego specjalnością są motoryzacyjne perełki, wystawił na sprzedaż Lexusa LFA w unikalnej wersji Nürburgring Edition. To prawdziwa rzadkość, bo modelu LFA wyprodukowano tylko 500 sztuk, z czego w wersji Nürburgring zaledwie 50 – portal Drivetribe porównuje tę okazję do pojawienia się jednorożca.

 lexus_lfa_0628_1

Oferowany przez Gooding & Co. śnieżnobiały Lexus LFA Nürburgring Edition ma kabinę wykończoną białą i czerwoną skórą. Samochód o numerze seryjnym 498 wyprodukowano w 2012 roku co oznacza, że po nim fabrykę opuściły już tylko dwa egzemplarze. Mimo wieku auta, stan zarówno wnętrza, jak i karoserii oraz komory silnika jest idealny – trudno się temu dziwić, bo licznik wskazuje przebieg poniżej 60 mil (niecałe 100 km).

Wersja Nürburgring Edition wyposażona jest w silnik o mocy zwiększonej do 571 KM, usprawnioną przekładnię o czasie zmiany biegów 0,05 sekundy, ulepszone zawieszenie i modyfikacje aerodynamiczne, w tym stały tylny spojler. Prędkość maksymalna to 325 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy.

 lexus_lfa_9449

Według szacunków, wystawione na aukcji auto może osiągnąć cenę od 900 tys. do 1,2 mln USD. To nie tak dużo – w zeszłym roku LFA Nürburgring Edition (z autografem Akio Toyody na masce) oferowano w Niemczech za 7 milionów dolarów.

Supersamochód Lexusa ma ciekawą historię. Na pomysł jego stworzenia wpadł twórca legendarnej Toyoty Celica GT4, Haruhiko Tanahashi. Ideą podzielił się z kierowcą doświadczalnym Hiromu Naruse, który był również instruktorem jazdy wyścigowej Akio Toyody, wnuka założyciela koncernu. Akio, dziś prezes Toyoty, a wówczas zaledwie dyrektor w zagranicznym oddziale firmy zapalił się do projektu. Przekonanie zarządu, a nawet wielu inżynierów do jego realizacji okazało się trudne, jednak ostatecznie przedsięwzięcie dostało zielone światło.

W czerwcu 2003 prototyp był gotów do jazdy. Jako pierwszy za jego kierownicą zasiadł właśnie Akio Toyoda. Efektem prób była decyzja o opracowaniu wersji produkcyjnej z karoserią z kompozytów na bazie włókien węglowych i 560-konnym silnikiem V10. W roku 2007 Toyoda i Naruse utworzyli zespół Gazoo Racing, z myślą o udziale przede wszystkim w wyścigu 24 Hours Nürburgring. Jednym z kierowców zespołu był niejaki Morizo – pod tym pseudonimem Lexusem LFA startował sam Akio Toyoda.

 lexus_lfa_9893_1

Decyzja o stworzeniu supersamochodu opłaciła się Lexusowi – produkowany w latach 2010-2012 LFA stał się autem kultowym i nawet znany z cynicznego podejścia Jeremy Clarkson przyznaje, że to jego wymarzony wóz. LFA pomógł przekonać klientów, że samochody Lexusa są nie tylko luksusowe, ale dają też ogromną przyjemność z jazdy, a wiele rozwiązań opracowanych dla tego modelu wykorzystano przy tworzeniu nowych konstrukcji.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

WRC 2021: Thierry Neuville nagle zmienia pilota 

Thierry Neuville
Roszad w załogach jadących Hyundaiami i20 WRC ciąg dalszy. Po Danim Sordo tym razem Thierry Neuville zmienia...

Wypadek Greensmitha na testach przed Rajdem Monte Carlo 2021

Wypadek Greensmitha na testach przed Rajdem Monte Carlo 2021/ Foto: Media Sport Development
Kierowca M-Sportu podczas dzisiejszych testów zaliczył nie groźnie wyglądający wypadek. Greensmith miał więcej szczęścia niż Sebastien Ogier. Kilka...

Nowy GR010 HYBRID ze stajni Toyoty

TOYOTA GAZOO Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w FIA...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

CEZ tylko raz w Polsce, na Autodromie Słomczyn

Puchar Europy Strefy Centralnej Rallycross w roku 2021 zagości tylko raz na terenie naszego kraju. Międzynarodowa federacja...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...