Liderzy podkręcają tempo. Tylko 0,6 sekundy różnicy po OS4

Fot. Gabriela Moździerz

Walka o zwycięstwo w inauguracyjnym TEC2000 Rally Sobótka nabiera tempa. Po czterech odcinkach specjalnych drugiej rundy Tarmac Masters Rajdowych Mistrzostw Dolnego Śląska pierwszą dwójkę dzieli tylko 0,6 sekundy.

Dwaj pretendenci do zwycięstwa w Skodach Fabiach Rally2 Evo znacząco podkręcili tempo podczas drugiej pętli. Zarówno prowadzący Jarosław Szeja (pilotowany przez Marcina Szeję) jak i goniący go Grzegorz Grzyb (jadący z Łukaszem Zapartem) podczas drugiego przejazdu próby Szczepanów byli o osiem sekund szybsi niż na początku rajdu.

Co tym bardziej imponujące, obie czołowe załogi ukończyły OS3 z identycznym czasem 5:49,8. Różnica 1,8 sekundy została więc utrzymana, lecz sytuacja zmieniła się podczas kolejnego odcinka specjalnego.

Na drugim przejeździe prawie 7-kilometrowej próby Wiry Grzyb poprawił swój poranny czas o prawie pięć sekund. Szeja nie zdołał dokonać takiego postępu i pojechał o 1,2 sekundy wolniej od swojego rywala. Przed startem ostatniej pętli dwie czołowe załogi dzieli więc 0,6 sekundy.

Trzeci w łącznej klasyfikacji jest niezmiennie Hubert Kowalczyk, jadący z Dawidem Potępą w Renault Clio. Liderzy Pro 1 plasują się przed liderami Rally4 – Michałem Chorbińskim i Adamem Chrzanowskim, którzy odzyskali swoje miejsce po anulowaniu minutowej kary nadanej po pierwszej pętli. Pierwszą piątkę zamykają Mateusz Milczarek i Krzysztof Pawlak w BMW E46, będący liderami klasy Pro RWD.

Drudzy w Pro 1 Piotr Grochowski i Maciek Rajca zajmują szóste miejsce w klasyfikacji generalnej. Za nimi są wiceliderzy Rally4 Marcin Górny i Jarosław Janasz w Peugeocie 208, plasujący się przed dwiema załogami Pro 1: Tomaszem Kucińskim i Mariuszem Kupcem w Subaru Imprezie, którzy wyprzedzili Krzysztofa Laskę i Mateusza Sompolskiego w innym Subaru. Do pierwszej dziesiątki przebili się również liderzy Pro 2 – Radosław Osiak i Wojciech Kordeusz w Peugeocie 208.

Po serwisie B zawodnicy powrócą na ostatni, trzeci przejazd odcinków Szczepanów i Wiry, a rajd zakończy się pod wieczór 1,8-kilometrowym superoesem Turbojulita Power Stage Sobótka.

Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.