poniedziałek, 18 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Łukasz Nowak zadebiutował w wyścigach górskich – weekend w Załużu pełen...

Łukasz Nowak zadebiutował w wyścigach górskich – weekend w Załużu pełen emocji

Na ten weekend czekali wszyscy zawodnicy i kibice wyścigów górskich. W dniach 10-12 maja wystartował nowy sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2019. Rola rundy otwierającej zmagania kolejny rok z rzędu przypadła dla Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. W mocnej międzynarodowej (składającej się z Polaków, Czechów, Słowaków, Austriaków i Włochów) obsadzie był jeden kierowca, któremu ten start przyniósł szczególnie duże emocje. Łukasz Nowak w bieszczadzkim wyścigu postanowił rozpocząć swoją sportową karierę. Kierowca z Bielska-Białej w debiucie wsiadł za kierownicę Forda Fiesty w rajdowej specyfikacji R200. Samochód dla Łukasza przygotowała ustrońska ekipa EvoTech. Łukasz, wspólnie ze swoim zespołowym kolegą Gabrielem Głazowskim zasilił mocną reprezentację Automobilklubu Beskidzkiego.

 

W wyścigach górskich zadebiutowali także wspierający go partnerzy: Marion, Rehau oraz Hafele. Podczas weekendu swoją premierę miał także projekt WynajmijEmocje.pl, w którego barwach startuje również Gabriel Głazowski.

 

Weekend wyścigowy cyklu GSMP tradycyjnie składał się z dwóch rund, w ramach których zawodnicy zarówno w sobotę, jak i w niedzielę, czterokrotnie musieli pokonać trasę prowadzącą z miejscowości Wujskie do Tyrawy Woloskiej. Na szczyt Gór Słonnych prowadzi 14 zakrętów, a na 4,7 km trasie nie brakuje również długich prostych, na których prędkości mogą przekraczać nawet 240 km/h. Dwa pierwsze podjazdy to zawsze przejazdy treningowe, a o zwycięstwo walczy się na dwóch kolejnych, zwanych wyścigowymi, gdzie czasy przejazdu sumowane są w wynikach końcowych.

Taki też harmonogram miał w swoim debiucie Łukasz. W pierwszym podjeździe podszedł do trasy z dużym respektem i spokojnym tempem, ale już w drugim treningu poprawił swój rezultat o blisko sześć sekund. Niestety kierowcy Fiesty zabrakło w walce o wynik i punkty, ponieważ jeszcze przed podjazdami wyścigowymi awarii uległa skrzynia biegów. Z sobotniej części rywalizacji musiał zrezygnować, ale mechanicy EvoTech usunęli usterkę i samochód był gotowy, żeby stanąć na linii startu w drugim dniu. W niedzielę Łukasz szybko wyciągnął wnioski i poprawił swój wynik o kolejne 8 sekund. W pierwszym podjeździe wyścigowym zszedł z czasem poniżej 3 minut, a w drugim wyścigu ustanowił swój rekord trasy – 02:56,716. Łączny rezultat przyniósł drugie miejsce w klasie E1-1600 i cenne pierwsze punkty. Kolejne wyścigowe wyzwanie już w czerwcu.

Łukasz Nowak:  „Właściwie o wyścigach górskich dowiedziałem się od mojego serdecznego przyjaciela Gabriela Głazowskiego i to ten wspaniały, a zarazem zwariowany człowiek wprowadził mnie do rajdowego świata. Debiut na zawodach w Załużu był dla mnie całkowicie nowym wydarzeniem i już teraz wiem,  że  starty tutaj to była dobra decyzja.

Co do samych zawodów to ich pierwsza cześć okazała się trochę nieprzychylna dla mnie, ponieważ musieliśmy z powodu awarii skrzyni biegów podjąć decyzje o wycofaniu z sobotniej rywalizacji. Na szczęście zespół EvoTech, z którym przyszło mi współpracować stanął na wysokości zadania i szybko poradził sobie z naprawą.

Dlatego, już następnego dnia mogłem przystąpić do zawodów i wystartować we wszystkich niedzielnych podjazdach. Bardzo się cieszę, że mogę być częścią tego niesamowitego sportu. Dziękuje Gabrysiowi za cenne wskazówki i wsparcie, EvoTech za obsługę, a partnerom – Marion, Rehau, Hafele i wynajmijemocje.pl – za zaufanie. Największe podziękowania należą się moim wspaniałym rodzicom, bez których pewnie nie spełniał bym swoich sportowych marzeń.”

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Kipard Rally Team wystartuję za granicą

Załoga w składzie Damian Drapikowski i Adrian Mroszczyk rozpoczną tegoroczny sezon od startu w Czechach. Damian Drapikowski z...

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...