M-Sport wciąż walczy o Sebastiena Loeba

fot. redbull.com

Choć dawno temu wybrano już ostateczne składy osobowe na sezon 2023, M-Sport nie składa broni. Ekipa Malcolma Wilsona pracuje nad przedłużeniem współpracy z Sebastienem Loebem.

Sezon 2023 Rajdowych Mistrzostw Świata ruszył już z kopyta, ale jak się właśnie okazało, być może czekają nas jeszcze przyjemne niespodzianki! Tajemnicą poliszynela był fakt, że włodarze brytyjskiego M-Sportu pracują nad kontynuacją współpracy z samym „cesarzem” rajdów, Sebastienem Loebem. Dziewięciokrotny mistrz świata związał się z M-Sportem na początku zeszłego roku, wracając na oesy WRC w ramach okrojonego programu startów. Dzisiaj wydaje się, że Francuz napisze kolejne rozdziały tej współpracy w kampanii 2023.

fot. Sebastien Loeb – oficjalny profil Facebook

Kontynuować wielkie dziedzictwo

Już pierwszy start Francuza za sterami hybrydowej Pumy okazał się ogromnym sukcesem. Loeb pilotowany przez Isabelle Galmiche zatriumfował na alpejskich stokach Monte-Carlo. Kolejne rajdy były jednak irytującym pasmem niepowodzeń. Sebastien wycofał się z Rajdu Portugalii (urwane koło, następnie usterka mechaniczna), zajął dopiero 8. lokatę w Safari (gdzie skorzystał z systemu super rally), zaś zwycięstwo na 66. Rajdzie Akropolu odebrał mu… zerwany pasek alternatora. Ostatecznie Loeb zapisał na swoje konto 35 punktów.

Mimo prawie… pięćdziesięciu lat na karku, Francuz wciąż patrzy na WRC z wielką miłością, co wykorzystać chce dyrektor M-Sportu, Malcolm Wilson. Brytyjczyk przyznał w wywiadzie dla DirtFish, że rozmowy na temat ewentualnej współpracy są już w toku. Wydaje się, że finalizacja negocjacji to kwestia czasu, zaś Loeb i Galmiche znów wsiądą do Pumy Rally1:

Tak, wciąż negocjujemy z Sebastienem. Chciałbym zobaczyć go znów u nas, jeśli tylko pojawi się taka możliwość i znajdziemy sposób na przejechanie kilku rajdów… Niemniej jednak, naszym priorytetem jest Ott. Chcę, żeby czuł się tu w stu procentach szczęśliwy”.

Zmiana układu sił?

Zespół Malcolma Wilsona chce ostatecznie zerwać z łatką „chłopców do bicia”. W ostatnich latach maszyny Forda były jedynie tłem w rywalizacji Toyoty i Hyundaia, zostając wyraźnie w tyle za swoimi rywalami. Sezon 2022 pozwolił na jeden przebłysk – zwycięstwo Loeba w Monte-Carlo. Jednak początkowy triumf był jednocześnie… ostatnim sukcesem w sezonie.

Zobacz też: Sebastien Loeb rekordzistą Rajdu Monte-Carlo

M-Sport zaliczył słodko-gorzki początek kampanii 2023, z wyraźnym naciskiem na słowo… „gorzki”. Zarówno Tanak jak i Loubet walczyli z usterkami wspomagania kierownicy. Młody Francuz odpadł z gry po kraksie na pierwszym oesie sobotniego etapu, Estończyk nie mógł nawiązać walki z czołówką. Ostatecznie Ott Tanak zajął piąte miejsce, dopisał jednak aż 4 punkty za fantastyczną jazdę na finałowym, dodatkowo punktowanym power stage’u. Po pierwszej rundzie sezonu M-Sport Ford ma 35 „oczek” straty do Toyota Gazoo Racing WRT.

Klasyfikację generalną Rajdowych Mistrzostw Świata WRC znajdziecie na stronie turnieju. Po więcej najciekawszych wieści z oesów WRC/ERC/RSMP zapraszamy na rallyandrace.pl.