niedziela, 18 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Maciek Dreszer wraca do rywalizacji w wyścigach NASCAR 2018

Maciek Dreszer wraca do rywalizacji w wyścigach NASCAR 2018

W NASCAR Whelen Euro Series ponownie wystąpi Maciek Dreszer. Młody i utalentowany kierowca podpisał kontrakt z włoskim zespołem CAAL Racing. W ten sposób Dreszer dołączył do teamu, w którym jeździ zeszłoroczny zwycięzca europejskiej serii – Alon Day. Pierwsza runda odbędzie się już w połowie kwietnia w hiszpańskiej Walencji.

CAAL_Racing_NWES_1_small

Maciek Dreszer swoją przygodę z europejską serią NASCAR rozpoczął w ubiegłym roku od występu w zespole DF1 Racing. W swoim debiutanckim sezonie Dreszer pomimo problemów z samochodem wywalczył finalnie trzecie miejsce w klasie Rookies, a siódme w klasyfikacji Elite 2. W sezonie 2018 Maciek wraca do rywalizacji w serii z doświadczeniem, lepszym zespołem i ambicjami na więcej.

CAAL_Racing_NWES_2_small

Udało się! Podpisaliśmy kontrakt i ponownie wystartuję w serii wyścigów NASCAR! Bardzo się cieszę, bo z jednej strony bardzo spodobała mi się specyfika tego ścigania, czyli widowiskowa i często kontaktowa jazda zderzak w zderzak. Z drugiej strony czuję ogromny niedosyt po poprzednim sezonie, kiedy nie wszystko poszło tak jak chcieliśmy, szczególnie w kwestii przygotowania samochodu. – mówi Maciek Dreszer i dodaje: – Wiem, że z doświadczonym zespołem, który zapewni mi najlepsze możliwe wsparcie, mogę osiągnąć dużo, dużo więcej. Nie ukrywam, że celem jest wygranie serii europejskiej, a kolejnym krokiem ściganie na amerykańskich torach. Wierzę, że ta współpraca to właśnie duży krok w kierunku realizacji tych planów.

CAAL_Racing_NWES_3_small

W sezonie 2018 Dreszer podpisał kontrakt z włoską grupą CAAL Racing. To bardzo doświadczony zespół z historią pełną sukcesów w różnych seriach wyścigowych. W jego barwach jeździł ubiegłoroczny zwycięzca europejskiej serii NASCAR Alon Day, a pozostali kierowcy też prezentowali równą, wysoką formę przez cały sezon.

Cieszymy się, że możemy przywitać Maćka w naszym zespole, tym bardziej że będzie on pierwszym Polakiem ścigającym się w naszych barwach. Już rok temu rozmawialiśmy o możliwości współpracy, ale niestety do wszystkich samochodów mieliśmy już wtedy zaangażowanych kierowców. Bardzo uważnie jednak obserwowaliśmy jego umiejętności i rozwój w trakcie sezonu, dlatego jestem przekonany, że w tym roku razem możemy walczyć o najwyższe pozycje w każdym z wyścigów. Jeszcze w marcu spotkamy się na torze, aby jak najlepiej przygotować się na pierwsze zmagania w Walencji. – zapowiada Luca Canneori, Team Manager CAAL Racing.

Maciek_Dreszer_1_small

Maciek Dreszer to 21-letni kierowca wyścigowy, który mimo młodego wieku ma już na koncie wiele sukcesów. Rywalizację rozpoczął jako 16-latek, debiutując w KIA Lotos Race. W 2014 roku zdobył I miejsce w Pucharze Toyoty GT86 Cup na torze Nürburgring stając się najmłodszym zwycięzcą w historii tych wyścigów. Rok później wygrał BMW M235i Racing Cup, zdobył też II miejsce w mistrzostwach świata 24H Endurance Series i III miejsce w mistrzostwach Belgii. Podobnie rok 2016 był dla Maćka pasmem sukcesów: I miejsce w ADAC Zurich 24h Rennen – Nürburgring, II miejsce w mistrzostwach Europy GT4 European Series oraz III miejsce w 12-godzinnym wyścigu w holenderskim Zandvoort. Sezon 2017 upłynął mu na startach w serii NASCAR, które ukończył na III miejscu w klasie Rookies.

NASCAR to pierwsza organizacja motosportowa na świecie, została założona w 1947 roku w Stanach Zjednoczonych, gdzie cieszy się popularnością porównywalną do NBA czy NHL. W wyścigach biorą udział superszybkie i potężne samochody, które jednocześnie są bardzo surowe i nie posiadają, za wyjątkiem wspomagania kierownicy, żadnych systemów elektronicznych ułatwiających jazdę. Ich prowadzenie jest z tego powodu bardzo wymagające, ale dostarcza niezapomnianych wrażeń.

Maciek_Dreszer_2_small

Od 2009 roku wyścigi odbywają się także w Europie pod nazwą NASCAR Whelen Euro Series. To najszybciej rosnącą seria wyścigów, która dla występujących w niej kierowców i zespołów jest przepustką do rywalizacji na amerykańskich torach. Wyścigi co roku przyciągają łącznie ponad 150 tysięcy widzów. W europejskiej serii biorą udział pojazdy z silnikami V8 o pojemności 5,7 litra, mocy ponad 400 KM i osiągające prędkość do 250 km/h.

Seria NASCAR Whelen Euro Series w 2018 roku to sześć rund, z których pierwsza odbędzie się w hiszpańskiej Walencji już 14–15 kwietnia. Następnie kierowcy będą rywalizować na torach we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji. Półfinały zostaną rozegrane w niemieckim Hockenheim, a rywalizację zakończy październikowa runda finałowa w belgijskim Zolder.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy SZKOLENIE – 17.04.2021

Brawo dla organizatorów! Pierwsza runda Time Attack Trophy 2021 odbyła się w formie szkolenia na terenie Motopark...

Nowości w garażu PM Rally Team i w Muzeum Polskiego Fiata

Piotr Kiepura, jeden ze stałych uczestników rund cyklu Motul HRSMP zaprezentował najnowsze dzieło zespołu PM Rally Team,...

Duńska przygoda Hyundai Poland Racing

Polski zespół Kowax 2B Rally Team przy współpracy z Hyundai Denmark utworzy Hyundai Rally Team Denmark. Za...

Zdradliwa miejscówka podczas TARMAC MASTERS

Jedno z bardziej wymagających miejsc podczas 1 rundy TARMAC MASTERS Tech-Mol Rally 2021 na OS 5 (Cosmos)....

Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczynają walkę o Mistrzostwo Świata

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Pierwszym startem w tym roku...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....