niedziela, 25 lipca, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Madziara i Grzelecki powalczą o tytuł w wyścigach długodystansowych

Madziara i Grzelecki powalczą o tytuł w wyścigach długodystansowych

Zdobywca czterech tytułów mistrzowskich na przestrzeni dwóch ostatnich sezonów Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski Bartłomiej Madziara połączy siły z Bartoszem Grzeleckim, aby powalczyć o najwyższe trofea w zmienionej formule wyścigów Endurance.

Jedną z najważniejszych zmian na nadchodzący sezon w polskich wyścigach samochodowych jest wydłużenie rywalizacji w wyścigach długodystansowych z jednej do dwóch godzin, z dodaniem obowiązkowej zmiany kierowców. Madziara triumfował w swojej klasie podczas dwóch poprzednich edycji cyklu, a w sezonie 2019 utworzy załogę z Bartoszem Grzeleckim, który ostatnie dwa sezony spędził rywalizując w pucharze 318is Cup PL.

„Bardzo się cieszę, że wyścig długodystansowy został wydłużony do dwóch godzin, bo to dodaje elementu strategicznego” – powiedział Madziara. „Wyścig godzinny to był przedłużony sprint, w którym każdy atakował od początku do końca. Będę ścigać się wspólnie z Bartkiem Grzeleckim, z którym jesteśmy już po testach oraz wspólnym starcie w 6-godzinnym wyścigu w Moście. Mamy takie samo tempo, zatem liczę, że będziemy konkurencyjni w tym sezonie”.

Obaj kierowcy będą zmieniać się za kierownicą BMW 320d przygotowanego przez podpoznański warsztat Precision Sport Service. Auto wzorowane na mistrzowskim aucie z wyścigów WTCC zadebiutowało w ubiegłym sezonie i pomogło Madziarze zdominować rywalizację zarówno w wyścigach sprinterskich jak i rywalizacji godzinnej.

„Po dwóch bardzo emocjonujących i pełnych nauki sezonach w 318is Cup PL postanowiłem pójść krok dalej” – dodał Bartosz Grzelecki. „Podczas pierwszego tegorocznego track dayu pojawiła się możliwość przetestowania BMW Bartka. Auto zrobiło piorunujące wrażenie już po kilku okrążeniach udało się uzyskać całkiem niezłe tempo. Prowadzenie takiego samochodu to zupełnie inna liga w porównaniu do poprzedniego BMW którym jeździłem, a stabilność w zakrętach i opóźnianie hamowania to coś czego brakowało w IS-ie. Po testach pojechaliśmy jeszcze wyścig długodystansowy na Czeskim Moście, który był idealnym przygotowaniem przed nadchodzącym sezonem WSMP”.

Poza startami w zawodach Endurance, Madziara zamierza bronić tytułu mistrzowskiego w wyścigach sprinterskich WSMP. Podobnie jak w minionym sezonie, kalendarz składać się będzie z pięciu weekendów wyścigowych – podczas każdej rundy odbędą się dwa wyścigi sprinterskie oraz jeden długodystansowy. Pierwsze zmagania zaplanowano na weekend 10-12 maja na Torze Poznań.

inf.pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Time Attack Trophy II runda – wyniki i pierwszy ON-BOARD

Time Attack Trophy
Time Attack Trophy runda II zakończona powodzeniem! Data 24 lipca 2021, miejsce Moto Park Toruń. Zwycięzca? Arkadiusz...

RX2e czyli elektryczne Mistrzostwa Świata Rallycross

Rallycross stoi przed widmem elektryfikacji nawet najmocniejszej klasie SuperCars. Obecnie w pełni elektryczna jest klasa RX2e. Zobaczcie...

Olbrzymi koszt odbudowy bolidu Verstappena

Szef stajni Red Bulla podzielił się swoimi przemyśleniami po kolizji Hamiltona i Verstappena na Silverstone. Przekazał też...

Mistrzostwa Świata Rallycross dzień 1

Filmowe podsumowanie pierwszego dnia zmagań Mistrzostw Świata Rallycross w Katalonii.

Najciekawsze przejazdy w RX3 z 1 dnia

Zapraszamy na krótkie podsumowanie najciekawszych przejazdów klasy RX czyli S1600 z pierwszego dnia Mistrzostw Świata Rallycross gdzie...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63